Henk Bats (AX 11E S6 '89 - AX 14GT S6 '89 - CX 25RI '85)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Bossie wrote:Die buren zijn ook niets gewend. Volgens mij heb je Michel veel te netjes opgevoed ;)
Niet meer hardop zeggen hé :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Devil enkele pijp is ook perfect qua geluid.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Lekker uitlaatje is dat he.
Zat onder mijn zwarte GT toen ik deze net gekocht had.
Eerste wat Anne zei was dat die uitlaat niet mee mocht als we met de AX op vakantie zouden gaan :lol:
Met zo'n uitlaat krijg je wel aanmerkelijk meer voorrang heb ik gemerkt.
Auto's, voetgangers, fietsers... zonder te kijken gingen ze al aan kant.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Vandaag bezig geweest met de remmerij rondom.

Image

Versche remmerij linksvoor.

Image

Remleiding van een felsrand voorzien.

De rest van het verhaal en de foto's

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

:D

jullie zijn echt goed bezig :)

mooi he zo'n remsetje... nooit aan je remmen beginnen zonder!
Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

wij moeten eens een afspraak maken :wink:
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

MBa@NL wrote:Image

Remleiding van een felsrand voorzien.
...En er na 't persen van de felsrand er achter komen dat je vergeten bent éérst 't warteltje op de leiding te schuiven. :roll:

Evengoed ben ik nog steeds geen voorstander van koperen leidingen! :twisted:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

MNM(tm) wrote:
MBa@NL wrote:[..]
...En er na 't persen van de felsrand er achter komen dat je vergeten bent éérst 't warteltje op de leiding te schuiven. :roll:
Zoiets zou mij nou nooit lukken :lol: :oops:
MNM(tm) wrote:Evengoed ben ik nog steeds geen voorstander van koperen leidingen! :twisted:
hoezo niet?

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Indrukwekkend hoor heren (y) , het zal een flinke klus geweest zijn.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

MBa@NL wrote:
MNM(tm) wrote:Evengoed ben ik nog steeds geen voorstander van koperen leidingen! :twisted:
hoezo niet?
1. koper oxideert ook
2. koper is beduidend zachter dan staal
3. 't buigwerk is vrijwel nooit mooi gedaan / te doen
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

voor buigen heb je mooi gereedcshap marco

voor het oxideren kan je ze coaten
Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Henk, zolang jij Michel dit soort familie activiteiten blijft aanbieden gaat die jongen dus nooit op zichzelf wonen!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Vind koperen leidingen afgezien van RVS het mooiste om te hebben. staal oxideert van binnenuit en onder de kunststof coating aan de buitenkant zonder dat je het ziet.

Een koperen leiding is met beleid heel netjes te buigen en krijgt een koperoxide huidje waarna het oxideren in principe stopt. Enige echte aandachtspunt is het felsen, omdat koper zachter is moet je oppassen dat bij het felsen het koper niet te dun gedrukt wordt. als je dit wel doet en dan de wartel strak aandraaid heb je een tijdbom. Het dunne koper kan door trilling inscheuren en dan ineens breken als je een keer flink remt. Bijvoorbeeld in een noodsituatie. Dit heeft op Zandvoort al eens levens gekost in een HARC auto.

P. :?
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

MNM(tm) wrote:
MBa@NL wrote:
MNM(tm) wrote:Evengoed ben ik nog steeds geen voorstander van koperen leidingen! :twisted:
hoezo niet?
1. koper oxideert ook
2. koper is beduidend zachter dan staal
3. 't buigwerk is vrijwel nooit mooi gedaan / te doen
1. Klopt helemaal, alleen is het bij koper (in tegenstelling tot staal) gelijk een beschermende laag.
2. Klopt ook en daarom gemakkelijk te buigen.
3. Ligt er maar helemaal aan wie het doet en of je er de tijd voor neemt of dat het gewoon om de werking gaat... ook stalen leidingen kun je er goed vernaggeld in zetten maar koperen leidingen kun je net zo goed ook netjes plaatsen.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

MNM(tm) wrote:.............. Evengoed ben ik nog steeds geen voorstander van koperen leidingen! :twisted:
Je hoeft ook geen voorstander te zijn hoor Marco, maar ik ben door de jaren heen al een aantal auto's verloren doordat stalen remleidingen doorroesten.

Ik moet er wel bij vertellen dat dat in het pre APK-tijdperk is gebeurd en vooral bij mijn eerste paar 2CV's.

Voor circuit gebruik is misschien een stalen remleiding noodzakelijk, echter voor normaal gebruik is koper (het is wel een speciale legering en ontwikkeld voor remleidingen) een perfecte materiaal keuze.

Oxydatie van koper is oppervlakkig en daardoor beschermend, bij staal krijg je putcorosie met alle gevolgen van dien.

En over het verhaal dat koper niet strak is te monteren is nonsens koper is juist heel mooi stak te monteren je buigt het in alle vormen zelfs zonder hulpmiddelen, behalve je duim dan :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Henk Bats wrote:
MNM(tm) wrote:.............. Evengoed ben ik nog steeds geen voorstander van koperen leidingen! :twisted:
Je hoeft ook geen voorstander te zijn hoor Marco, maar ik ben door de jaren heen al een aantal auto's verloren doordat stalen remleidingen doorroesten.

Ik moet er wel bij vertellen dat dat in het pre APK-tijdperk is gebeurd en vooral bij mijn eerste paar 2CV's.

Voor circuit gebruik is misschien een stalen remleiding noodzakelijk, echter voor normaal gebruik is koper (het is wel een speciale legering en ontwikkeld voor remleidingen) een perfecte materiaal keuze.

Oxydatie van koper is oppervlakkig en daardoor beschermend, bij staal krijg je putcorosie met alle gevolgen van dien.

En over het verhaal dat koper niet strak is te monteren is nonsens koper is juist heel mooi stak te monteren je buigt het in alle vormen zelfs zonder hulpmiddelen, behalve je duim dan :wink:

Groetjes, Henk
nogmaals..... wij moeten eens afspreken..... :D
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

v.andriessen wrote:..........nogmaals..... wij moeten eens afspreken..... :D
Roep maar Vincent, wat is het probleem?

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Henk Bats wrote:
v.andriessen wrote:..........nogmaals..... wij moeten eens afspreken..... :D
Roep maar Vincent, wat is het probleem?

Groetjes, Henk
dat de remleidingen bij mij van voor naar achter moeten vervangen worden.... en de gewichtsafhankelijke remkrachtverdelers vervangen moeten worden voor een convensioneel systeem....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

:oops:
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

v.andriessen wrote:
Henk Bats wrote:
v.andriessen wrote:..........nogmaals..... wij moeten eens afspreken..... :D
Roep maar Vincent, wat is het probleem?

Groetjes, Henk
dat de remleidingen bij mij van voor naar achter moeten vervangen worden.... en de gewichtsafhankelijke remkrachtverdelers vervangen moeten worden voor een convensioneel systeem....
Ik vrees dat er aan jouw AX wat remmen betreft meer moet gebeuren.

- wat doe je met die ABS Meuk onder de motorkap, demonteren?
- hoofdrem cilinder is voor ABS auto's anders van diameter, vervangen?
- achterwielremcilinders moeten vervangen worden als de lastafhankelijke regelaars gedemonteerd worden.
- hoe zijn de achtrremschoenen er aan toe na het vele blokkeren?

Al met al niet een klusje voor een vrije zaterdagmiddag, maar meer een klus om gezamelijk op en klusmeeting te realiseren, zoadt er door verschillende mensen aan de AX gesleuteld kan worden.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Post Reply