Mastenhose - AX, 2CV, Partner - Update 17/02/2012 Nwe FOTO's

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Mastenhose wrote:
citrofenwick wrote:ok dan is dat wellicht ook mijn probleem :oops:
:music
Juist!!! Zie je wel dat 't niet raar is?! ;)
Ja, maar Fenwick is Belg ;)
Image Image Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ik wist gewoon niet dat ze appart gezekerd waren nono

En dan is het nog maar 1-1 belgie-nl :evil:
Ik had trouwens nog geen hulp ingeroepen 8)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

citrofenwick wrote:Ik wist gewoon niet dat ze appart gezekerd waren nono

En dan is het nog maar 1-1 belgie-nl :evil:
Ik had trouwens nog geen hulp ingeroepen 8)
:fluffle
Image Image Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Image

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

tja dat apart zekeren is heel veilig toch???

Wel een beetje vreemd dat de koplampen dan niet apart een zekering hebben en je remlichten ook gewoon achter één zekering zitten. Mijn gekke engelse koekjestrommel heeft per gloeidraad in de koplampen een aparte zekering, kwam ik achter toen ik begon met de hele bedrading aanpassen.

P. :)

PS:

Overigens dat zekeringetje kan iedereen overkomen, lang geleden een ZX 1.9 8v overgebouwd naar 16V met een MI16 blok.

Daar hoort een zwevende zekering voor de benzinepomp bij. Op een gegeven moment (10000 km later) stopte de creatie er mee en kon niemand echt de fout vinden, zekeringetje drie keer in mijn handen gehad totdat pas bij het bewegen van de pootjes opviel dat het draadje aan één kant los was van de steker. De zekering zag er dus heel uit maar was het niet. (fijn dat ik dit ook eens een keer kwijt kon)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

PeterM wrote:(fijn dat ik dit ook eens een keer kwijt kon)
Dat noemt men ook wel kapen van topic.
(Iets waar ze blijkbaar op CircuitsOnline erg boos om kunnen worden. :roll:)

M'goe, hier wordt ten minste niet zo belachelijk gereageerd en is het inderdaad mogelijk om op deze manier ook eens je beschaamde geweten te sussen. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

MNM(tm) wrote:
PeterM wrote:(fijn dat ik dit ook eens een keer kwijt kon)
Dat noemt men ook wel kapen van topic.
(Iets waar ze blijkbaar op CircuitsOnline erg boos om kunnen worden. :roll:)

M'goe, hier wordt ten minste niet zo belachelijk gereageerd en is het inderdaad mogelijk om op deze manier ook eens je beschaamde geweten te sussen. ;)
begint er iemand opeens te praten over z'n frustraties over een ander forum, dat noem ik nog een topic-kaping!

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

(y)
Ga zo door mannen! Zo blijft m'n topic lekker bovenaan staan, hoef ik niet zo te zoeken als ik een update wil posten! :lol:
Zaterdag ga ik de AX maar weer eens wat liefde geven! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

ja, CircuitsOnline daar noem je ook wat anders. begrijp dat ook niet helmaal waarom er zo met elkaar om moet worden gegaan. Maar heeft er dan iemand ervaring met reacties op "topic kapen dan" :pain10:

Dit was natuurlijk wel helemaal off welk topic dan ook, maar het geeft wel weer een postje toch? :D

Meteen wel een vraagje: heb je wel aparte zekeringen in de aansturing van de Morettes zitten?

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

PeterM wrote:ja, CircuitsOnline daar noem je ook wat anders. begrijp dat ook niet helmaal waarom er zo met elkaar om moet worden gegaan. Maar heeft er dan iemand ervaring met reacties op "topic kapen dan" :pain10:

Dit was natuurlijk wel helemaal off welk topic dan ook, maar het geeft wel weer een postje toch? :D

Meteen wel een vraagje: heb je wel aparte zekeringen in de aansturing van de Morettes zitten?

P. :)
De H4-lampen van de buitenste lampen zijn aangesloten op de originele kabelboom. Het grootlicht (binnenste lampen) worden in principe aangestuurd via een relais dat z'n signaal krijgt van de grootlichtkabel van de originele kabelboom.
Relais zit gezekerd op de plus vanaf de accu.

(Hopelijk heb ik het een beetje begrijpelijk uitgelegd zo...:oops:)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Duidelijk, maar kan het niet veel makkelijker? Een soort splitter die de massa deelt en het signaal split?
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Pgoddijn wrote:Duidelijk, maar kan het niet veel makkelijker? Een soort splitter die de massa deelt en het signaal split?
Bij mijn Morettes werd een kabelboompje geleverd om het handeltje aan te sluiten. Makkelijker dan dat is eigenlijk niet mogelijk... ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Zoiets?

Image

Sorry, ff snel Illustrator erbij gepakt...
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Het hád zo gekund Peter, maar waarom moeilijk doen als er een mooi kabelboompje bijgeleverd wordt? ;)
Nu hoefde ik niet zelf een kabelboompje te solderen...:lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

goeie standaard oplossing zo. het parallel schakelen van groot licht in de H4 lampen met de verstralers er naast kwam ik ook nog wel eens tegen. Dat moet je zeker niet doen, er gaat dan echt te veel stroom door de originele bedrading lopen. dat vinden vooral de lichtschakelaars niet fijn.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Vandaag weer een klusdagje ingelast. Het was mooi weer, dus ik had er zin in!
Afgelopen week was er een leuke goodie binnengekomen, helaas zonder bevestigingsmateriaal, maar dat dacht ik wel op te kunnen lossen.
Image
Spatflapperts!!! Ik wilde ze al langer, dus nu ben ik helemaal blij! Montage gedaan door middel van een RVS-M6-boutje-moertje constructie. Zit als een huis in ieder geval.

Verder was na vanmiddag ook weer duidelijk waarom ik gekozen heb voor verbreed staal...
Image
Image
't Is echt onwijs lelijk, zo met dat standaard 13" staal, maar het is voor een goed doel! :lol:

Tot slot vandaag nog even een begin gemaakt aan het verwijderen van de deurpanelen etc., reden hiervoor is een setje GT-deurpanelen die hun plekje in de AX moeten gaan vinden binnenkort. Er moet dus wat audio verplaatst worden, alleen weet nog niet zo goed waarheen...:roll:
Nog maar ff een nachtje overnadenken...:lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Oja, ook nog een verloopkabeltje gemaakt om de stadslichten van m'n Morettes op de originele aansluiting van de stadslichten aan te sluiten.
Wel jammer overigens dat één van de (nieuwe) lampjes meteen doorfikte, terwijl de andere het op beide aansluitingen bleef doen... :roll:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ziet er echt niet uit die velgen van jou :P

maar de auto wel :D
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

spatlappen zijn echt +2pk..

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

maar die velgen echt - 50 pk ofzo :twisted:



(spatflappers zijn gaaf!)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply