Henk Bats (AX 11E S6 '89 - AX 14GT S6 '89 - CX 25RI '85)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

goed bezig henk!
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Wauw! Eigenlijk best jammer dat de bak er weer tegenaan moet he... ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

heerlijk helder altijd, die foto's van jullie :)

komt morgen vast wel af ;)

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Ziet er ook weer erg goed uit!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Leuk indd die foto's zo!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Leuke operatie weer! ik zie nergens locktite liggen, wel gebruikt?

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Vandaag verder geklust aan de GT, versnellingsbak er weer aan het blok gehangen.

Image

De bak hangt nog even alle bouten na draaien


Image

De bak steunt nog een beetje op de krik


Image

De nieuwe as monteren


Image

De eerste proefrit verliep voorspoedig.
Een bijna in rook opgegane motorkabelboom door sluiting in de steker van het onstekingsmoduul zorgde voor wat tegenslag.


KLIK HIER voor de rest van de foto's

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Mooi werk heren!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

gaaf he zo'n GTcarb :P
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

2 aandrijfassen nog wel,

daar ga je nog lang plezier aan beleven :)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

balen van de boom, daar reken je niet echt op :(
Maar jullie kennende komt vast goed GT carb power :D
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

MBa@NL wrote:
raoel wrote:
Losroyos wrote:[..]
is een leuke operatie en ongetwijfeld vind je wel wat leuks.. bonnetjes uit 1998, kleingeld, etc :)
En dan vooral (zoals vandaag in de GT ook weer) geld uit het gulden tijdperk :P
als je een type 2 handschoenenvakje eruit trekt, kun je zelfs nog een cd-mapje vinden met originele Citroën-cd's met spaanse muziek :lol: (aldus mijn conclusie, was door het gat via boven tussen handschoenenvak en dashboard klem komen te zitten.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Goede werken Henk!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Joost wrote:balen van de boom, daar reken je niet echt op :(
Maar jullie kennende komt vast goed GT carb power :D
Dat was inderdaad even een domper, starten en alleen de startmotor horen en rook zien komen uit de kabelboom onder de distributor.

Gelukkig stelt een motorkabelboom van een carb niet zo veel voor dus was het probleem snel gevonden en uiteraard snel weer opgelost.

q01z wrote:gaaf he zo'n GTcarb :D
Da's echt met mooiste wat er is, allereerst dat lekker rommelige staionair lopen en dan gas geven ...... mooi man :oops:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Vooral die 2e trap hè Henk...... :)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

8) mooi!

Goed werk!!

Inderdaad gelukkig dat zon kabelboom nietuit veel bestaat, dat scheelt toch een hoop :D

Kom tie snel mee naar meeting?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

grietje wrote:... Kom tie snel mee naar meeting?
Moet nog wat remproblemen oplossen voordat er een APK geregeld gaat worden.

Alle remslangen en de voorste remleidingen moeten nog vervangen worden en dan ook gelijk de oude remvloeistof eruit en nieuw erin.

Maar de grootste uitdaging is dat op beide voorwielremcilinders in het verleden iemand de ontluchtingsnippels heeft afgedraaid.

Het zijn voor mij wat bijzondere remklauwen waar ik geen onderdelen voor heb, het zijn grote schijven 247 of 258 mm (nog niet opgemeten) in 13" wielen en van het fabrikaat TEVES. Het onderstel schijnt van een Furio te komen.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Als je 13 inch wielen hebt dan zijn je schijven 247.
Die zitten niet alleen op een furio maar ook op een TGS.
Ook de GT (type 2) rijdt er mee rond.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

CitroCin wrote:Als je 13 inch wielen hebt dan zijn je schijven 247.
Die zitten niet alleen op een furio maar ook op een TGS.
Ook de GT (type 2) rijdt er mee rond.
Bedank voor de info, wordt het zoeken al makkelijker :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Henk Bats wrote:
grietje wrote:... Kom tie snel mee naar meeting?
Moet nog wat remproblemen oplossen voordat er een APK geregeld gaat worden.

Alle remslangen en de voorste remleidingen moeten nog vervangen worden en dan ook gelijk de oude remvloeistof eruit en nieuw erin.

Maar de grootste uitdaging is dat op beide voorwielremcilinders in het verleden iemand de ontluchtingsnippels heeft afgedraaid.

Het zijn voor mij wat bijzondere remklauwen waar ik geen onderdelen voor heb, het zijn grote schijven 247 of 258 mm (nog niet opgemeten) in 13" wielen en van het fabrikaat TEVES. Het onderstel schijnt van een Furio te komen.

Groetjes, Henk
Hoe kan je t oplossen met die nippels? valt dat uit te boren? Of krijg je ze er nog wel uit?

Idd wat cindy zegt, 258 zal het niet zijn met 13 inch, da past niet....


Volgende meeting dan? ;) :D Neem ik mn carbje ook mee:D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply