Henk Bats (AX 11E S6 '89 - AX 14GT S6 '89 - CX 25RI '85)
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Vandaag verder geklust aan de GT, versnellingsbak er weer aan het blok gehangen.

De bak hangt nog even alle bouten na draaien

De bak steunt nog een beetje op de krik

De nieuwe as monteren

De eerste proefrit verliep voorspoedig.
Een bijna in rook opgegane motorkabelboom door sluiting in de steker van het onstekingsmoduul zorgde voor wat tegenslag.
KLIK HIER voor de rest van de foto's
Groetjes, Henk

De bak hangt nog even alle bouten na draaien

De bak steunt nog een beetje op de krik

De nieuwe as monteren

De eerste proefrit verliep voorspoedig.
Een bijna in rook opgegane motorkabelboom door sluiting in de steker van het onstekingsmoduul zorgde voor wat tegenslag.
KLIK HIER voor de rest van de foto's
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Mooi werk heren!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
als je een type 2 handschoenenvakje eruit trekt, kun je zelfs nog een cd-mapje vinden met originele Citroën-cd's met spaanse muziekMBa@NL wrote:En dan vooral (zoals vandaag in de GT ook weer) geld uit het gulden tijdperkraoel wrote:is een leuke operatie en ongetwijfeld vind je wel wat leuks.. bonnetjes uit 1998, kleingeld, etcLosroyos wrote:[..]

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Dat was inderdaad even een domper, starten en alleen de startmotor horen en rook zien komen uit de kabelboom onder de distributor.Joost wrote:balen van de boom, daar reken je niet echt op
Maar jullie kennende komt vast goed GT carb power
Gelukkig stelt een motorkabelboom van een carb niet zo veel voor dus was het probleem snel gevonden en uiteraard snel weer opgelost.
Da's echt met mooiste wat er is, allereerst dat lekker rommelige staionair lopen en dan gas geven ...... mooi manq01z wrote:gaaf he zo'n GTcarb![]()

Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Goed werk!!
Inderdaad gelukkig dat zon kabelboom nietuit veel bestaat, dat scheelt toch een hoop

Kom tie snel mee naar meeting?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Moet nog wat remproblemen oplossen voordat er een APK geregeld gaat worden.grietje wrote:... Kom tie snel mee naar meeting?
Alle remslangen en de voorste remleidingen moeten nog vervangen worden en dan ook gelijk de oude remvloeistof eruit en nieuw erin.
Maar de grootste uitdaging is dat op beide voorwielremcilinders in het verleden iemand de ontluchtingsnippels heeft afgedraaid.
Het zijn voor mij wat bijzondere remklauwen waar ik geen onderdelen voor heb, het zijn grote schijven 247 of 258 mm (nog niet opgemeten) in 13" wielen en van het fabrikaat TEVES. Het onderstel schijnt van een Furio te komen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Bedank voor de info, wordt het zoeken al makkelijkerCitroCin wrote:Als je 13 inch wielen hebt dan zijn je schijven 247.
Die zitten niet alleen op een furio maar ook op een TGS.
Ook de GT (type 2) rijdt er mee rond.

Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Hoe kan je t oplossen met die nippels? valt dat uit te boren? Of krijg je ze er nog wel uit?Henk Bats wrote:Moet nog wat remproblemen oplossen voordat er een APK geregeld gaat worden.grietje wrote:... Kom tie snel mee naar meeting?
Alle remslangen en de voorste remleidingen moeten nog vervangen worden en dan ook gelijk de oude remvloeistof eruit en nieuw erin.
Maar de grootste uitdaging is dat op beide voorwielremcilinders in het verleden iemand de ontluchtingsnippels heeft afgedraaid.
Het zijn voor mij wat bijzondere remklauwen waar ik geen onderdelen voor heb, het zijn grote schijven 247 of 258 mm (nog niet opgemeten) in 13" wielen en van het fabrikaat TEVES. Het onderstel schijnt van een Furio te komen.
Groetjes, Henk
Idd wat cindy zegt, 258 zal het niet zijn met 13 inch, da past niet....
Volgende meeting dan?


=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).