Ik zal mij even voorstellen. Ben Martijn, woon in Groningen en heb een AX GTI gekocht. Ik rij nu nog in een Citroën ZX, gekocht om comfortabel langere afstanden te rijden. Dat hoeft nu niet meer ivm ander werk. Deze auto staat te koop, en heb de AX als hobbyauto aangeschaft (waar ik ook betrouwbaar mee op pad kan als ik vervoer nodig heb). Ik heb nog een tijdje bij het TUDelft rallyteam meegelopen vlak voordat het opgeheven werd. De oranje AX gti is vast wel bekend (heb nog een dag op een tuningbeurs in Zwolle gestaan, op de stand van de AX club dacht ik).
Verder heb ik nog een belastingvrije VW Polo, die ik behoorlijk aangepakt heb. De motor is aangepast (kop geflowed) en voorzien van 4 keihin 37mm carburateurs en een zelfgemaakt alu spruitstuk. De auto is van binnen geheel G40 uitgevoerd (nieuwer type) en verder nog verlaagd, voorzien van betere remmen en 15" speedline velgen met platte bandjes. Dit was tot voor kort mijn hobby-auto, maar ik zoek toch iets snellers.
Ik ben verzot op het concept "laag gewicht met Peekaa's". De polo:

De AX lijkt me ideaal, nog geen 800kg en met wat moeite moet daar wel 110+ pk uit te halen zijn.
Plannen;
laswerk body (binnenschermen + achterbak)
motor inspecteren/vervangen (nu ws. een drijfstanglager kapot)
helemaal nalopen (remmen/ophanging)
poetsen
APK keuren
RVS spaghetti monteren (ligt al klaar)
RVS uitlaatlijn monteren
Indien de motor het reviseren niet waard blijkt te zijn wil ik een 1.6 onderblok/ motorblok monteren. Lijkt me ook wel erg gaaf om een 1.6 op carbs te bouwen, heb er inmiddels ervaring mee

De auto moet van buiten vrij standaard lijken, maar motorisch wat meer in huis hebben.