Gisteren moest ik naar Utrecht en rond Gouda kwam ik erachter dat m'n AX een vreemd geluid maakte als ik m'n voet van het gas deed, dit geluid hield dan even aan en verdween weer (zonder verdere acties van mij). Ook bij gas geven was er even dit geluid. Het klinkt alsof er iets aanloopt, metaal op metaal? Het is geen ratelend geluid. Na tijdens een korte stop even de wielen bekeken te hebben en onder de motorkap gekeken te hebben toch maar doorgereden (wellicht niet slim, maar ja, ik moest erheen). Vervolgens ook weer naar huis gereden, ik heb het idee dat het geluid erger geworden is na deze rit. Tevens hoor je het nu heel duidelijk als ik de koppeling intrap en ik boven de 50km rij. Het is in meerdere versnellingen te horen, dus het is geen specifieke versnelling waar iets mee is.
Ik vermoed dat het in de koppeling zit, maar heb werkelijk geen idee. Hopelijk weet iemand hier wat het kan zijn, voor ik hem naar de garage breng. Ik vrees met grote vrezen dat het iets groots is

Hier de link naar het filmpje, http://public.bier-buikjes.nl/Ralf/geluid.3gp , te openen met Quicktime. Op 10 seconden hoor je heel duidelijk het geluid, naast de normale 'ruis' van het autorijden. Verder kan ik natuurlijk vragen van jullie beantwoorden.
Iemand kwam met de suggestie dat het wellicht de koppelingsplaten zijn en dat hij dan niet af zou slaan als je niet goed optrekt, maar hij slaat wel af als ik in z'n 2 probeer weg te rijden met de handrem erop zonder gas.
Dus, als iemand iets weet, heel graag!