Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI
Moderator: webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
In de Technische Mededeling No.24 bij de introductie van de GTI uit juli 1991 staat wel één en ander over verschillen in uitvoering van de remmen bij ABS en niet ABS uitvoeringen.
Onder andere:
- met ABS HRC tandem 22,2 mm met klep
- zonder ABS HRC tandem 20,6 mm
- met ABS achterwielremcilinder diameter 20,6 mm en 2 stuks lastafhankelijke achterrem compensatie
- zonder ABS achterwielremcilinder diameter 19 mm met geïntegreerde remddrukcompensatie in de cilinder (CICR)
Morgen zal ik dit document wel even inscannen, stuur even per pb je email adres.
Groetjes, Henk
Onder andere:
- met ABS HRC tandem 22,2 mm met klep
- zonder ABS HRC tandem 20,6 mm
- met ABS achterwielremcilinder diameter 20,6 mm en 2 stuks lastafhankelijke achterrem compensatie
- zonder ABS achterwielremcilinder diameter 19 mm met geïntegreerde remddrukcompensatie in de cilinder (CICR)
Morgen zal ik dit document wel even inscannen, stuur even per pb je email adres.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
nou ik heb het maar nieuw gekocht.... Ik ben zelf nog naar mijn ouders geweest om de boormachine vast te kunnen zetten. Maar het ziet er eigenlijk niet echt uit.Elsje wrote:ha vincent
gelukt met je schoonmaakklusje van de week?
boutje, veerschotel, moertje = gelukt
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Ik dacht vandaag even mijn bobine te vervangen....
Die plaat waar de bobine op zit is een beetje kapot. 2 van de 4 bouten zijn half afgebroken en 1 helemaal. Dus hij zit eigenlijk maar met 1 bout vast. Nu dacht ik... dan haal ik toch gewoon een andere plaat op de sloop?!?!?
Ik naar de sloop. Probeerde die plaat bij een 306 er af te slopen.... kwam ik steeds meer en meer bouten tegen die er vanaf moesten. Toen zag ik pas dat hij waarschijnlijk ook de nokkenas vasthoudt. Klopt dit?
Maar ja, toen dacht ik... ik wil niet met lege handen naar huis. Dus had in nog even een paar gasveren uit een achterbak gesloopt. Vraagt die afzetter er 10 euro voor PER STUK. Hij zei nog: ik heb een hele bak vol liggen met die dingen. Ik wilde bijna zeggen: Gek hè? Maar heb het maar netje gehouden en vriendelijk bedankt.
Onverrichte zaken naar huis gegaan.
Morgen ga ik maar een paar extra gaten boren in die steun......
Die plaat waar de bobine op zit is een beetje kapot. 2 van de 4 bouten zijn half afgebroken en 1 helemaal. Dus hij zit eigenlijk maar met 1 bout vast. Nu dacht ik... dan haal ik toch gewoon een andere plaat op de sloop?!?!?
Ik naar de sloop. Probeerde die plaat bij een 306 er af te slopen.... kwam ik steeds meer en meer bouten tegen die er vanaf moesten. Toen zag ik pas dat hij waarschijnlijk ook de nokkenas vasthoudt. Klopt dit?
Maar ja, toen dacht ik... ik wil niet met lege handen naar huis. Dus had in nog even een paar gasveren uit een achterbak gesloopt. Vraagt die afzetter er 10 euro voor PER STUK. Hij zei nog: ik heb een hele bak vol liggen met die dingen. Ik wilde bijna zeggen: Gek hè? Maar heb het maar netje gehouden en vriendelijk bedankt.
Onverrichte zaken naar huis gegaan.
Morgen ga ik maar een paar extra gaten boren in die steun......

Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
10 euro, dat kosten ze nieuw man 
Rare mensen die sloperijmensen soms...

Rare mensen die sloperijmensen soms...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
ja k geloof het wel. maar er komt toch een nieuwe opq01z wrote:de afzetters
ja die afbrekende boutjes kan ik me herinneren.. is de bobine ook niet kapot aan 1 kant?

Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
tis toch niet normaal.... Maar ja, als hij liever een bak vol van die dingen wilt hebben, dan dat ie ze verkoopt.... das zijn probleem dan.grietje wrote:10 euro, dat kosten ze nieuw man
Rare mensen die sloperijmensen soms...

Ik pik stiekum die gasveren van mijn buurvrouw.... ik heb de reserve sleutel nog

Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
JAWEL!!! HET WERKT!!!



filmpje wordt nu ge upload naar youtube...
Maar zo ziet het er dus uit!
Ik had de ecu gereset, dus die moet nog even goed inregelen... k heb het gevoel dat ie minder koppel heeft, omdat de vonk nu eerder komt (al zijn dat waarschijnlijk miliseconden) De weerstand met de oude kabels is echt een wereld van verschil. Ik dacht dat de oude kabels kapot waren, maar de weerstand was zo hoog dat hij geen signaal door gaf. Dus ge meten op 20k Ohm en toch kwam er een waarde uit van 4.84 en de nieuwe kabels iets van 0.07 (de langste dan)
Echter is het zo dat de orginele bobine vast zit op een alu blok. Daar zitten 4 bevestingingen op om de schroeven in te steken. Laat nou de bevestinging links boven een directe doorgang zijn naar de nokkenas lager.... Daar had ik dus geen boutje meer in zitten... spoot er dus olie uit
Plankje voor de bobine gelijk vies....
Nou ja. HET WERKT!!!



filmpje wordt nu ge upload naar youtube...
Maar zo ziet het er dus uit!
Ik had de ecu gereset, dus die moet nog even goed inregelen... k heb het gevoel dat ie minder koppel heeft, omdat de vonk nu eerder komt (al zijn dat waarschijnlijk miliseconden) De weerstand met de oude kabels is echt een wereld van verschil. Ik dacht dat de oude kabels kapot waren, maar de weerstand was zo hoog dat hij geen signaal door gaf. Dus ge meten op 20k Ohm en toch kwam er een waarde uit van 4.84 en de nieuwe kabels iets van 0.07 (de langste dan)
Echter is het zo dat de orginele bobine vast zit op een alu blok. Daar zitten 4 bevestingingen op om de schroeven in te steken. Laat nou de bevestinging links boven een directe doorgang zijn naar de nokkenas lager.... Daar had ik dus geen boutje meer in zitten... spoot er dus olie uit

Plankje voor de bobine gelijk vies....
Nou ja. HET WERKT!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Mooi dat het werkt Vincent
Groetjes, Henk

Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
zeker!! ik wilde ze eigenlijk even naast elkaar zetten.... kijken wie sneller is!q01z wrote:dat wordt morgen een testritje
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)