Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Rooney wrote:Die lastafhankelijke remdruk begrenzer kan je gewoon instellen, waarom zou je hem weg halen? Alleen die van jou ziet er erg gaar / roestig uit werkt die nog wel goed?
Hij heeft er 2 en een ABS die niet werkt, persoonlijk zou ik die hele meuk er uit slopen, of anders de ABS door een specialist laten bekijken en 2 nieuwe lastafhankelijke regelaars monteren.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Rooney wrote:Die lastafhankelijke remdruk begrenzer kan je gewoon instellen, waarom zou je hem weg halen? Alleen die van jou ziet er erg gaar / roestig uit werkt die nog wel goed?
Ik geloof dat chris, een paar jaar geleden, zich er al over brak... Die dingen zitten helemaal vast geroest. Dus een paar bussen wd40 helpen misschien ook al niet meer.
De garage is er ook een aantal dagen mee bezig geweest. Waarschijnlijk kregen zij de boel ook niet goed los. Ik heb liever nieuw spul dat gewoon werkt en goed is af te stellen...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

citrofenwick wrote:Kan de achterkant van de wagen dan niet onvoorspelbaar springgedrag krijgen als je ff wild aan het doen bent?
Alleen bij erg hoge bobbels in de weg... maar daar moet je zowiezo een beetje voor oppassen met een verlaagde auto.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Henk Bats wrote:
Rooney wrote:Die lastafhankelijke remdruk begrenzer kan je gewoon instellen, waarom zou je hem weg halen? Alleen die van jou ziet er erg gaar / roestig uit werkt die nog wel goed?
Hij heeft er 2 en een ABS die niet werkt, persoonlijk zou ik die hele meuk er uit slopen, of anders de ABS door een specialist laten bekijken en 2 nieuwe lastafhankelijke regelaars monteren.

Groetjes, Henk

Ik zat al te kijken voor die regelaars.... maar die zijn echt niet te betalen... laat staan dat je het dan nog door een specialist laat doen.
De hele meuk eruit slopen... daar ben ik voor!!!! Ik weet ook nog wel iemand die heel graag de abs computer wil overnemen.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Huh nu snap ik er niks meer van je hebt toch zo'n ding?

Image

Dat is een last afhankelijke remdruk verdeler / begrenzer. Die heb ik ook en dan schijven achter. Ik zie dat jij trommels achter hebt maar dat zou niks moeten uitmaken toch? Mijne is ook vastgerot en gaar heb dan ook al een nieuwe klaar liggen.

Dus of je neemt zo'n nieuw ding. Of je haalt hem weg en neemt remcilinders waar dat is ingebouwd.
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Rooney wrote:Huh nu snap ik er niks meer van je hebt toch zo'n ding?

Image

Dat is een last afhankelijke remdruk verdeler / begrenzer. Die heb ik ook en dan schijven achter. Ik zie dat jij trommels achter hebt maar dat zou niks moeten uitmaken toch? Mijne is ook vastgerot en gaar heb dan ook al een nieuwe klaar liggen.

Dus of je neemt zo'n nieuw ding. Of je haalt hem weg en neemt remcilinders waar dat is ingebouwd.
Ik heb twee van die dingen. Links en rechts.
Maar die dingen zijn bij autopartsonline al 150 euro de stuk.... Die 300 euri maak ik liever ergens anders aan op.
Last edited by v.andriessen on WedMar03, 2010 10:25:03 PM, edited 1 time in total.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

herstel, 90,- p.s.

maar nog steeds veul geld
Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

q01z wrote:herstel, 90,- p.s.

maar nog steeds veul geld
waar betaal jij er 90 euro voor dan????
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Image

volgens marc heb ik deze.... maar als ik op mijn foto's kijk....
denk ik toch dat ik die andere heb met dat veertje...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Image

deze dus....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mmmm jij wint

je gaat door voor de volledige remsysteemombouw
Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

q01z wrote:mmmm jij wint

je gaat door voor de volledige remsysteemombouw
zit nu wel te twijfelen over die rvs teflon leidingen van voor naar achter... ipv koper...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

v.andriessen wrote:
q01z wrote:mmmm jij wint

je gaat door voor de volledige remsysteemombouw
zit nu wel te twijfelen over die rvs teflon leidingen van voor naar achter... ipv koper...
je hebt het bijna gewonnen he ;)
moet je het alleen wel zelf betalen :D
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Vincent,

Mogelijk zijn de afbeeldingen die Ronald en Marc lieten zien hetzelfde, mogelijk ander fabrikaat, als waar jij de afbeelding van laat zien.

Ik zal vanavond is kijken of in de werkplaatshandboeken wat staat over eventuele verschillen in fabrikaat en uitvoering.

Ik moet wel zeggen dat jouw voorbeeld ook gemonteerd zit op onze rode 11E S6 en dan maar 1 welke dubbel is aangesloten voor beide achterwielen.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Henk Bats wrote:Vincent,

Mogelijk zijn de afbeeldingen die Ronald en Marc lieten zien hetzelfde, mogelijk ander fabrikaat, als waar jij de afbeelding van laat zien.

Ik zal vanavond is kijken of in de werkplaatshandboeken wat staat over eventuele verschillen in fabrikaat en uitvoering.

Ik moet wel zeggen dat jouw voorbeeld ook gemonteerd zit op onze rode 11E S6 en dan maar 1 welke dubbel is aangesloten voor beide achterwielen.

Groetjes, Henk
He henk,

Het prijs verschil tussen die twee geeft mij het gevoel dat de bovenste als enkel wordt gebruikt en de onderste als dubbel. Maar ik ga zo nog effe onder de auto liggen, misschien dat ik er een fotootje van kan maken. Dan word het misschien duidelijker (hoop ik)
maar zeker bedankt dat je mee denkt Henk!!! Vind ik erg fijn :D
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Vincent,

Onder onze rode zit exact de zelfde als waar jij er 2 van onder de GTI hebt zitten.

KLIK HIER voor wat foto's van het vervangen van de remleidingen van onze rode 11E S6 en KLIK HIER voor het vervolg op dag 2 en KLIK HIER voor dag 3 toen bleek dat de HRC ook niet fris meer was.

Zoals ik al eerder melde ik zal vanavond is door alle werkplaatshandboeken struinen of er wat te vinden is van de lastafhankelijke begrenzers.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Henk Bats wrote:
<snip>

KLIK HIER voor wat foto's van het vervangen van de remleidingen van onze rode 11E S6 en KLIK HIER voor het vervolg op dag 2 en KLIK HIER voor dag 3 toen bleek dat de HRC ook niet fris meer was.

<snip>
Fraai werk.
Interessante motorkapsteun hebben jullie gemaakt.

- Hoe hebben jullie de HRC ontlucht?

- Wat is ongeveer de prijs van een felsapparaat?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

jk wrote: - Hoe hebben jullie de HRC ontlucht?
Niet speciaal gewoon met z'n tweeen en de voorgeschreven standaard volgorde. In iedergeval niet apart de HRC ontlucht als je dat bedoeld.
jk wrote: - Wat is ongeveer de prijs van een felsapparaat?
De prijs weet ik niet exact meer maar ik dacht rond de 40 Euro's

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Vaag dat er dan 2 stuks op zitten, maar goed als ik het zo begrijp. Lekker alles eraf beunen en dan gewoon remcilinders met die begrenzer erin nemen. Tenminste als je je trommels achter behoudt.
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Rooney wrote:Vaag dat er dan 2 stuks op zitten, maar goed als ik het zo begrijp. Lekker alles eraf beunen en dan gewoon remcilinders met die begrenzer erin nemen. Tenminste als je je trommels achter behoudt.
Ik denk dat het komt omdat die GTI standaard geleverd is met ABS een andere reden kan ik ook niet bedenken, zoals ik al schreef zal ik vanavond is wat gaan speuren in de werkplaatshandboeken.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Post Reply