Rooney wrote:Die lastafhankelijke remdruk begrenzer kan je gewoon instellen, waarom zou je hem weg halen? Alleen die van jou ziet er erg gaar / roestig uit werkt die nog wel goed?
Hij heeft er 2 en een ABS die niet werkt, persoonlijk zou ik die hele meuk er uit slopen, of anders de ABS door een specialist laten bekijken en 2 nieuwe lastafhankelijke regelaars monteren.
Rooney wrote:Die lastafhankelijke remdruk begrenzer kan je gewoon instellen, waarom zou je hem weg halen? Alleen die van jou ziet er erg gaar / roestig uit werkt die nog wel goed?
Ik geloof dat chris, een paar jaar geleden, zich er al over brak... Die dingen zitten helemaal vast geroest. Dus een paar bussen wd40 helpen misschien ook al niet meer.
De garage is er ook een aantal dagen mee bezig geweest. Waarschijnlijk kregen zij de boel ook niet goed los. Ik heb liever nieuw spul dat gewoon werkt en goed is af te stellen...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
citrofenwick wrote:Kan de achterkant van de wagen dan niet onvoorspelbaar springgedrag krijgen als je ff wild aan het doen bent?
Alleen bij erg hoge bobbels in de weg... maar daar moet je zowiezo een beetje voor oppassen met een verlaagde auto.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Rooney wrote:Die lastafhankelijke remdruk begrenzer kan je gewoon instellen, waarom zou je hem weg halen? Alleen die van jou ziet er erg gaar / roestig uit werkt die nog wel goed?
Hij heeft er 2 en een ABS die niet werkt, persoonlijk zou ik die hele meuk er uit slopen, of anders de ABS door een specialist laten bekijken en 2 nieuwe lastafhankelijke regelaars monteren.
Groetjes, Henk
Ik zat al te kijken voor die regelaars.... maar die zijn echt niet te betalen... laat staan dat je het dan nog door een specialist laat doen.
De hele meuk eruit slopen... daar ben ik voor!!!! Ik weet ook nog wel iemand die heel graag de abs computer wil overnemen.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Huh nu snap ik er niks meer van je hebt toch zo'n ding?
Dat is een last afhankelijke remdruk verdeler / begrenzer. Die heb ik ook en dan schijven achter. Ik zie dat jij trommels achter hebt maar dat zou niks moeten uitmaken toch? Mijne is ook vastgerot en gaar heb dan ook al een nieuwe klaar liggen.
Dus of je neemt zo'n nieuw ding. Of je haalt hem weg en neemt remcilinders waar dat is ingebouwd.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Rooney wrote:Huh nu snap ik er niks meer van je hebt toch zo'n ding?
Dat is een last afhankelijke remdruk verdeler / begrenzer. Die heb ik ook en dan schijven achter. Ik zie dat jij trommels achter hebt maar dat zou niks moeten uitmaken toch? Mijne is ook vastgerot en gaar heb dan ook al een nieuwe klaar liggen.
Dus of je neemt zo'n nieuw ding. Of je haalt hem weg en neemt remcilinders waar dat is ingebouwd.
Ik heb twee van die dingen. Links en rechts.
Maar die dingen zijn bij autopartsonline al 150 euro de stuk.... Die 300 euri maak ik liever ergens anders aan op.
Last edited by v.andriessen on WedMar03, 2010 10:25:03 PM, edited 1 time in total.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
volgens marc heb ik deze.... maar als ik op mijn foto's kijk....
denk ik toch dat ik die andere heb met dat veertje...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
zit nu wel te twijfelen over die rvs teflon leidingen van voor naar achter... ipv koper...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Mogelijk zijn de afbeeldingen die Ronald en Marc lieten zien hetzelfde, mogelijk ander fabrikaat, als waar jij de afbeelding van laat zien.
Ik zal vanavond is kijken of in de werkplaatshandboeken wat staat over eventuele verschillen in fabrikaat en uitvoering.
Ik moet wel zeggen dat jouw voorbeeld ook gemonteerd zit op onze rode 11E S6 en dan maar 1 welke dubbel is aangesloten voor beide achterwielen.
Groetjes, Henk
He henk,
Het prijs verschil tussen die twee geeft mij het gevoel dat de bovenste als enkel wordt gebruikt en de onderste als dubbel. Maar ik ga zo nog effe onder de auto liggen, misschien dat ik er een fotootje van kan maken. Dan word het misschien duidelijker (hoop ik)
maar zeker bedankt dat je mee denkt Henk!!! Vind ik erg fijn
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Onder onze rode zit exact de zelfde als waar jij er 2 van onder de GTI hebt zitten.
KLIK HIER voor wat foto's van het vervangen van de remleidingen van onze rode 11E S6 en KLIK HIER voor het vervolg op dag 2 en KLIK HIER voor dag 3 toen bleek dat de HRC ook niet fris meer was.
Zoals ik al eerder melde ik zal vanavond is door alle werkplaatshandboeken struinen of er wat te vinden is van de lastafhankelijke begrenzers.
KLIK HIER voor wat foto's van het vervangen van de remleidingen van onze rode 11E S6 en KLIK HIER voor het vervolg op dag 2 en KLIK HIER voor dag 3 toen bleek dat de HRC ook niet fris meer was.
<snip>
Fraai werk.
Interessante motorkapsteun hebben jullie gemaakt.
- Hoe hebben jullie de HRC ontlucht?
- Wat is ongeveer de prijs van een felsapparaat?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Vaag dat er dan 2 stuks op zitten, maar goed als ik het zo begrijp. Lekker alles eraf beunen en dan gewoon remcilinders met die begrenzer erin nemen. Tenminste als je je trommels achter behoudt.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Rooney wrote:Vaag dat er dan 2 stuks op zitten, maar goed als ik het zo begrijp. Lekker alles eraf beunen en dan gewoon remcilinders met die begrenzer erin nemen. Tenminste als je je trommels achter behoudt.
Ik denk dat het komt omdat die GTI standaard geleverd is met ABS een andere reden kan ik ook niet bedenken, zoals ik al schreef zal ik vanavond is wat gaan speuren in de werkplaatshandboeken.