Snel hulp nodig, Auto start wel maar gaat niet meer uit!!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Snel hulp nodig, Auto start wel maar gaat niet meer uit!!

Post by Losroyos »

Eey,

Ik heb een probleem, Me AX start wel maar als ik de sleutel omdraai zodat die normaal uit gaat. Reageert deze daar totaal niet op. Hij gaat ook niet meer van het contact af.

Als iemand weet wat er mis zou kunne zijn zeg het maar we zoeken wel.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Volgens mij is je contactslot overleden ;)

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

geen diee wat er aan de hand is maar trek je accu maar los ofzo of laat hem uitvallen.
een continu draaiende auto is ook niets.
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

arjanklepper wrote:geen diee wat er aan de hand is maar trek je accu maar los ofzo of laat hem uitvallen.
een continu draaiende auto is ook niets.
dat doe je dus beter niet! Kan je je spanningsregelaar naart schijnt mee slopen!

Best in 5e zetten en hem doen blokkeren. Maar ik neem aan dat ie dat zelf al kon :P (of wachten tot ie zonder benzine zit)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Snel hulp nodig, Auto start wel maar gaat niet meer uit!

Post by Henk Bats »

Losroyos wrote:Eey,

Ik heb een probleem, Me AX start wel maar als ik de sleutel omdraai zodat die normaal uit gaat. Reageert deze daar totaal niet op. Hij gaat ook niet meer van het contact af.

Als iemand weet wat er mis zou kunne zijn zeg het maar we zoeken wel.
Wat denk je van een defect kontaktslot?

Vervangen dus of eerst eens meten want meten is weten en gissen is m....

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

persoonlijkgezien is het afslaan ook de makkelijkere optie dan gereedschap pakken om die kabel las te trekken :P
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Tja meten is weten, Moet je we een multimeter hebben :P

Nou we zijn bij de Citroën in zevenaar geweest ook hun zeggen dat het contactslot is. Dus was al naar de sloop geweest in de buurt maar die hadden geen AX. Morge ff wat meer slopen af gaan.

Bedankt voor de snelle reacties,

slotje

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Losroyos wrote:Tja meten is weten, Moet je we een multimeter hebben :P
Naast een paar schroevendraaiers, steeksleutel en een rateltje met doppen behoort dat toch bij je basis gereedschap als je aan een auto werkt....

Het hoeft er niet een te zijn van Fluke met een straatwaarde van 250 euro waar je microvolt met een foutmarge van 0,0001 microvolt kan meten maar gewoon een simpel ding uit de eurobak van de Gamma voor 5-10 euro... die zijn perfect voor dit soort dingen...

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Steeksleutels en inbus moet ik ook nog. Multimeter ook maar dat komt nog. meestal leen ik de dingen die ikniet heb.

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Heb nog wel een piekfijn contactslot voor je. Met kruissleutel.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ja maar wil de sloten van de deuren ook meteen doen, Want anders zit ik met 2 sleuteld te k*tten daar word ik ook niet vrolijk van :P

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Die heb ik ook nog wel. Al heeft die aan de bestuurderszijde nog wel wat aandacht nodig.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

MBa@NL wrote:
Losroyos wrote:Tja meten is weten, Moet je we een multimeter hebben :P
Naast een paar schroevendraaiers, steeksleutel en een rateltje met doppen behoort dat toch bij je basis gereedschap als je aan een auto werkt....

Het hoeft er niet een te zijn van Fluke met een straatwaarde van 250 euro waar je microvolt met een foutmarge van 0,0001 microvolt kan meten maar gewoon een simpel ding uit de eurobak van de Gamma voor 5-10 euro... die zijn perfect voor dit soort dingen...
oh is dat zo..... :oops:
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

MBa@NL wrote:
Losroyos wrote:Tja meten is weten, Moet je we een multimeter hebben :P
Naast een paar schroevendraaiers, steeksleutel en een rateltje met doppen behoort dat toch bij je basis gereedschap als je aan een auto werkt....

Het hoeft er niet een te zijn van Fluke met een straatwaarde van 250 euro waar je microvolt met een foutmarge van 0,0001 microvolt kan meten maar gewoon een simpel ding uit de eurobak van de Gamma voor 5-10 euro... die zijn perfect voor dit soort dingen...
De ouderwetse versie, met een wijzer, is nog het handigste voor werken aan auto's, vind ik althans.
De wijzer slaat uit of hij slaat niet uit.
(digitale meters denken te lang na voor, bovendien, hier onnodige nauwkeurigheid, je hebt helemaal gelijk MBa).
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ja die met die wijzers zijn wel goed, maar over digitaal heb ik ook niks te klagen, ik werk niet met haast. als ik dat wel doe gaat het fout.


@Degene je hebt een PB.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

jk wrote:...digitale meters denken te lang na voor...
Niet als je een deftige Fluke 75 hebt. 8)
(...die ook is voorzien van Peak Hold! ;))
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply