Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
CitroAX
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: ThuJan28, 2010 11:01:42 PM
Location: Almere

Post by CitroAX »

raoel wrote:Mark nog bedankt voor de tips bij het loshalen van de fuseekogel :) Zonder jou was ik nog heel lang aan het hannessen geweest, weer wat geleerd :D
Geen dank he :D zo help je elkaar ;) was in ieder geval gezellig die dag
RESULTAAT STEMWIJZER: Emigreren!

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Ik zie de kachelventilator nog zitten Romy, zou je die willen demonteren?
Die van 'Pino' werkt alleen in stand 1, dus heb ik er liever eentje op voorraad....alstkannogvoordesloop...
Neem dan ook de draaischakelaar efkes mee in je sloopsessie, misschien zit het probleem daar wel in.
merci

:lol:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Pascal wrote:Ik zie de kachelventilator nog zitten Romy, zou je die willen demonteren?
Die van 'Pino' werkt alleen in stand 1, dus heb ik er liever eentje op voorraad....alstkannogvoordesloop...
Neem dan ook de draaischakelaar efkes mee in je sloopsessie, misschien zit het probleem daar wel in.
merci

:lol:
die draaischakelaar zal Bas wel meegenomen hebben met het dashboard? ;)
Image

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

volgens mij zit die inderdaad nog aan het dashboard.

Moet je even aan Michel vragen of ze die nodig zijn voor de 11E anders haal ik hem er voor je af Pascal.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Pascal wrote:Ik zie de kachelventilator nog zitten Romy, zou je die willen demonteren?
Die van 'Pino' werkt alleen in stand 1, dus heb ik er liever eentje op voorraad....alstkannogvoordesloop...
Neem dan ook de draaischakelaar efkes mee in je sloopsessie, misschien zit het probleem daar wel in.
merci

:lol:
Ik vind je heel lief enzo :P Maar hij word morgen om 9 uur opgehaald.. en ik MOET echt aan mn huiswerk gezien ik dat eigenlijk voor 5en op had moeten loaden, daar moeten morgen mensen ook weer mee aan de slag...

Daarom had ik al in die advert gezet, iedereen mag alles gratis of voor zeer ewinig komen halen maar je moet het wel zelf demonteren omdat ik er geen tijd voor heb ;)


Helaas verder, die kl*te 1.0 blijft geen remdruk houden. Ik weet het gewoon echt niet meer en heb er ook gvd geen tijd voor.

Heb em nu al 3 duizend keer ontlucht, komt geen lucht uit en de remolie is mooi helder (ondertussen is alles wel schoon ook)
Als ik ga zitten heb ik mooi hard pedaal, maar als ik de motor start is het ook meteen helemaal weg!!

Ik heb zijn eigen HRC al terug gezet, probleem blijft.
Kan de rembekrachtiger dit veroorzaken?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Dan blijft alleen de rembekrachtiger over lijkt mij.

Ik geloof dat ik lang geleden op een Volvo 240 GLi weleens zoiets heb gehad (even goed graven in mijn geheugen nu...).
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rembekrachtiger was eerst gewoon goed, dat is het stomme

Ik had zaterdag namelijk rembekrachtiger en HRC gewisseld, en proefritje gereden

Prima remdruk alleen het klapperen was er nog steeds.

Dus besloten de klauwen en schijven en blokken ook over te zetten. Dus dat gedaan, ontlucht, maar toen had ik geen remdruk. Maar ik had ook niet zo best ontlucht.

Dus vandaag nog een keer ontluchten, hard pedaal en toen ik de motor starte was het ineens weer weg.
Dus nog een keer ontlucht en toen ging de HRC lek (Bij aansluiting op de bekrachtiger), dus de oude HRC er weer opgezet
Weer ontlucht en toen had ik weer hard pedaal maar toen ik de motor starte was het ineens weer weg.. Nog een keer ontluchten hielp niets.

Fuck it? Beide autos kwamen prima remmend (qua remdruk dan) aan zaterdag?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Kom nu kijken! En zal doen wat ik kan want dit is gewoon te gevaarlijk (en gewoon raar en frustrerend natuurlijk)!
Image

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Maar als je pedaal het ene moment hard is, en achteraf tot op de bodem komt, dan is toch niet alleen de druk weg maar ook je remolie?

Zou je met die redenering niet naar een lek moeten zoeken?

Voorkant op bokken en dan het scenario dat je omschreef waarmee je druk verdween, recreeren. Maar dan dus in de lucht.

Tijd dat het verholpen wordt! want dit is ... Fukitol™

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

grietje wrote: Daarom had ik al in die advert gezet, iedereen mag alles gratis of voor zeer ewinig komen halen maar je moet het wel zelf demonteren omdat ik er geen tijd voor heb ;)
Heb ook geen tijd: morgen plant ik het 1.0 blok weer terug in 'Pino'.
(iemand nog interesse in het 1.1 blok met een verse D-riem??)
Vandaag heb ik de kop van de 2200 motor bij het revisiebedrijf ingeleverd om te vlakken en af te persen.
Dan kan dát blok een keer in 'Maya', want ik ben dat tandenpoetsen best wel zat: een CX móet gewoon lekker schakelen, dat is al de helft van het rijgenot.

@remmerij: is je HRC wel ontlucht?
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

En heb je de juiste volgorde aangehouden bij het ontluchten? Toen ik dat niet gedaan had, had ik telkens gelijkaardige problemen.
Dit is de ENIGE juiste volgorde: LA, RV, RA, LV

En ik denk, dat eenmaal er vloeistof uit de nippels komt de HRC niet meer ontlucht hoeft te worden en hij zichzelf wel ontlucht, maar ik ben dit niet 100% zeker! (want zonder dat de hrc ontlucht is wil ie zelfs geen remvloeistof rondpompen omdat ie telkens lucht zit samen te persen)

edit; foutje
Last edited by citrofenwick on TueMar02, 2010 7:25:49 PM, edited 1 time in total.

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

Kan er nog iets mis zijn met de zelfstellende mechanieken in de achterremmen, als de tandjes daar vanaf zijn heb je ook die gekkigheid, niet zo extreem als jij hebt maar wel heel duidelijk pedaal hoog / pedaal erg laag.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Enige wat ik heb kunnen ontdekken is dat er eigenlijk steeds geen remkracht is. Dus zijn we maar met de hand gaan ontluchten.

Het vreemde is dat elke keer als ie druk opbouwde er gegarandeerd extreme hoeveelheden lucht uit LA kwam zetten! Op het moment dat dat eruit was was de druk ook weer weg. :evil:

Remcilinder naar de knoppen? Heb verder geen lekjes of dergelijke gezien, maar er lag al overal vloeistof op de grond dus dat wil ook niets zeggen :-P.


@Pascal:
Heb de kachelradiateur er voor je uitgetrokken. Ligt hier uit te dampen ;-).

-EDIT-

Zie net dat je liever een kachelventilator had gehad... Sorry...
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

HRC is (meerdere malen) goed ontlucht :P

Gister dus zoals peet zegt met de hand gaan ontluchten ipv eezibleed. Maar RA, LV en RV was binnen notime goed, maar links achter bleeeeef maar gigantische hoeveelheid lucht uitkomen. 1 liter olie verder nog steeds, dus dat kan écht niet meer uit het systeem komen

maw hij is ergens lek, want hij krijgt ergens lucht binnen.
Nu is de vraag, is dat dan de HRC?
Of de wielremcilinder van LA?
Of de verdeelkop op de achteras?

Ik denk de leidingen niet, omdat ik niets hoor of zie lekken en ik heb een keer een lekke leiding gehad op de 205 en dat hoorde en zag je overduidelijk.


Overiges is dit hele verhaal met de rembekrachtiger afgehaald en slang afgedopt!!!
Ik had al meteen gemerkt dat mét bekrachtiger had ik na starten geen remdruk meer, zonder had ik dat wel!
Alleen toen ging ik rijden en toen bleek dat bij remmen hij niet afremde, pas na 3x pompen ging die ineens wel vol remmen....

Dat is de hele avond ook zo gebleven, ongeacht het ontluchten..

Dus de hamvraag wat moet ik nu bestellen bij de materialen handel? :(?
Krijg via de club wel een andere HRC (thanx Bollie!!!) maar wielremcilinder klinkt ook aannemelijk? Immers, de rest heeft gewoon geen lucht? En er is wel druk? Alleen hij remt niet echt af.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

kan je overdruk kwijtraken juist door de rembekrachtiger heen? dat hij de verkeerde kant op gaat??

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

'citrofenwick' schreef:
"Dit is de ENIGE juiste volgorde: LA RV RA RV"

Aannemend dat één van de twee 'RV''s vervangen moet worden door 'LV', blijft LA volgens zijn tips de eerste te ontluchten remleiding (waarschijnlijk de langste).
Ontlucht je met een doorzichtig benzineslangetje op de ontluchtingsnippel dat in een glazen potje halfvol remolie eindigt, onderin de remolie?
Anders kan het namelijk zijn dat je steeds weer lucht binnenlaat bij het dichtdraaien van de ontluchtingsnippel doordat je net iets te langzaam bent.
Degene die de rem intrapt is degene die instructies moet geven om de ontluchting open of dicht te draaien. Anders heb je kans dat het pedaal op de bodem staat en er dus geen positieve stroming van remvloeistof meer is naar de remcilinder - dan lukt ontluchten nooit.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

thanx voor het mee denken.. :)!


Denk alleen niet dat het aan de manier van ontluchten ligt. Sowieso lukt het bij 3 leidingen wel en dan de laatste niet? Apart ;)

Maar volgorde maakt niet uit (na 20x ontluchten alle volgordes ook wel weer gehad ;)) Eezibleed of met de hand maakt niet uit, dus te laat dichtdraaien is het issue niet.

Ik dacht laten we zonder eezibleed doen want misschien is t ventiel lek daarvan. Maar dat maakte ook niet uit....resultaat is constant hetzelfde geweest, dus er zal wel echt iets stuk zijn aan remcilinder(s).
Leidingen zien er overigens nog goed uit en zijn opzich ook 3/4 jaar oud pas. (dealer heeft ze vervangen).
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Romy, je geeft aan dat je een andere HRC hebt gemonteerd.
Kijk eens even of je alle leidingen goed hebt aangesloten, misschien is die van LA wel gescheurd bij het kopje in de HRC.
Probeer eens een grote injectiespuit gevuld met remolie met een slangetje op je ontluchtingsnippel te zetten LA.
Druk die langzaam leeg in de leiding; zie je ergens lekkage? (hulpje erbij!)
Het makkelijkst is dan ook de remtrommel van dat wiel te demonteren, zodat je ook ziet wat de remcylinder doet.
Zorg er natuurlijk ook voor dat je potje remolie niet overstroomt...

@Peet: kmos de wapperaar hebben inderdaad...
'Pino' is weer klaar, nu de CX nog...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

jk wrote:'citrofenwick' schreef:
"Dit is de ENIGE juiste volgorde: LA RV RA RV"

Aannemend dat één van de twee 'RV''s vervangen moet worden door 'LV', blijft LA volgens zijn tips de eerste te ontluchten remleiding (waarschijnlijk de langste).
Ontlucht je met een doorzichtig benzineslangetje op de ontluchtingsnippel dat in een glazen potje halfvol remolie eindigt, onderin de remolie?
Anders kan het namelijk zijn dat je steeds weer lucht binnenlaat bij het dichtdraaien van de ontluchtingsnippel doordat je net iets te langzaam bent.
Degene die de rem intrapt is degene die instructies moet geven om de ontluchting open of dicht te draaien. Anders heb je kans dat het pedaal op de bodem staat en er dus geen positieve stroming van remvloeistof meer is naar de remcilinder - dan lukt ontluchten nooit.
sorry, foutje :oops:
moet zijn: LA, RV, RA, LV

edit:
Een kapotte servopot zou niets mogen uitmaken of je druk hebt of niet.
Het enige wat die pot doet is mbv onderdruk in die pot ervoor zorgen dat je minder hard hoeft te drukken op je hrc om hem in te drukken.

Ik denk ook de hrc. Je kan wel dit nog eens proberen: http://www.youtube.com/watch?v=vOuDEiwiozQ

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Met de bekrachtiger is het ook meer denk ik dat omdat hij mijn kracht verdubbeld zegmaar, er geen druk overblijft ofzo.

Afijn, kopje in de hrc, je bedoeld echt de remleiding nippel gedeelte dus ?

Eerlij kgezegt weet ik niet eens welke welke is op de HRC :D maar ik zie daar absoluut niets lekken..... (of lek geluiden maken...)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply