Ik check net het weerbericht voor 14 dagen. Morgen is het ongeveer de hoogste temperatuur voor deze periode
Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
-
v.andriessen
- AX Master

- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Ik denk dat maar weinig mensen weten dat het een headcrab is...Drake wrote:
En ik ben stiekem ook een klein beetje nerd![]()
![]()
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Klopt maar dat maakt het juist alleen maar leuker
.
De AX is overgens bijna klaar om opgestart te worden, infeite moet ik nog 3 dingen doen:
-Brandstofleidingen aansluiten.
-Koelvloeistof erin doen.
-Kabelboom omsolderen.
De auto zal nog niet rijden dan (remklauwen/leidingen voor moeten nog omgewisselt worden alsmede nog wat kleine zaken) maar als ik 2 weken achter elkaar kan werken is het ding in die zin klaar.
Wachten is op beter (warmer) weer.
De AX is overgens bijna klaar om opgestart te worden, infeite moet ik nog 3 dingen doen:
-Brandstofleidingen aansluiten.
-Koelvloeistof erin doen.
-Kabelboom omsolderen.
De auto zal nog niet rijden dan (remklauwen/leidingen voor moeten nog omgewisselt worden alsmede nog wat kleine zaken) maar als ik 2 weken achter elkaar kan werken is het ding in die zin klaar.
Wachten is op beter (warmer) weer.
Vandaag de 306 op de testbank gezet om te zien wat er na 236k nog over is van alle franse paardjes. Ik was er een beetje bang voor gezien de testbank niet bekend staat als een "pretbank" maar een "teleurbank" , er waren dan ook genoeg auto's die amper meer vermogen hadden en soms zelfs minder dan opgeven door de fabriek (en waarbij ook bleek dat de meeste inlaat/uitlaat modificaties geen enkel nut opleverde in hun geval).
Maargoed rond 15:00 het ding erop gezet, en de run was alles behalve spectaculair (compleet standaard, m.a.w geen blerende filters/uitlaten) maar het resultaat was dat enigsinds wel: 124,9pk /178,8nm @ de wielen wat op de krukas 142.5pk en 205nm geeft (14% verlies) (peugeot geeft 134pk/180nm op).

Plus het verloop is gewoon prachtig, bijna linear.
M.a.w een erg tevreden man hier
(plus we hadden al een idee dat het ding iets rapper is dan peugeot opgeeft en dat blijft hier wel aardig uit)
Maargoed rond 15:00 het ding erop gezet, en de run was alles behalve spectaculair (compleet standaard, m.a.w geen blerende filters/uitlaten) maar het resultaat was dat enigsinds wel: 124,9pk /178,8nm @ de wielen wat op de krukas 142.5pk en 205nm geeft (14% verlies) (peugeot geeft 134pk/180nm op).
Plus het verloop is gewoon prachtig, bijna linear.
M.a.w een erg tevreden man hier
Oja, er was ook nog een filmpje van het monster:
http://www.youtube.com/watch?v=F4NTZBySlJE
Het andere monster ga ik van de week weer mee verder
.
http://www.youtube.com/watch?v=F4NTZBySlJE
Het andere monster ga ik van de week weer mee verder
Het Beest leeft!
Vrijdag nadat de benzineleidingen aangesloten waren voorzichting een poging tot starten gedaan maar zonder succes gestopt. Zaterdag heb ik eerst de schema's van een Saxo 16v bij de Citroën dealer gehaald waaruit al snel bleek dat de boom compleet anders was dan die van een 106 gti (alleen het injectierelais/ecu komt kwa pinout overeen).
Vanochtend dus voor de 2e poging gegaan, eerst wat zaken bekeken en de ecu op een andere 16v ax getest waaruit bleek dat de ecu in
iedergeval goed was. Alles aangesloten maar ook poging 2 faalde, na de schema's nogmaals goed bekeken te hebben bleek dat er nog een aantal constante plussen onbraken. Deze aangesloten en voor poging 3 gegaan.... maar helaas weer geen startende moter.
Bij poging 4 hadden we voor de zekerheid de branstofleidingen omgewisseld maar dat bleek ook niet de oplossing (behalve dat ik fijn de inhoud van de leiding die onder druk bleef staan over mij heen kreeg bij het weer loshalen ervan).
Bij poging 5 bleek maar een goed idee om weer alles na te lopen op papier.Opeens bedacht ik mij dat het injectierelais wellicht pas volledig aanslaat (bezinepomp o.a.) als er een massa op komt........ en een klikje later (Fuel cut switch en dat onding gaat er ook zsm vanaf) en voila! direct starten en lopen en ik was zo blij als een uhm... blijboom
.
Dus eerst naar de Mac om maar eens te eten en bij terugkomst KVS erin geflikkerd om zo het ding even lekker warm te kunnen draaien. Als dank voor al het werk werden we fijn vergast bij de 6e start(Heatwrap is echt nasty spul als het voor de eerste keer warm word):

Lekker bruin:

Beun de Haas en Co

En alles in zijn glorie:

Conclusie:
-Een Saxo 16v kabelboom is compleet anders dan die van een 106 gti
-Heatwrap stinkt
-Push the button, anders doet het ding niks.
-Een Ford Ka is best handig als de accu leeg is
We zijn er helaas nog niet, er is nog een waslijst aan kleine zaken die aangepast moeten worden voordat we de weg op kunnen maar igg gaat het snel allemaal goed komen.
Met dank aan Jordi/Peter/Ronald voor het tot leven brengen van het hok
Vrijdag nadat de benzineleidingen aangesloten waren voorzichting een poging tot starten gedaan maar zonder succes gestopt. Zaterdag heb ik eerst de schema's van een Saxo 16v bij de Citroën dealer gehaald waaruit al snel bleek dat de boom compleet anders was dan die van een 106 gti (alleen het injectierelais/ecu komt kwa pinout overeen).
Vanochtend dus voor de 2e poging gegaan, eerst wat zaken bekeken en de ecu op een andere 16v ax getest waaruit bleek dat de ecu in
iedergeval goed was. Alles aangesloten maar ook poging 2 faalde, na de schema's nogmaals goed bekeken te hebben bleek dat er nog een aantal constante plussen onbraken. Deze aangesloten en voor poging 3 gegaan.... maar helaas weer geen startende moter.
Bij poging 4 hadden we voor de zekerheid de branstofleidingen omgewisseld maar dat bleek ook niet de oplossing (behalve dat ik fijn de inhoud van de leiding die onder druk bleef staan over mij heen kreeg bij het weer loshalen ervan).
Bij poging 5 bleek maar een goed idee om weer alles na te lopen op papier.Opeens bedacht ik mij dat het injectierelais wellicht pas volledig aanslaat (bezinepomp o.a.) als er een massa op komt........ en een klikje later (Fuel cut switch en dat onding gaat er ook zsm vanaf) en voila! direct starten en lopen en ik was zo blij als een uhm... blijboom
Dus eerst naar de Mac om maar eens te eten en bij terugkomst KVS erin geflikkerd om zo het ding even lekker warm te kunnen draaien. Als dank voor al het werk werden we fijn vergast bij de 6e start(Heatwrap is echt nasty spul als het voor de eerste keer warm word):
Lekker bruin:
Beun de Haas en Co
En alles in zijn glorie:
Conclusie:
-Een Saxo 16v kabelboom is compleet anders dan die van een 106 gti
-Heatwrap stinkt
-Push the button, anders doet het ding niks.
-Een Ford Ka is best handig als de accu leeg is
We zijn er helaas nog niet, er is nog een waslijst aan kleine zaken die aangepast moeten worden voordat we de weg op kunnen maar igg gaat het snel allemaal goed komen.
Met dank aan Jordi/Peter/Ronald voor het tot leven brengen van het hok
-
citrofenwick
- Total admin

- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
Henk Bats
- Drempelkiller

- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Mooi Chris dat blok loopt, ben reuze benieuwd hoe dat straks rijd.
Succes met de verdere afbouw.
Groetjes, Henk
Succes met de verdere afbouw.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Gelukkig dankbaar werk hij doet het, en loopt netjes
Op het laatst dacht ik echt wtf kan er nu niet goed meer zitten, dankzij jou heldere ingeving die kl*te knop ingedrukt en in 1 keer aanslaan
Moet wel zeggen 106 gti kabelboom is makkelijker
Snel de rest maar fixen en lekker rijden met dat hok
Snel de rest maar fixen en lekker rijden met dat hok
AX Soupapes 16 
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
Mastenhose
- profiel verwijderd

- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)







