Het Beest leeft!
Vrijdag nadat de benzineleidingen aangesloten waren voorzichting een poging tot starten gedaan maar zonder succes gestopt. Zaterdag heb ik eerst de schema's van een Saxo 16v bij de Citroën dealer gehaald waaruit al snel bleek dat de boom compleet anders was dan die van een 106 gti (alleen het injectierelais/ecu komt kwa pinout overeen).
Vanochtend dus voor de 2e poging gegaan, eerst wat zaken bekeken en de ecu op een andere 16v ax getest waaruit bleek dat de ecu in
iedergeval goed was. Alles aangesloten maar ook poging 2 faalde, na de schema's nogmaals goed bekeken te hebben bleek dat er nog een aantal constante plussen onbraken. Deze aangesloten en voor poging 3 gegaan.... maar helaas weer geen startende moter.
Bij poging 4 hadden we voor de zekerheid de branstofleidingen omgewisseld maar dat bleek ook niet de oplossing (behalve dat ik fijn de inhoud van de leiding die onder druk bleef staan over mij heen kreeg bij het weer loshalen ervan).
Bij poging 5 bleek maar een goed idee om weer alles na te lopen op papier.Opeens bedacht ik mij dat het injectierelais wellicht pas volledig aanslaat (bezinepomp o.a.) als er een massa op komt........ en een klikje later (Fuel cut switch en dat onding gaat er ook zsm vanaf) en voila! direct starten en lopen en ik was zo blij als een uhm... blijboom

.
Dus eerst naar de Mac om maar eens te eten en bij terugkomst KVS erin geflikkerd om zo het ding even lekker warm te kunnen draaien. Als dank voor al het werk werden we fijn vergast bij de 6e start(Heatwrap is echt nasty spul als het voor de eerste keer warm word):
Lekker bruin:
Beun de Haas en Co
En alles in zijn glorie:
Conclusie:
-Een Saxo 16v kabelboom is compleet anders dan die van een 106 gti
-Heatwrap stinkt
-Push the button, anders doet het ding niks.
-Een Ford Ka is best handig als de accu leeg is
We zijn er helaas nog niet, er is nog een waslijst aan kleine zaken die aangepast moeten worden voordat we de weg op kunnen maar igg gaat het snel allemaal goed komen.
Met dank aan Jordi/Peter/Ronald voor het tot leven brengen van het hok