Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Ja te lang geleden he?


Het lijstje:
Dorpel rechts, (links advies), koplampontluchting (groot!), gaatje in de bodem, en groot gat in de kofferbak (ook geen afkeur, maar toch zeker de moeite waard om aan te pakken).

En het blokje is traag... maar hij doet het :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

dorpel is wel belangrijk, koplamp beluchting niet hoor ;)

En kofferbak kan je beter we dichtmaken voor de kou en herrie die naar binnenkomt :)

Succes raoel :d We spreken nog een keer af om te klussen he? Gaan we lampjes vervangen ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

ik ben wel in voor een kofferbak gaten dicht maak dag.
word het al een stuk rustiger in mijn auto :D vooral met een lekke uitlaat is het een kabaal :D
Image
TO DO:
stoel weer aan de bodem bevestigen
eeuwige roestgaten behandelen
nieuwe handremkabel.
olie/koelvloeistof,filters, etc vervangen.

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

En bovendien: Michel zit in Enschede, dus da's lekker dichtbij..
Lijstje valt wel mee hoor, dagje werk.
Laswerk zal de wereld niet kosten dunkt me..
Ik heb voorlopig geen tijd: ZX van madam is door de achterschokbrekers gezakt, 'Pino' moet haar eigen blokje terug, 'Maya' wil ik een ander blok inhebben (iets meer trekkracht),'Brutus' moet gelast worden....

Zucht... :|
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

@romy: zeker, lampjes vervangen, toe maar :) maar jij bent toch ook heel goed met achterremmen? :) Wie is de eigenaar van dat tangetje dat net iets verder rond loopt? ik verwacht heeeeel slecht onderhouden trommels :)

@Karwin: Michel gaat het doen, moet alleen nog ff bedenken hoe en wat want hij doet het in zijn vrije tijd, en hij heeft geen eigen parkeerplek, dus hij mag er niet staan.. Hij last netjes, misschien heeft ie nog een gaatje in zijn rooster? Anders wil ik prima helpen met schuren en polyesteren :) Nooit gedaan.

@Pascal: ZX kapoet? Sjonge, heb je eens een "nieuwe" auto is er weer wat mis :-? En een nieuw blok *moet* niet natuurlijk, die hobby heb je jezelf gegeven :) En anders breng je ze toch gewoon naar de garage? :roll: :D

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Zó erg is het nu ook weer niet hoor:

-de laatste APK kwam al aan het licht dat de schokbrekers 'zweetten', nu zijn ze echt op.
't kippetje klaagt over haar stuiterbak..
-ik heb vorig jaar de koppeling verwisseld van 'Maya', maar ben niet tevreden: koud is het gewoon rukken en trekken.
Aangezien voor een bakwissel het blok eruit moet bouw ik meteen een iets grotere motor in, de moeite blijft hetzelfde.
Gaat mijn motor de verkoop in, iedereen blij...
-'Pino' moet gewoon weer aan de éénliter, wanneer rij ik nou 150...?
-Ten slotte 'Brutus', m'n geelzwarte Minimonster: da's hobby inderdaad, maar de bedoeling was wèl er dit jaar mee naar Brittain te knallen.
Eventjes mijn oude liefde glans oppoetsen, want wees nu eerlijk: wat is er nu stoerder dan per Mini naar Engeland?
Ik heb er nu al zin in....
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Het was misschien wel het leukst geweest als je de IMM 2009 had bezocht ;-). Maar ach. Zie af en toe ook zo'n nieuwe Mini rijden met de engelse vlag op de zijspiegels getekend. Da's pas nep!

Laswerk kan wel een hoop kosten, maar als je iemand kent kan het een hele hoop schelen ;-)
Image

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

lassen van de gaten in kofferbak hoeft bij mij niet, ik houd het wel low budget oplossing :D maar wel even de plekken goed behandelen :).
uiteindelijk zie je de plekken toch niet omdat de kofferbak standaard al vol ligt :P
Image
TO DO:
stoel weer aan de bodem bevestigen
eeuwige roestgaten behandelen
nieuwe handremkabel.
olie/koelvloeistof,filters, etc vervangen.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

kleutscher wrote:lassen van de gaten in kofferbak hoeft bij mij niet, ik houd het wel low budget oplossing :D maar wel even de plekken goed behandelen :).
uiteindelijk zie je de plekken toch niet omdat de kofferbak standaard al vol ligt :P
weet niet zeker of je het zo mag laten, de garage waar ik was vond het afkeur, maar ik hoor ook wel dat het onzin is.

Is natuurlijk net hoe de Apk-boer het interpreteert. Hij moet ook kijken voor "algemene veiligheid" en als jouw oplossing zo is dat er bagage uit kan vallen (en hij houdt er echt geen rekening mee dat jij nooit van plan bent om hele kleine knikkers te vervoeren), dan kan ie een afkeur goed verdedigen.

Maargoed, jij gaat de boel goed dicht polyesteren en plamuren enzo? :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

paar bubblegums kauwen uitrekken en erover plakken :wink:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Dat zal geluidswerend zijn :-P. Maar waterdicht betekent natuurlijk wel dat er ook geen knikkers uitvallen :-)
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Omdat ik het zo vaak op foto's gezien heb en omdat het er altijd wel gaaf uit ziet heb ik ook eens het interieur gestript:
Image

Nog even het dashboard verwijderen en de rolkooi erin. Heeft iemand nog kuipstoelen voor me?


Nee, serieus, dit was de reden:
Image

Verder nergens van hoeven schrikken, er zit wel een vergelijkbaar begin aan de andere kant, misschien vraag ik Michel of hij dat ook kan lassen, als hij toch bezig is...

Wel heel leuk werk trouwens, dat slopen :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

leuk he:D


Mjaw, vind die kuipstoelen wel een goed idee :twisted:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

kuipstoelen komen er niet in, hoogstens een fietsendrager ;-)

maar ff serieus:
Rem rechtsachter deed 0,0 dus deze week nieuwe remschoenen erop gezet. Heel interessante techniek, eens rustig zitten bekijken, en de zonde "niet remmen zonder trommel erop" toch eens begaan uit nieuwsgierigheid. Het risico is dat je remcilinder open gaat zonder weerstand en gaat lekken.

Dit gebeurt echter niet zolang je alle veertjes e.d. erop laat zitten, dus dat viel weer mee. Ook de handrem kun je rustig gebruiken.


Meteen nieuwe bougies op de bx (was echt nodig bleek), en omdat ik toch de luchttoevoer los moest maken en ik 'm nog had liggen: ik heb een BX die rijdt als een vrachtwagen voorzien van openluchtfilter :oops: :jump:



Karwin kwam nog langs, maar dat deel mag ie zelf vertellen :-)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

voor de apk blijft over:
tig lampjes fixen (sommige doen het wel als je erop drukt, dus dat kan nog wel een klusje met draden worden), het laswerk komt ik de loop van komende week (ik heb toestemming voor de budget-aanvraag van Heidi ontvangen :) ).

en dan nog het pompje van de ruitenwisser.

Die apk gaat komen :)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Ook lekker bezig geweest Raoel, leuk hé zo'n AX leegplukken :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Je bent er maar druk mee, Maar het resultaat mag der aan het eind ook wel zijn ;)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

netjes bezig hoor

En ik vind je sig-image wel vet :D
(daarom dat ik ook eens iets in je wieiswie kwam zetten, maar dat doet er nu niet toe)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

raoel wrote:voor de apk blijft over:
tig lampjes fixen (sommige doen het wel als je erop drukt, dus dat kan nog wel een klusje met draden worden)
Even een tip, dashbord verlichting hoeft voor apk niet te werken. Nieuwe regels :)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Sterker nog: je kilometerteller hoeft het niet eens te doen, maar moet wèl in de auto zitten.
Dus in het vervolg gewoon een losse klok in de kofferbak donderen...

:lol:

De regelgeving is per 01-05-2009 veranderd, en niet alles ten goede.
Zo wordt er alleen naar remwerking gekeken, niet naar de materiaaldikte op de remblokken.
Ik heb er al een paar mogen vervangen aan auto's met nog geen maand nieuwe APK...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Post Reply