1.0E klappert met remmen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Niet alleen in het stuur he, de hele auto klappert, het is net alsof ie ABS heeft (wel remmen/niet remmen/wel remmen/niet e.d.)Mastenhose wrote:Als je ´t klapperen van de remmen in je stuur voelt zou ik ´t toch in de voortrein zoeken...
Idd wel scary, hopelijk vind je snel wat de oorzaak is!
[offtopic]Bedankt voor de kentekenmapjes, ze zijn echt geniaal geworden!!![/offtopic]
En het leuk is, het begint pas nadat ik er een flink stuk mee heb gereden, en dan een keer iets harder geremt heb (van 110 naar 0 bijv) en dan blijft ie het ook volhouden, maar een dag later is het weer weg.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ben wel benieuwd hoezo je dat denkt danMNM(tm) wrote:Hmmm.... zou ook best een wiellager kunnen zijn.
Het is echt alleeeen met remmen he! Verder niets raars en opzich had k dat wel gemerkt met die 300-500 km per dag
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Achterremmerij uit elkaar geweest,
ook dat zit helemaal goed ?
Het is zelfs zo goed als nieuw...
ook dat zit helemaal goed ?
Het is zelfs zo goed als nieuw...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Kromme remschijven?
(blijkbaar speelt de temperatuur een rol)
- in combinatie met wat speling hier en daar.
(blijkbaar speelt de temperatuur een rol)
- in combinatie met wat speling hier en daar.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Schijven zijn vrijwel nieuw... Speling zit nergens op, heb hem nog extra laten controleren door de garage, onderstel lijkt gewoon in bijna perfecte staat.jk wrote:Kromme remschijven?
(blijkbaar speelt de temperatuur een rol)
- in combinatie met wat speling hier en daar.
Maar goed kromme schijven is misschien dan wel nog het enige wat kan Maar beetje stom dat ik dat normaal dan niet voel, en pas na 300 km een keer
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Met dit weer kan er ook aanslag op de remschijven komen waardoor de auto niet remt zoals normaal, heb ik gemerkt.
Wegenzout.
Wegenzout.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
3x gehad nu en sinds dien niet meer gereden
ik mis een stuk hap in mijn band zag ik net, maar wel op zon manier dat ike r niet mee durf te rijden
Dus hopelijk vanavond reserve bandje halen.....
ik mis een stuk hap in mijn band zag ik net, maar wel op zon manier dat ike r niet mee durf te rijden
Dus hopelijk vanavond reserve bandje halen.....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ook dat kan de oorzaak zijn.grietje wrote:3x gehad nu en sinds dien niet meer gereden
ik mis een stuk hap in mijn band zag ik net, maar wel op zon manier dat ike r niet mee durf te rijden
Dus hopelijk vanavond reserve bandje halen.....
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
In de band had er (helaas) niets mee te maken
Is zoiezo een achterwiel en dit zit duidelijk rechts voor
Gister wou ik de klauw losmaken maar ik mis gereedschap, ja echt. Heb geen torx 55 (mijne gaat tot 50)
Afijn, uit deels frustratie en deels kijken of de klauw goed vast zat paar tikken op gegeven met hamer. Nou, die zit goed vast hoor:D
En wat denk je, vanochtend remde die weer normaal!
Maar halverwege toch echt weer klapperen.
En op t moment dat ie normaal remt remt ie recht. Op het moment dat ie klappert trekt ie ENORM naar links, dus het zit wel echt rechts.
Denk toch gewoon dat die zuiger verroest is of vuil, en dat dat het probleem is.
Is zoiezo een achterwiel en dit zit duidelijk rechts voor
Gister wou ik de klauw losmaken maar ik mis gereedschap, ja echt. Heb geen torx 55 (mijne gaat tot 50)
Afijn, uit deels frustratie en deels kijken of de klauw goed vast zat paar tikken op gegeven met hamer. Nou, die zit goed vast hoor:D
En wat denk je, vanochtend remde die weer normaal!
Maar halverwege toch echt weer klapperen.
En op t moment dat ie normaal remt remt ie recht. Op het moment dat ie klappert trekt ie ENORM naar links, dus het zit wel echt rechts.
Denk toch gewoon dat die zuiger verroest is of vuil, en dat dat het probleem is.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Toch maar een Torx 55 gaan scoren en de remklauwen gangbaar gaan maken, volgens mij is dat echt de oplossing.grietje wrote:In de band had er (helaas) niets mee te maken
Is zoiezo een achterwiel en dit zit duidelijk rechts voor
Gister wou ik de klauw losmaken maar ik mis gereedschap, ja echt. Heb geen torx 55 (mijne gaat tot 50)
Afijn, uit deels frustratie en deels kijken of de klauw goed vast zat paar tikken op gegeven met hamer. Nou, die zit goed vast hoor:D
En wat denk je, vanochtend remde die weer normaal!
Maar halverwege toch echt weer klapperen.
En op t moment dat ie normaal remt remt ie recht. Op het moment dat ie klappert trekt ie ENORM naar links, dus het zit wel echt rechts.
Denk toch gewoon dat die zuiger verroest is of vuil, en dat dat het probleem is.
T'is een beetje ver rijden anders had je er van mij er wel even één kunnen lenen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Er staat me iets van bij dat je die twee dikke torx-bouten helemaal niet los hoeft te maken bij die 238mm klauwtjes.
Volgens mij kon ik ze er bij de Volcane gewoon af schuiven als de remschijf en de remblokken waren verwijderd.
Zonder die rommel kun je de remklauw net genoeg naar achter schuiven, zodat de buitenkant van de klauw tegen de wielnaaf aan komt, en dan van de wielnaaf weg kantelen en de klauw is los.
Volgens mij kon ik ze er bij de Volcane gewoon af schuiven als de remschijf en de remblokken waren verwijderd.
Zonder die rommel kun je de remklauw net genoeg naar achter schuiven, zodat de buitenkant van de klauw tegen de wielnaaf aan komt, en dan van de wielnaaf weg kantelen en de klauw is los.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!