1.0E klappert met remmen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Als je ´t klapperen van de remmen in je stuur voelt zou ik ´t toch in de voortrein zoeken...
Idd wel scary, hopelijk vind je snel wat de oorzaak is!

[offtopic]Bedankt voor de kentekenmapjes, ze zijn echt geniaal geworden!!![/offtopic]
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Mmmmm
is jouw onderste steun niet kapot?
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Mastenhose wrote:Als je ´t klapperen van de remmen in je stuur voelt zou ik ´t toch in de voortrein zoeken...
Idd wel scary, hopelijk vind je snel wat de oorzaak is!

[offtopic]Bedankt voor de kentekenmapjes, ze zijn echt geniaal geworden!!![/offtopic]
Niet alleen in het stuur he, de hele auto klappert, het is net alsof ie ABS heeft (wel remmen/niet remmen/wel remmen/niet e.d.)

En het leuk is, het begint pas nadat ik er een flink stuk mee heb gereden, en dan een keer iets harder geremt heb (van 110 naar 0 bijv) en dan blijft ie het ook volhouden, maar een dag later is het weer weg.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Hmmm.... zou ook best een wiellager kunnen zijn.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

MNM(tm) wrote:Hmmm.... zou ook best een wiellager kunnen zijn.
Ben wel benieuwd hoezo je dat denkt dan :D

Het is echt alleeeen met remmen he! Verder niets raars en opzich had k dat wel gemerkt met die 300-500 km per dag :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Achterremmerij uit elkaar geweest,

ook dat zit helemaal goed ? :(

Het is zelfs zo goed als nieuw...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Kromme remschijven?

(blijkbaar speelt de temperatuur een rol)

- in combinatie met wat speling hier en daar.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

jk wrote:Kromme remschijven?

(blijkbaar speelt de temperatuur een rol)

- in combinatie met wat speling hier en daar.
Schijven zijn vrijwel nieuw... Speling zit nergens op, heb hem nog extra laten controleren door de garage, onderstel lijkt gewoon in bijna perfecte staat.


Maar goed kromme schijven is misschien dan wel nog het enige wat kan :D Maar beetje stom dat ik dat normaal dan niet voel, en pas na 300 km een keer :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Met dit weer kan er ook aanslag op de remschijven komen waardoor de auto niet remt zoals normaal, heb ik gemerkt.
Wegenzout.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

klappert het eigenlijk nog steeds?

en had je het vaker of alleen die ene dag (en heb je daarna niet meer gereden)
met dit weer gebeuren er rare dingen...
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

3x gehad nu en sinds dien niet meer gereden
ik mis een stuk hap in mijn band zag ik net, maar wel op zon manier dat ike r niet mee durf te rijden

Dus hopelijk vanavond reserve bandje halen.....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

grietje wrote:3x gehad nu en sinds dien niet meer gereden
ik mis een stuk hap in mijn band zag ik net, maar wel op zon manier dat ike r niet mee durf te rijden

Dus hopelijk vanavond reserve bandje halen.....
Ook dat kan de oorzaak zijn.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

In de band had er (helaas) niets mee te maken

Is zoiezo een achterwiel en dit zit duidelijk rechts voor


Gister wou ik de klauw losmaken maar ik mis gereedschap, ja echt. Heb geen torx 55 (mijne gaat tot 50)

Afijn, uit deels frustratie en deels kijken of de klauw goed vast zat paar tikken op gegeven met hamer. Nou, die zit goed vast hoor:D

En wat denk je, vanochtend remde die weer normaal!
Maar halverwege toch echt weer klapperen.

En op t moment dat ie normaal remt remt ie recht. Op het moment dat ie klappert trekt ie ENORM naar links, dus het zit wel echt rechts.
Denk toch gewoon dat die zuiger verroest is of vuil, en dat dat het probleem is.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

grietje wrote:In de band had er (helaas) niets mee te maken

Is zoiezo een achterwiel en dit zit duidelijk rechts voor


Gister wou ik de klauw losmaken maar ik mis gereedschap, ja echt. Heb geen torx 55 (mijne gaat tot 50)

Afijn, uit deels frustratie en deels kijken of de klauw goed vast zat paar tikken op gegeven met hamer. Nou, die zit goed vast hoor:D

En wat denk je, vanochtend remde die weer normaal!
Maar halverwege toch echt weer klapperen.

En op t moment dat ie normaal remt remt ie recht. Op het moment dat ie klappert trekt ie ENORM naar links, dus het zit wel echt rechts.
Denk toch gewoon dat die zuiger verroest is of vuil, en dat dat het probleem is.
Toch maar een Torx 55 gaan scoren en de remklauwen gangbaar gaan maken, volgens mij is dat echt de oplossing.

T'is een beetje ver rijden anders had je er van mij er wel even één kunnen lenen.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Er staat me iets van bij dat je die twee dikke torx-bouten helemaal niet los hoeft te maken bij die 238mm klauwtjes.
Volgens mij kon ik ze er bij de Volcane gewoon af schuiven als de remschijf en de remblokken waren verwijderd.
Zonder die rommel kun je de remklauw net genoeg naar achter schuiven, zodat de buitenkant van de klauw tegen de wielnaaf aan komt, en dan van de wielnaaf weg kantelen en de klauw is los.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply