1.0E klappert met remmen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
1.0E klappert met remmen
1.0E '87, tijden stilgestaan en amper gereden.
Nu rijd ie 1000-2000 km per week in de kou
Sinds dat ik een keer iets harder geremt heb (file) klappert ie na een stuk gereden te hebben en een keer hard geremt te hebben tijdens remmen
klapperen is dan: de hele auto schud, alsof ie wel remt-niet remt- wel remt
ABS idee maar dan vele male erger
Het klinkt en voelt alsof het halve onderstel los zit
Voor remklauwen zitten goed vast, draagarmen zitten goed vast, wielen zitten goed vast.
Achterremmerij is als nieuw en zit gewoon goed vast
Ik merk het alleen met remmen en dan ook alleen maar aan het einde van de rit. Dus de hele dag niets en pas als ik een keer goed hard afgeremt heb (van 100 naar 0 ofzo) begint ie. Volgende dag is het dan weer weg.
Doodeng...
Nu rijd ie 1000-2000 km per week in de kou
Sinds dat ik een keer iets harder geremt heb (file) klappert ie na een stuk gereden te hebben en een keer hard geremt te hebben tijdens remmen
klapperen is dan: de hele auto schud, alsof ie wel remt-niet remt- wel remt
ABS idee maar dan vele male erger
Het klinkt en voelt alsof het halve onderstel los zit
Voor remklauwen zitten goed vast, draagarmen zitten goed vast, wielen zitten goed vast.
Achterremmerij is als nieuw en zit gewoon goed vast
Ik merk het alleen met remmen en dan ook alleen maar aan het einde van de rit. Dus de hele dag niets en pas als ik een keer goed hard afgeremt heb (van 100 naar 0 ofzo) begint ie. Volgende dag is het dan weer weg.
Doodeng...
Last edited by grietje on MonFeb15, 2010 1:11:43 PM, edited 3 times in total.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: 1.0 ontkoppeld/schakelt koud niet
Vrije slag koppelingspedaal goed afgesteld?grietje wrote:1.0E '87, tijden stilgestaan en amper gereden.
Nu rijd is 1000 km per week in de kou
Afijn, sinds deze week kan ik hem koud amper/niet schakelen. Hij lijkt wel niet te ontkoppelen. Soms helpt het om paar keer te pompen op de koppeling en dan lukt het ineens wel, soms moet ik echt met grof geweld een versnelling zetten
Koppeling versleten?? Hoop het niet...
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Re: 1.0 ontkoppeld/schakelt koud niet
Denk het wel, eenmaal warm gaat het allemaal goed...Henk Bats wrote:Vrije slag koppelingspedaal goed afgesteld?grietje wrote:1.0E '87, tijden stilgestaan en amper gereden.
Nu rijd is 1000 km per week in de kou
Afijn, sinds deze week kan ik hem koud amper/niet schakelen. Hij lijkt wel niet te ontkoppelen. Soms helpt het om paar keer te pompen op de koppeling en dan lukt het ineens wel, soms moet ik echt met grof geweld een versnelling zetten
Koppeling versleten?? Hoop het niet...
Groetjes, Henk
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
klinkt inderdaad ook wel logisch marc...
Hoe oud zal die bakolie zijn, zal wel 15-20 jaar oud zijn... Laatste keer dat er daarvan iets uitelkaar is geweest (aandrijfassen) is iig zo lang geleden....
Laten we hopen, koppeling ga ik niet doen...
Hoe oud zal die bakolie zijn, zal wel 15-20 jaar oud zijn... Laatste keer dat er daarvan iets uitelkaar is geweest (aandrijfassen) is iig zo lang geleden....
Laten we hopen, koppeling ga ik niet doen...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Mijn dieseltje is inmiddels ook al de 240.000km gepasseerd en daarvan merk ik in deze koude winter ook best wel duidelijk dat 'ie behoorlijk moeite heeft met naar 2e versnelling schakelen. Als de boel warm is, is er ook niets aan de hand. 't Lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk dat de bak van 't dieseltje ooit versche olie heeft gekregen (hoewel 't onderhoudsboekje toch wel de waarde 60.000km noemt).
M'goe, tijdens m'n demontage-werkzaamheden van de voorpoten (wegens hoognodige vervangen van de wiellagers!) kwam ik tot de schokkende ontdekking dat de as-hoes van de rechter as rondom doorgescheurd was. As moet er dus uit, daarmee meteen een perfect moment om de boel van neije olie te voorzien.
Overigens rijd ik nu dagelijks met de GTI-Volcane naar m'n werk en die heeft geen enkele moeite met schakelen (en dat zou ook zeer onlogisch zijn, want daar is vorig jaar nog neije bakolie in gegaan!)
Conclusie: ik verdenk dus ook de bakolie!
M'goe, tijdens m'n demontage-werkzaamheden van de voorpoten (wegens hoognodige vervangen van de wiellagers!) kwam ik tot de schokkende ontdekking dat de as-hoes van de rechter as rondom doorgescheurd was. As moet er dus uit, daarmee meteen een perfect moment om de boel van neije olie te voorzien.
Overigens rijd ik nu dagelijks met de GTI-Volcane naar m'n werk en die heeft geen enkele moeite met schakelen (en dat zou ook zeer onlogisch zijn, want daar is vorig jaar nog neije bakolie in gegaan!)
Conclusie: ik verdenk dus ook de bakolie!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ik zal eens kijken of ik dit weekend genoeg energie vind om de bakolie even te verversen!
Synchros heb je warm volgens mij ook last van. Athans, de cabrio schakelt altijd beetje moeilijk naar zn 2 en dat heeft ie gewoon altijd.
Maar de 1.0 is alstie koud is soms gewoon echt niet te schakelen... En warm gaat het super (alhoewel het dan wel soepel gaat, doet ie wel altijd een best harde 'plop' geluid maken als hij in de versnelling gaat, als ie warm is...)
Synchros heb je warm volgens mij ook last van. Athans, de cabrio schakelt altijd beetje moeilijk naar zn 2 en dat heeft ie gewoon altijd.
Maar de 1.0 is alstie koud is soms gewoon echt niet te schakelen... En warm gaat het super (alhoewel het dan wel soepel gaat, doet ie wel altijd een best harde 'plop' geluid maken als hij in de versnelling gaat, als ie warm is...)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Rare jongens die AX clubbers
Bakolie heb ik misschien morgen zin an, heb echt helemaal nergus zin in met dit weer :S
Afijn, nieuw probleem:
Remmen!
Hij klappert met remmen alsof er een hele klauw loshangt ofzo, SUPER eng!
Maar hij deed het de hele dag niet (300 km gereden) en pas op t eind ineens, uit het niets, en dan doet ie het ook de hele tijd.
Er zou toch niet echt een klauw loshangen
Bakolie heb ik misschien morgen zin an, heb echt helemaal nergus zin in met dit weer :S
Afijn, nieuw probleem:
Remmen!
Hij klappert met remmen alsof er een hele klauw loshangt ofzo, SUPER eng!
Maar hij deed het de hele dag niet (300 km gereden) en pas op t eind ineens, uit het niets, en dan doet ie het ook de hele tijd.
Er zou toch niet echt een klauw loshangen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Nou ik heb gekeken, de klauw zit perfect op zn plek,
Hele voor onderstel zit gewoon goed in elkaar.
Els dacht misschien de remvoeringen achter, maar dat kijk ik van de week dan wel even.
Wat betreft de vbak olie, ik heb geen gereedschap om die plug eruit te halen :d
Dus dat kon ik ook niet doen.
Hele voor onderstel zit gewoon goed in elkaar.
Els dacht misschien de remvoeringen achter, maar dat kijk ik van de week dan wel even.
Wat betreft de vbak olie, ik heb geen gereedschap om die plug eruit te halen :d
Dus dat kon ik ook niet doen.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ja bas ook, maar niemand van die personen was hier vandaag :dMNM(tm) wrote:Ik heb zo'n speciale sleutel liggen.
Ik bestel zelf wel ff zon dop(penset).
Maja Els dacht miss dat de remvoering los was ofzo, maar de handrem werkt goed, zou het dan alsnog kunnen?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).