Kwamen de laatste eendjes niet uit Portugal?raoel wrote:grietje wrote:arnie wrote:absoluut waar.. die Fransen hebben veel lichte auto's gemaakt he en dan nog eens besparen door het uit Spanje te importeren... (eendjes)grietje wrote:
De keef had veel ergere roestplekken waar je nog lang niet doorheen kon prikken.. Maar duits plaatwerk zou dikker zijn
Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'96 1.5D,'91 4x4
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Blij dat je het uiteindelijk toch bekend hebt gemaakt Succes met het opknappen, het wordt dringend eens tijd dat je er aan begint!
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Gistermiddag toch maar eens de remmerij (het natte werk) van de sunroof-Volcane aangepakt.
Reden: het rempedaal voelde als een spons; normaal moet je bij intrappen op een bepaald moment harde tegendruk voelen (de remklauwen en -schoenen zijn dan geheel tegen de schijven/trommels gedrukt), maar bij de sunroof-Volcane was dat punt een grijs gebied. Remklauwen voor had ik al gereviseerd en van de remmerij achter had ik niet de indruk dat daar wat aan mankeerde, omdat de handrem prima werkt.
Daarnaast remde de auto heel slecht en moest ik heel hard op 't pedaal trappen om de boel normaal af te laten remmen (vergeleken met de GTI-Volcane en 't dieseltje). Aanvankelijk dacht ik dat 't probleem in de HRC zat, maar het bleek echt overduidelijk aan de remvloeistof te liggen:
Sterk vervuilde zooi in de leidingen dus!
Na alleen de leidingen naar de achterremmen te hebben doorgespoeld, voelde de druk op het rempedaal al een heel stuk beter!
Vervolgens de leidingen naar de voorremmen doorspoelen: begonnen met rechtsvoor: geen problemen. Maarrrrrrrrrrrrr... Toen sloeg het noodlot toe. De grootste ergernis van iedere sleutelaar: het ontluchtingsnippeltje van de linker remklauw breekt af!
Afijn, dat wordt dus op zoek gaan naar een andere remklauw.
(Iemand nog eentje liggen?)
Reden: het rempedaal voelde als een spons; normaal moet je bij intrappen op een bepaald moment harde tegendruk voelen (de remklauwen en -schoenen zijn dan geheel tegen de schijven/trommels gedrukt), maar bij de sunroof-Volcane was dat punt een grijs gebied. Remklauwen voor had ik al gereviseerd en van de remmerij achter had ik niet de indruk dat daar wat aan mankeerde, omdat de handrem prima werkt.
Daarnaast remde de auto heel slecht en moest ik heel hard op 't pedaal trappen om de boel normaal af te laten remmen (vergeleken met de GTI-Volcane en 't dieseltje). Aanvankelijk dacht ik dat 't probleem in de HRC zat, maar het bleek echt overduidelijk aan de remvloeistof te liggen:
Sterk vervuilde zooi in de leidingen dus!
Na alleen de leidingen naar de achterremmen te hebben doorgespoeld, voelde de druk op het rempedaal al een heel stuk beter!
Vervolgens de leidingen naar de voorremmen doorspoelen: begonnen met rechtsvoor: geen problemen. Maarrrrrrrrrrrrr... Toen sloeg het noodlot toe. De grootste ergernis van iedere sleutelaar: het ontluchtingsnippeltje van de linker remklauw breekt af!
Afijn, dat wordt dus op zoek gaan naar een andere remklauw.
(Iemand nog eentje liggen?)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Oei! Da's wel redelijk balen! En helaas, heb er zelf ook nog een nodig . Heb enkel GTI klauwen van Girling liggen maar daar heb je waarschijnlijk helemaal niets aan...MNM(tm) wrote:Afijn, dat wordt dus op zoek gaan naar een andere remklauw.
(Iemand nog eentje liggen?)
Als je nieuw gaat bestellen, misschien praktisch om samen te bestellen als je het uit Engeland laat komen?
Nieuw bestellen is voor de sunroof-Volcane niet reëel: heel die auto heeft maar €200,- gekost.Pgoddijn wrote:Oei! Da's wel redelijk balen! En helaas, heb er zelf ook nog een nodig . Heb enkel GTI klauwen van Girling liggen maar daar heb je waarschijnlijk helemaal niets aan...MNM(tm) wrote:Afijn, dat wordt dus op zoek gaan naar een andere remklauw.
(Iemand nog eentje liggen?)
Als je nieuw gaat bestellen, misschien praktisch om samen te bestellen als je het uit Engeland laat komen?
'tuurlijk, 't is een essentiëel onderdeel voor veiligheid, maar een goed gereviseerde 2e hands klauw doet z'n werk net zo goed.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Misschien, maar mijn GTI heeft ook maar €250,- gekost maar betekend dat meteen dat het zinloos is? Volgens mij kan het nog bestMNM(tm) wrote:Nieuw bestellen is voor de sunroof-Volcane niet reëel: heel die auto heeft maar €200,- gekost.
Als je een linker voor een mooie prijs op de kop kan tikken, laat me even weten als er nog een tweede is. Mijn linker is ook niet goed, maar dan zit de zuiger gewoon halverwege vast (komt niet helemaal los dus nieuwe blokken kunnen er niet in ).
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Mwa, dat klinkt als 'even' een revisie doen.Pgoddijn wrote:Als je een linker voor een mooie prijs op de kop kan tikken, laat me even weten als er nog een tweede is. Mijn linker is ook niet goed, maar dan zit de zuiger gewoon halverwege vast (komt niet helemaal los dus nieuwe blokken kunnen er niet in ).
Zolang het ontluchtingsnippeltje nog los gedraaid kan worden (zonder dat dat #$@#%-ding afbreekt) en de zuiger zelf niet beschadigd is, kun je dat prima overwegen. Een revisie-kitje is zo duur niet.
Kun je er wel de oude remblokjes uit halen?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Hee, bestuur...! Het aantal tekens in de topic-titel is een beetje te weinig!
Ik kan maar met heel veel moeite en proppen er al m'n AX-en in opsommen.
Afijn, in het kader van "het kan altijd nóg gekker": 'k heb er nog maar eens een dieseltje bij gekocht.
Het is de PB-HT-28, waar ik zo'n 1½ jaar geleden nog -met hulp van Kevin- een ander blok (uit een Nissan Micra) in heb gehangen.
Ik kan maar met heel veel moeite en proppen er al m'n AX-en in opsommen.
Afijn, in het kader van "het kan altijd nóg gekker": 'k heb er nog maar eens een dieseltje bij gekocht.
Het is de PB-HT-28, waar ik zo'n 1½ jaar geleden nog -met hulp van Kevin- een ander blok (uit een Nissan Micra) in heb gehangen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Marco, gefeliciteerd met je aanwinst.
FOTO's !
Groetjes, Henk
FOTO's !
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Kevin is er achter gekomen dat er een serie Micra's gebouwd is met een TUD5 blokje van PSA. Kwestie van andere motorsteunen en andere bak en 'klaar'.
(Dat 'klaar' was destijds bij onze motorswap nogal relatief, want Nissan voerde die Micra's wel meteen uit met een heel irritante start-onderbreking! )
(Dat 'klaar' was destijds bij onze motorswap nogal relatief, want Nissan voerde die Micra's wel meteen uit met een heel irritante start-onderbreking! )
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!