Mijn eerste post en ik kom gelijk met een vraag. Ik zag wel een wie is wie topic dus daar zal ik me de volgende keer even in voorstellen.
Allereerst, gisteren heb ik een Citroën AX 1.1i First uit 1993 opgehaald.
Mijn allereerste auto, tijdens de aankoop zagen we enorm veel witte rook uit de uitlaat komen. De toenmalige eigenaar vertelde dat de auto niet zo vaak gebruikt werd, elke dag 15 km.
We twijfelden maar na een flink stukje gassen was al het rook weg. Helemaal niks meer. Besloten tot aankoop van de AX en we zijn weggereden.
Helaas houdt dit probleem aan. Auto staat stil voor een halfuur, je start hem op en vervolgens weer die enorme rookwolk. Dit verdwijnt weer na een tijdje doortrekken.
Mijn vraag is dan ook, wat kan het zijn en is het ernstig? Ik heb de zoekfunctie gebruikt met trefwoorden blauw rook en wit rook. Het enige relevante wat ik echt kon vinden was het volgende:
Edit:Als het pluimen bij lange ritten ook aanblijft is het misschien raadzaam de thermostaat te vervangen. Als de motor niet goed op temperatuur komt blijft de injectie een rijk mengsel inspuiten met paus-achtige verschijnselen tot gevolg.
Geen witte smurrie onder de motorolie dop. Zat wel bruine drab in het koelvloeistof reservoir.
Mvg,
Remco