Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

1x is genoeg hoor schat ;)

hmmm oke, wist ook eigenlijk wel dat ik crimineel was. Moet het dan niet Grietje B of Romy L ofzoiets worden?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pascal »

Eerder iets van G.B. uit A. ofzo dunkt me...

Zoiets in de trent van: "gisterenmiddag is G.B. uit A. aangehouden in haar Citroën AX.
Die auto wordt er namelijk van verdacht een behoorlijke bijdrage te hebben geleverd aan het succes van het merk in de tachtiger en negentiger jaren van de vorige eeuw.
Justitie bekijkt of er genoeg bewijs is om een aanklacht tegen 'deugdelijk VAG-producten alternatief' gevonden kan worden.
Mevrouw kan dan rekenen op een fikse reprimande en boe-geroep uit VAG-liefhebberskring.
Wij vinden het dan ook een schande dat mevrouw B. zonder blikken of blozen durft te beweren dat haar auto zich kan meten met het allerfijnste uit de duitse automobielindustrie.
Tsskk, the horror..."

Ondanks dat het gaskanon de temperatuur iets behaaglijker maakt dan de winterkou buiten, blijft het een frisse bedoening binnen.
Veel langer dan een uurtje prutsen hou je het niet uit, dan moet je naar binnen voor handverwarmende koffie oid.

;)
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Ahhh, oosterse fictie... Briljant en toch goed leesbaar :lol:

Misschien ga ik deze week ergens in de garage rommelen aan de RO, staat nog een petroleumkacheltje. Nu moet alleen de garage nog normaal open en dicht kunnen :-P, maar de accu is weer terug uit de Clio... En misschien helpt het kacheltje wel met het ontdooien van de garagedeurmechanica!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Hahaha,

AX, degelijk?

Na een enkel uurtje al naar binnen voor de handverwarmende koffie? ;)
Ik heb deze week nou toch al meerdere keren met de vrieskou, buiten in het donker aan shoeks geprutst. Ski-pak, thermo onderkleding 3 truien, sjaal muts en 2 paar handschoenen en dan drijf je weg in het zweet, wat nou kachel :D

Maar die RO heeft nu teminste weer benzine ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pascal »

Pgoddijn wrote:
Misschien ga ik deze week ergens in de garage rommelen aan de RO, staat nog een petroleumkacheltje.
mmm...kijk je wel uit voor koolmonoxide, dus ventileren (en dus koud)...

@GB: ben niet zo van de winterfrisheid, dat is me in de begintijd van mijn motorrijden tijdens de winter wel afgeleerd.
Sindsdien houdt m'n blaas het ongeveer een uurtje uit in de kou. :lol:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Ha, jij bent gewoon een bikkel, wij zijn slechts mannen...

En ik vind het eigenlijk best wel een betrouwbaar auto'tje, hij stond hier rustig te wachten totdat je er weer in ging rijden! ;)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Pgoddijn wrote:Ha, jij bent gewoon een bikkel, wij zijn slechts mannen...

En ik vind het eigenlijk best wel een betrouwbaar auto'tje, hij stond hier rustig te wachten totdat je er weer in ging rijden! ;)
Ja, onze shoeks is ik denk echt de meest betrouwbare AX die er is. Die zal je echt nooit laten staan. heeft ie in 23 jaar ook nog nooit gedaan, ook al liet je hem een half jaar stilstaan, starten en lopen, altijd ;)
Toen de A6 een keer een halve meter onder water stond (zon 13 jaar geleden), shoeks reed er doorheen, zonder gesputter of gezeur terwijl toen moderne autos allemaal langs de kant stilstonden :D En mams trots op haar autotje toen. Ja onze shoeks is heel betrouwbaar!

en lief
=

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Water een halve meter hoog, Ik hoop dat je je voeten droog heb gehouden in shoeks. Datmoet dan tochnaar binne lopen :oops:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Losroyos wrote:Water een halve meter hoog, Ik hoop dat je je voeten droog heb gehouden in shoeks. Datmoet dan tochnaar binne lopen :oops:
Hij was wel wat nattig ja, maar het viel volgens mij wel mee. Ik kan me er verder weinig van herinneren (was toen 10 ofzo) maar weet wel dat mn zusje en ik onze voeten van de vloer haalden toen we er doorheen gingen :P

Maar hij was toen ietsje veel meer waterdichter dan dat ie nu is :roll:
=

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pascal »

Zeg ik toch altijd: neem een carb-car.
Nooit geen gezeik, af en toe een nieuw brandstoffiltertje maar vooral: Gáán...altijd!
In de ..eh...vijf(?) jaar dat 'Pino' bij mijn verzameling hoort heeft ze me één keer laten staan -> water in het filter.
Langs de weg met een zakmessie brandstofleiding losgemaakt, filter leeggeschud en weer gemonteerd, paar keer doorstarten en gáán.
Mooi toch?!
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Pascal wrote:Zeg ik toch altijd: neem een carb-car.
Nooit geen gezeik, af en toe een nieuw brandstoffiltertje maar vooral: Gáán...altijd!
In de ..eh...vijf(?) jaar dat 'Pino' bij mijn verzameling hoort heeft ze me één keer laten staan -> water in het filter.
Langs de weg met een zakmessie brandstofleiding losgemaakt, filter leeggeschud en weer gemonteerd, paar keer doorstarten en gáán.
Mooi toch?!
Heerlijk! Al die electronische zooi. Wat er niet op zit, kan ook niet kapot.
AX GTI '91

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Tijmen wrote:Heerlijk! Al die electronische zooi. Wat er niet op zit, kan ook niet kapot.
Mee eens, maar een ECU is vaak een stuk vrouw-vriendelijker. En dan heb ik het over het handtasjes geval. "Help! Een auto met gebruiksaanwijzing!" En dan de choke uittrekken, handtas eraan hangen en vervolgens het halve land door racen... Zo heeft een kennis van mij ooit z'n Saab bijna kunnen weggooien :?
Image

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by mcdean »

mijn vrouw heeft nooit problemen gehad met een choke en met de sport nog steeds niet ze wil het alleen niet meer op de dagelijkse auto.
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

mcdean wrote:mijn vrouw heeft nooit problemen gehad met een choke en met de sport nog steeds niet ze wil het alleen niet meer op de dagelijkse auto.
Het is gewoon makkelijker met een ECU, sleutel om en rijden. Je hoeft ook eigenlijk geen rekening meer met de auto te houden, alleen maar je ogen op de weg. Maar als er iets kapot gaat, tja... Dan is een choke volgens mij veel makkelijker.

Ik persoonlijk heb alleen last bij een (half)warme start, maar da's gewoon omdat ik daar eigenlijk te lui voor ben om in het blok te gaan hangen om 1 sensor te vervangen ;-).
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Image

:twisted:
Last edited by Pgoddijn on FriFeb19, 2010 3:36:28 AM, edited 1 time in total.
Image

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pascal »

Een AX met pliep..?!

Wat heppie veel sleutels aan je bos hangen man, dat vinden Simplex-contactslotjes vaak helemaal niet lekker...
Ik heb gewoon vijf bosjes; één voor elke auto en een apart bossie voor huissleutels ed.
Rekje in de keuken en dan elke morgen: "iene-miene-mutte..."

:lol:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Pascal wrote:Een AX met pliep..?!

Wat heppie veel sleutels aan je bos hangen man, dat vinden Simplex-contactslotjes vaak helemaal niet lekker...
Ik heb gewoon vijf bosjes; één voor elke auto en een apart bossie voor huissleutels ed.
Rekje in de keuken en dan elke morgen: "iene-miene-mutte..."

:lol:
Pliep indeed :roll:. Van een Saxo in dit geval, de sleutel van de Xantia was het rubbertje van kapot. Kan dit nog omzetten in een originele behuizing van een AX. Heb er nog wel een liggen :-).

Sleutel van de TRS is er al af, sleutels van de Mini zijn altijd handig, sleutel van de peus weegt niets en de sleutels van m'n huis heb ik graag bij de hand.
Heb nog geen last van m'n contact en er heeft nog veel meer aan gehangen ;-).
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Zo.

Aangezien ik een motorblok had gekocht leek het me wel leuk om die maar volledig uit elkaar te halen. Altijd makkelijk voor een Howto of een FAQ oid. En natuurlijk voor onderdelen of een langdurend project :-P.

Beginnen maar met foto's:

Image

Image

Wel weer jammer, blok is van de pallet waar hij op lag afgegleden (ca. 50cm). Inlaatspruitstuk en bobine kapot. Beetje jammer weer, maar goed, kan die dingen makkelijker krijgen dan sommige andere onderdelen :-P.

Image
Sorry, ik krijg gewoon geen scherpe foto meer, telefoon lijkt wel uit elkaar te vallen!

Nu nog eigenlijk een motorstandaard, kan nu nog niet eens de kop eraf trekken. Daar moet dan weer de downpipe voor los en daar ligt het blokje lekker op. Ook moet de bak eraf maar ook dan vrees ik weer een vallend gebeuren en 1 keer is wel genoeg.

Verder gewoon zorgen dat het er allemaal als nieuw uit komt te zien, reserve is fijn om te hebben!
Last edited by Pgoddijn on MonMar22, 2010 3:53:04 PM, edited 1 time in total.
Image

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

hier kun je beginnen :)

Image

Is 't een 1.4 blok? (neem aan van wel?)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Het is inderdaad een 1.4 blokje (natuurlijk voor een GTI ;-)).

Was al begonnen, heb motorreiniger van W5 (Lidl) maar ook nog een ander goedje om je blok echt mooi mee te krijgen. Eigenlijk voor een motorfiets :-P.

Image
Best fris weer, nu de buitenkant nog mooi maken :-).

Image
Wist niet dat deze dingen er heelhuids uit konden komen!

Image
En dan de tussenplaat, heerlijk in de week gelegen en weer fris zoals ooit in de fabriek :-D
Last edited by Pgoddijn on MonMar22, 2010 4:02:45 PM, edited 2 times in total.
Image

Post Reply