inpakken en op een donkere plek bewaren..Pgoddijn wrote:Shoeks heeft APK! Nu nog een ander dashboard (ligt klaar in perfecte staat). Iemand nog tips om het dashboard iets minder breekgevoelig te laten zijn?
Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Gefeliciteerd met de apk ...fraggie wrote:inpakken en op een donkere plek bewaren..Pgoddijn wrote:Shoeks heeft APK! Nu nog een ander dashboard (ligt klaar in perfecte staat). Iemand nog tips om het dashboard iets minder breekgevoelig te laten zijn?
@ Fraggie .... waarom een donkere plek ... dan struikel je er over en breekt hij alsnog
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
hahaha,
nouja eruit halen lukte iig niet zonder hem te breken. GT dashbord is dus kaput.
Maar het zwarte dash wat er nu in hangt (puur hangt, niets zit nog vast) is zonder kleerscheuren erin gekomen..
Miss vanavond nog motivatie om chokekabel, knopjes, tellerbak, zekeringkastje, stuur,nog meer knopjes enzo terug te hangen dan kan ik hem weer gebruiken
En dan weer deurpanelen erin, sigaretten aansteker aansluiten en achter-nummerplaat verlichting vernieuwen (hangt nu aan ducktape) en hij's klaar voor de vele KMs die ik er de volgende 3 maanden mee moet gaan rijden
Oh en Jordi, thanx!! Die velgen/banden zijn goed !
nouja eruit halen lukte iig niet zonder hem te breken. GT dashbord is dus kaput.
Maar het zwarte dash wat er nu in hangt (puur hangt, niets zit nog vast) is zonder kleerscheuren erin gekomen..
Miss vanavond nog motivatie om chokekabel, knopjes, tellerbak, zekeringkastje, stuur,nog meer knopjes enzo terug te hangen dan kan ik hem weer gebruiken
En dan weer deurpanelen erin, sigaretten aansteker aansluiten en achter-nummerplaat verlichting vernieuwen (hangt nu aan ducktape) en hij's klaar voor de vele KMs die ik er de volgende 3 maanden mee moet gaan rijden
Oh en Jordi, thanx!! Die velgen/banden zijn goed !
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ach ik heb een auto van peet op mijn naam en peet de 1.0 die ik nodig heb
Maakt allemaal niet uit toch
Maakt allemaal niet uit toch
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Hé lullo...hoe is het intussen gesteld met het herstelwerk aan 'Elmo',daar lees ik helemaal niets (meer) over.
Wèl dat het ding gewoon weer een APK heeft en dat R er blijkbaar weer in rondcrost.
Intussen heb ik de complete linkerdorpel (binnen en buiten) van 'Brutus' eruit geslepen (uweetwel, m'n 1000HLE-tje) want die was stevig rot...eigenlijk best wel.
Even nieuw plaatwerk erin, en dan mag ze na 7+ jaar stilstand weer de straat op (uiteraard eerst APK).
Wèl dat het ding gewoon weer een APK heeft en dat R er blijkbaar weer in rondcrost.
Intussen heb ik de complete linkerdorpel (binnen en buiten) van 'Brutus' eruit geslepen (uweetwel, m'n 1000HLE-tje) want die was stevig rot...eigenlijk best wel.
Even nieuw plaatwerk erin, en dan mag ze na 7+ jaar stilstand weer de straat op (uiteraard eerst APK).
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Lekker laswerkje pascal!
Shoeks heeft APK en op t moment heeft ie enkele kleine roestplekken (rond voorruit en in de achterbak) en achter de skirts wil ik eerlijk gezegt niet eens weten hoe het eruit ziet
We (ik dus:P) gaan hem eerst mara gewoon rijden, miss v/d zomer herstellen
Shoeks heeft APK en op t moment heeft ie enkele kleine roestplekken (rond voorruit en in de achterbak) en achter de skirts wil ik eerlijk gezegt niet eens weten hoe het eruit ziet
We (ik dus:P) gaan hem eerst mara gewoon rijden, miss v/d zomer herstellen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Oh..is het nu Shoeks..?
Je hebt groot gelijk: dit is niet het weer om te prutsen, veels te koud.
Straks als de temperatuur buiten weer naar aangenamere waarden stijgt is dat beter te doen.
Ze heeft er 22/23 jaar over gedaan om te worden wat het nu is, dan doen die paar weken het er ook niet om.
Tot die tijd: have fun!
Je hebt groot gelijk: dit is niet het weer om te prutsen, veels te koud.
Straks als de temperatuur buiten weer naar aangenamere waarden stijgt is dat beter te doen.
Ze heeft er 22/23 jaar over gedaan om te worden wat het nu is, dan doen die paar weken het er ook niet om.
Tot die tijd: have fun!
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Peet noemt um elmo maar shoeks (zn kenteken sh30ks) vind ik leukerPascal wrote:Oh..is het nu Shoeks..?
Je hebt groot gelijk: dit is niet het weer om te prutsen, veels te koud.
Straks als de temperatuur buiten weer naar aangenamere waarden stijgt is dat beter te doen.
Ze heeft er 22/23 jaar over gedaan om te worden wat het nu is, dan doen die paar weken het er ook niet om.
Tot die tijd: have fun!
Moet helaas toch klussen hij loopt niet goed. elke keer als ik me koppeling intrap valt ie uit Tenzij ik de choke uit doe, maar dat rijd voor geen ene meter.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Tja, dat uitvallen is pas gekomen na het vervangen van het dashboard? Ja, R heeft het GT dashboard eruit getrokken en met een strak standaard dashboard zonder zijventilatoren geplaatst... Daarvoor moest de choke kabel eruit en daar is blijkbaar iets verkeerd gegaan (vermoedelijk verkeerde afstelling of iets).
Jij hebt blijkbaar steeds een brug tot je beschikking. Ik heb af en toe wel een brug als ik dat wil, maar dan is het eigenlijk alleen maar voor klein prutwerk enzo. Als de auto niet binnen 3 uur klaar is heb ik pech en moet ik alsnog zorgen dat de auto van de brug afkomt en op de parkeerplaats komt te staan.
Misschien moet ik alles maar laten vallen en de RO80 proberen te starten. Dan een motorswap en dan kijken waar de oude RO naartoe gaat... Alles leuk en wel, het neemt heel veel ruimte in beslag! Als er eentje weg is hebben we in ieder geval een dak boven het hoofd, een werkbank en eventueel een kachel .
Jij hebt blijkbaar steeds een brug tot je beschikking. Ik heb af en toe wel een brug als ik dat wil, maar dan is het eigenlijk alleen maar voor klein prutwerk enzo. Als de auto niet binnen 3 uur klaar is heb ik pech en moet ik alsnog zorgen dat de auto van de brug afkomt en op de parkeerplaats komt te staan.
Misschien moet ik alles maar laten vallen en de RO80 proberen te starten. Dan een motorswap en dan kijken waar de oude RO naartoe gaat... Alles leuk en wel, het neemt heel veel ruimte in beslag! Als er eentje weg is hebben we in ieder geval een dak boven het hoofd, een werkbank en eventueel een kachel .
Dat uitvallen heeft toch geen donder met choke te maken...?
Heb je de luchtschuif wel op winterstand staan?
Anders gewoon stelschroef indraaien voor gasschuifaanslag.
En nee: ik heb niet continue de beschikking over een brug, daarvoor moet ik 15 km rijden.
Zoals je zien kunt staat de Mini op oprijbokjes..
Een RO80? Stoer, maar hopeloos onbetrouwbaar blok, helaas.
Wel interessante techniek, alleen Mazda heeft het eindelijk fatsoenlijk onder de knie blijkt...
we zien elkaar de 17e wel lijkt me, tot dan!
Heb je de luchtschuif wel op winterstand staan?
Anders gewoon stelschroef indraaien voor gasschuifaanslag.
En nee: ik heb niet continue de beschikking over een brug, daarvoor moet ik 15 km rijden.
Zoals je zien kunt staat de Mini op oprijbokjes..
Een RO80? Stoer, maar hopeloos onbetrouwbaar blok, helaas.
Wel interessante techniek, alleen Mazda heeft het eindelijk fatsoenlijk onder de knie blijkt...
we zien elkaar de 17e wel lijkt me, tot dan!
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Leuk, maar het is best een betrouwbaar blok. Alleen moet je erg voorzichtig zijn. Een AX is bijvoorbeeld niet voor een Sjonnie, die trapt de koppakking eruit omdat ie niet snapt dat de olie warm dient te zijn. Een Civic houdt het bijvoorbeeld al een stuk beter uit (en is ook iets betrouwbaarder gebouwd ).Pascal wrote:Een RO80? Stoer, maar hopeloos onbetrouwbaar blok, helaas.
Wel interessante techniek, alleen Mazda heeft het eindelijk fatsoenlijk onder de knie blijkt...
Als je met een RO gaat trappen wordt de binnenkant sneller warm dan de mantel en dan krijg je inderdaad slijtage aan de tips. Da's alles eigenlijk.
Het concept is in ieder geval wel ok, en het blok weegt natuurlijk geen moer . Maar de NSU Spider Wankel had wel wat meer kinderschoenproblemen.
Luchtschuif had ik reeds op winterstand gezet. Maar ze reed naar mij toe, dash vervangen en volgende dag weer weg met probleempjes dus.
Even controleren dan maar .
Heb je wel een warme ruimte waar de oprijbokjes staan?
Wablief??Pgoddijn wrote: Leuk, maar het is best een betrouwbaar blok.
Een blok dat met 60K aan revisie toe is (als dat gehaald wordt..) kan ik niet betrouwbaar noemen.
Heel veel merken hebben zich aan het Wankelprincipe gewaagd, en bijna allemaal hebben ze diep hun vingers gesneden aan de kwetsbare techniek.Het concept is in ieder geval wel ok, en het blok weegt natuurlijk geen moer . Maar de NSU Spider Wankel had wel wat meer kinderschoenproblemen.
Toyota heeft nog even met de gedachten gespeeld, maar zag de mislukkingen van Citroën (Comotor) en blies het toch af.
Dat geldt uiteindelijk voor alle merken op Mazda na, want die kreeg het wèl voor elkaar.
Neemt natuurlijk niet weg dat het interessante techniek is en blijft, met veel meer power/ inhoud dan conventionele zuigermotoren.
Als ik het gaskanon efkes aanzet wel ja...Heb je wel een warme ruimte waar de oprijbokjes staan?
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Ben ik crimineel geworden ofzo, 'R'?
Maar anyways, oorzaak niet stationair lopen is bekend athans, niet helemaal waar, een deel van de oorzaak is bekend. Bedradings issue.
Oveirgens met gaskanon aan is het perfect? Sleutelplek binnen?
Maar anyways, oorzaak niet stationair lopen is bekend athans, niet helemaal waar, een deel van de oorzaak is bekend. Bedradings issue.
Oveirgens met gaskanon aan is het perfect? Sleutelplek binnen?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).