Inderdaad, erg goed gezien!
Een F1 (en meer...) uit de vorige eeuw. Zelfs nog van voor mijn geboorte.
Maar dat is nog niet het juiste antwoord om de volgende foto te mogen plaatsen.
die op de afbeelding heeft van die omhoog stekende knalpuupen aan de achterkant, en heeft een ronde 'tunnelneus' en die MEP heeft een platgeslagen neus.
Inderdaad, erg goed gezien!
Een F1 (en meer...) uit de vorige eeuw. Zelfs nog van voor mijn geboorte.
Maar dat is nog niet het juiste antwoord om de volgende foto te mogen plaatsen.
Zelfs dat wist ik niet ik zei maar wat, Maar hij lijkt idd het meeste vorm te hebben als een lotus.
Car: Lotus-Climax 25
Engine: 90 Deg V8 Coventry-Climax
Maker: Lotus
Bore X Stroke: 63 X 60 mm
Year: 1962
Capacity: 1, 498 cc
Class: Formula 1
Power: 195 bhp at 8,200 rpm
Wheelbase: 2286 mm
Track: 1346 front, 1372 mm in rear
Notes: Total weight: 452 kg.
Dunlop 500-15R5 front, 650-15R5 rear tires
Model is verkeerd.... zit er wel vlakbij maar is qua ontwerp fundamenteel anders.
Dit model is legendarisch vanwege wat Jim Clark ermee bereikte.
Hij won de Indy 500 met de doorontwikkelde versie van dit ding, het is dus eigenlijk een aangepaste F1.
Zit wat te pluizen en over de Lotus 29 is weinig specifieks te vinden, zelfs niet op WikiPedia. Het is duidelijk een tussenmodel.
Zeg maar de Lotus 25 (zoals eerder genoemd) met Indy specifieke aanpassingen. Daarna werd het pas (de Lotus 38 ) de onoverwinnelijke baanbrekende Lotus van de Indy overwinning. Aan die auto was werkelijk alles uniek en nieuw.
Een mock-up die ruzie veroorzaakte tussen Ferrari en Pininfarina...
Alcoa, Ferrari and PPG joined up to mock up this rather homely prototype. It was NOT a Pinninfarina design and caused some political grief between Ferrari and Pinninfarina. Note the car has Testarossa wheels, a 328 front grill and F40 side windows.