grrrrr .... ik heb een losse rempot nodig ... ik stapsgewijs de plaatjes van Henk volgen .... loop ik bij plaatje 1 al vast ik krijg de stofdop er niet af .... Henk noemt het aftikken ... ik loop al een kwartier met een hamer en een schroevendraaier te rammen ....
zijn er nog betere opties om die .... dop van de achteras af te krijgen ?
Klopt het dat ik een borgvijs moet verwijderen voordat ik de remtrommel er af kan halen ? .... of kan ik na de centrale moer de remtrommel er al aftikken ?
Je moet voor het verwijderen van de trommel eerst het automatisch spanmechanisme ontspannen. Dit doe je met een schroevendraaier door 1 van de boutgaten. Ik zal even kijken of er zo een plaatje van is te vinden.
Na wat info van Bossie een beetje wezen purren en zoeken naar palletjes..
Na een half uur gaatjes frutten heb ik toch Henk maar even gebeld ... (op dag 1 van zijn vakantie ) ...
met een paar duidelijke instructies weer aan het pielen geweest ...
Een combinatie van kookpunt, ongeduld een hamer en een schroevendraaien heeft de remtrommel uiteindelijk toch los doen laten ... of het palletje nu wel of niet gelost was ... dat weet ik eik nog steeds niet ... maar volgens mij niet
Heb je nu wel, met de trommel open, gezien hoe dat terugstelpalletje werkt?
De eerste keer dat ik een trommel moest opentrekken begreep ik ook niks van de uitleg en ging de trommel er met klauwhamer en breekijzer af.
Maar als de trommel eenmaal open is kun je precies zien hoe dat palletje werkt
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
En vergis je niet wat er aan kracht op uitgeoefend wordt. Draai je wielmoeren maar eens handvast en ga dan een rondje rijden en kijk na dat rondje eens hoe vast ze nog zitten.
Heb eens perongelijk (tijdens de frikandellenmeeting bij rock's) de bouten van de voorwielen vergeten aan te draaien. naar huis ging goed 130 a 140.
De volgende ochtend naar me werk en rechtuit ging goed alleen de bochten swabberen als een mikshake. Af te raden dus . Ik vergeet het nooit meer.
gr vincent
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
Nog een frustratie: Waarom verzinnen die Fransen niet iets anders? Elke keer nieuwe bouten kopen is ook niet goed voor je portemonnee.
Maak een bout met een splitpen erdoor en een moer met wat sleuven, zag het bij een andere auto.
Zoveelste achterlijke brakke systeem bij die Citroën... Misschien mooi topicje?
Nog een frustratie: Waarom verzinnen die Fransen niet iets anders? Elke keer nieuwe bouten kopen is ook niet goed voor je portemonnee.
Maak een bout met een splitpen erdoor en een moer met wat sleuven, zag het bij een andere auto.
Zoveelste achterlijke brakke systeem bij die Citroën... Misschien mooi topicje?
Iedere keer een nieuwe splitpen wordt je ook niet wijzer van hoor...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Mastenhose wrote:......Iedere keer een nieuwe splitpen wordt je ook niet wijzer van hoor...
Montage wijze met een splitpen wordt in dit geval niet meer togepast omdat de moer toch nog een klein beetje los kan lopen met alle gevolgen van dien.
Ik spreek uit ervaring welke ik opgedaan heb in de 60'er en 70'er jaren met de aandrijfassen van verschillende 2CV's en een AMI 6 die ik in mijn bezit heb gehad. Heb nog wel eens een asje moeten reviseren, de eerste generatie 2CV's hadden aan beide zijden enkelvoudige open kruiskoppelingen (geen stofhoes dus) en die gingen vaak niet meer dan 10.000km mee.
Zelf ga ik er bij een AX vanuit dat elke moer 2 keer geborgd kan worden, de 2e keer even wisselen van wiel dan is de borgstand namelijk verschillend.
Maar om geen risico te lopen is het eigenlijk verstandiger telkens een nieuwe moer te gebruiken
probeerde gister er een te kopen bij de brezan maar die verkochten ze daar niet. Nog een keer gevraagt; nee echt niet, alleen incl. lagers. Rare jongens bij de brezan...