Naafdop (stofdop) verwijderen
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Naafdop (stofdop) verwijderen
grrrrr .... ik heb een losse rempot nodig ... ik stapsgewijs de plaatjes van Henk volgen .... loop ik bij plaatje 1 al vast ik krijg de stofdop er niet af .... Henk noemt het aftikken ... ik loop al een kwartier met een hamer en een schroevendraaier te rammen ....
zijn er nog betere opties om die .... dop van de achteras af te krijgen ?
Ik zoek alvast de slijptol op ...
zijn er nog betere opties om die .... dop van de achteras af te krijgen ?
Ik zoek alvast de slijptol op ...
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Na wat info van Bossie een beetje wezen purren en zoeken naar palletjes..
Na een half uur gaatjes frutten heb ik toch Henk maar even gebeld ... (op dag 1 van zijn vakantie ) ...
met een paar duidelijke instructies weer aan het pielen geweest ...
Een combinatie van kookpunt, ongeduld een hamer en een schroevendraaien heeft de remtrommel uiteindelijk toch los doen laten ... of het palletje nu wel of niet gelost was ... dat weet ik eik nog steeds niet ... maar volgens mij niet
Het gaat om het eindresultaat
Na een half uur gaatjes frutten heb ik toch Henk maar even gebeld ... (op dag 1 van zijn vakantie ) ...
met een paar duidelijke instructies weer aan het pielen geweest ...
Een combinatie van kookpunt, ongeduld een hamer en een schroevendraaien heeft de remtrommel uiteindelijk toch los doen laten ... of het palletje nu wel of niet gelost was ... dat weet ik eik nog steeds niet ... maar volgens mij niet
Het gaat om het eindresultaat
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Heb je nu wel, met de trommel open, gezien hoe dat terugstelpalletje werkt?
De eerste keer dat ik een trommel moest opentrekken begreep ik ook niks van de uitleg en ging de trommel er met klauwhamer en breekijzer af.
Maar als de trommel eenmaal open is kun je precies zien hoe dat palletje werkt
De eerste keer dat ik een trommel moest opentrekken begreep ik ook niks van de uitleg en ging de trommel er met klauwhamer en breekijzer af.
Maar als de trommel eenmaal open is kun je precies zien hoe dat palletje werkt
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Heb eens perongelijk (tijdens de frikandellenmeeting bij rock's) de bouten van de voorwielen vergeten aan te draaien. naar huis ging goed 130 a 140.
De volgende ochtend naar me werk en rechtuit ging goed alleen de bochten swabberen als een mikshake. Af te raden dus . Ik vergeet het nooit meer.
gr vincent
De volgende ochtend naar me werk en rechtuit ging goed alleen de bochten swabberen als een mikshake. Af te raden dus . Ik vergeet het nooit meer.
gr vincent
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
ja aan te draaien, maar borgen?
Nog een frustratie: Waarom verzinnen die Fransen niet iets anders? Elke keer nieuwe bouten kopen is ook niet goed voor je portemonnee.
Maak een bout met een splitpen erdoor en een moer met wat sleuven, zag het bij een andere auto.
Zoveelste achterlijke brakke systeem bij die Citroën... Misschien mooi topicje?
Nog een frustratie: Waarom verzinnen die Fransen niet iets anders? Elke keer nieuwe bouten kopen is ook niet goed voor je portemonnee.
Maak een bout met een splitpen erdoor en een moer met wat sleuven, zag het bij een andere auto.
Zoveelste achterlijke brakke systeem bij die Citroën... Misschien mooi topicje?
Citroën ax 1.1 injection plaisir
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Iedere keer een nieuwe splitpen wordt je ook niet wijzer van hoor...nico1986 wrote:ja aan te draaien, maar borgen?
Nog een frustratie: Waarom verzinnen die Fransen niet iets anders? Elke keer nieuwe bouten kopen is ook niet goed voor je portemonnee.
Maak een bout met een splitpen erdoor en een moer met wat sleuven, zag het bij een andere auto.
Zoveelste achterlijke brakke systeem bij die Citroën... Misschien mooi topicje?
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Montage wijze met een splitpen wordt in dit geval niet meer togepast omdat de moer toch nog een klein beetje los kan lopen met alle gevolgen van dien.Mastenhose wrote:......Iedere keer een nieuwe splitpen wordt je ook niet wijzer van hoor...
Ik spreek uit ervaring welke ik opgedaan heb in de 60'er en 70'er jaren met de aandrijfassen van verschillende 2CV's en een AMI 6 die ik in mijn bezit heb gehad. Heb nog wel eens een asje moeten reviseren, de eerste generatie 2CV's hadden aan beide zijden enkelvoudige open kruiskoppelingen (geen stofhoes dus) en die gingen vaak niet meer dan 10.000km mee.
Zelf ga ik er bij een AX vanuit dat elke moer 2 keer geborgd kan worden, de 2e keer even wisselen van wiel dan is de borgstand namelijk verschillend.
Maar om geen risico te lopen is het eigenlijk verstandiger telkens een nieuwe moer te gebruiken
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl