Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Mja, de kosten. Op zn laatste krachten ben ik er rustig mee naar iemand gereden die auto's oplast en richt. Het op de celette plaatsen kost 500€. Dan nog snel 500€ laswerk. Maar dat is nog vrij minimalistisch gerekend denk ik.raoel wrote:Sjonge, dat is wel balen...
Misschien eens proberen een kostenplaatje te maken, en zet dat tegenover de kosten die je kwijt bent om een andere GTI aan te kopen en in redelijke staat te krijgen... Geeft misschien wat meer overzicht?
Sterkte
In de carosserie zitten vrij veel krassen en putjes, dus om goed te zijn moet die herspoten worden. (als je a doet moet je b doen toch?) 1500€?
Had 1.6 rallyeplannen => ook minstens nog eens 500€ tegen dat dit in orde raakt.
Misschien zelfs 3500€ later heb ik dan een ax die naar mijn zin is. Mn GT zal me in totaal mss 1000€ kosten. (als ik hem zou blijven gebruiken als daily en niet ombouw voor rally/circuit)
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik heb me bedacht... (jb en stino hebben me eigenlijk overtuigd)
3500€ is gek. Ding is voor de rest kaarsrecht, dus niet op de celette maar met wat handigheid zelf richten. (scheelt genoeg in prijs om het zelf te proberen) 1.4 ga ik gewoon behouden, en herspuiten kan later want er zit nog verf op toch?!
Wat nu gaat gebeuren alvorens hij terug zal bewegen:
- front vervangen, want dat is rot
- motorruimte ontroesten en volledig herspuiten zodat die netjes oogt
- alles oplassen en versterken rond de draagarmbogen
behoorlijk wat werk, maar bijlange niet zo duur en toch wel de moeite waard om deze GTI proberen te redden.
Vanavond mn bestelde frontje alvast gaan ophalen en er aan begonnen met dit als resultaat:
(het choppen heeft een vriend gedaan)
even passen:
verder weinig roest en goeie bumpersteunen
De rest van de koets is naar mijn weten gewoon roestvrij. Op de M6-boutjes na, want die zijn ook allemaal serieus roest
Als ik het niet vergeet neem ik morgen een fototoestel mee voor betere foto's van de werken.
3500€ is gek. Ding is voor de rest kaarsrecht, dus niet op de celette maar met wat handigheid zelf richten. (scheelt genoeg in prijs om het zelf te proberen) 1.4 ga ik gewoon behouden, en herspuiten kan later want er zit nog verf op toch?!
Wat nu gaat gebeuren alvorens hij terug zal bewegen:
- front vervangen, want dat is rot
- motorruimte ontroesten en volledig herspuiten zodat die netjes oogt
- alles oplassen en versterken rond de draagarmbogen
behoorlijk wat werk, maar bijlange niet zo duur en toch wel de moeite waard om deze GTI proberen te redden.
Vanavond mn bestelde frontje alvast gaan ophalen en er aan begonnen met dit als resultaat:
(het choppen heeft een vriend gedaan)
even passen:
verder weinig roest en goeie bumpersteunen
De rest van de koets is naar mijn weten gewoon roestvrij. Op de M6-boutjes na, want die zijn ook allemaal serieus roest
Als ik het niet vergeet neem ik morgen een fototoestel mee voor betere foto's van de werken.
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Allright, de betere foto's!
Eerst en vooral, wat minder goed is:
En deze staat 1cm van zijn plaats:
Nadere roestinspectie:
Bumpersteunen gelukkig roestvrij
Dit is minder, maar niet zo moeilijk te herstellen. Daar ga ik wel nog eens opzitten met een verfstripper.
Zelfde plek, andere kant.
Andere kant. Vies maar redelijk roestvrij op het vorenste stukje plaat achter de koplampen na.
Al wat begonnen met schuren:
Ben nog verre van klaar
Het geheel:
Wall of fame
Volgende week heb ik normaal terug tijd om verder te doen. Deze week had ik het nogal druk.
Trouwens. Heeft iemand documentatie over de meetpunten van een ax, of gegeven om een ax op een Celette (richtbank) te zetten?
Of informatie over hoe het plaatwerk exact in elkaar zit. Dat zou erg welkom zijn
Eerst en vooral, wat minder goed is:
En deze staat 1cm van zijn plaats:
Nadere roestinspectie:
Bumpersteunen gelukkig roestvrij
Dit is minder, maar niet zo moeilijk te herstellen. Daar ga ik wel nog eens opzitten met een verfstripper.
Zelfde plek, andere kant.
Andere kant. Vies maar redelijk roestvrij op het vorenste stukje plaat achter de koplampen na.
Al wat begonnen met schuren:
Ben nog verre van klaar
Het geheel:
Wall of fame
Volgende week heb ik normaal terug tijd om verder te doen. Deze week had ik het nogal druk.
Trouwens. Heeft iemand documentatie over de meetpunten van een ax, of gegeven om een ax op een Celette (richtbank) te zetten?
Of informatie over hoe het plaatwerk exact in elkaar zit. Dat zou erg welkom zijn
Last edited by citrofenwick on SunNov29, 2009 9:03:27 PM, edited 1 time in total.
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Marc, dat wil ik!q01z wrote:fenwick, dat heb ik!
ergens..
ik heb zo'n frans of zwitsers werkplaatshandboek waar dat soort dingen allemaal instaan, ook de tekeningen hoe je skirts op een GTI hoort te slijpen/lassen enzo
ennuhm, die van bas is volgens mij vorig jaar op de bank geweest, nadat hij die boom omgeduwd had!
Zal je ff contacteren
AX-kopen is verslavend.
contacteer jij mij escitrofenwick wrote:Marc, dat wil ik!q01z wrote:fenwick, dat heb ik!
ergens..
ik heb zo'n frans of zwitsers werkplaatshandboek waar dat soort dingen allemaal instaan, ook de tekeningen hoe je skirts op een GTI hoort te slijpen/lassen enzo
ennuhm, die van bas is volgens mij vorig jaar op de bank geweest, nadat hij die boom omgeduwd had!
Zal je ff contacteren
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Haha ja daar lijkt het wel op. Het is gewoon een gouden kans om dit nu te doen nu het motorblok er toch uit is. Prioriteit is nu wel voor ik er geld insteek dat hij recht is en blijft. Nadien kunnen we hem nog steeds herspuiten, maar das niet belangrijk. Het belangrijkste is voor mij dat ie roestvrij en mechanisch goed is. Mechanisch was ie trouwens al goed in orde, dus daar hoeven we gelukkig al geen (niet veel) geld meer in te stekenraoel wrote:Dit is straks geen redden meer, maar gewoon een volledige restauratie? Kan ie weer 20 jaar verder! Zou mooi zijn...
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Vandaag nog wat verder gewerkt aan de GTI. Ik heb de stoelen, vloermat en isolatie verwijderd om de bodemplaat eens te kunnen bekijken en om de draagarmen te demonteren.
Nu weet ik zeker dat de GTI al eens op een richtbank gestaan heeft, want het plaatwerk van de bodemplaat rond de gaten van de draagarmbouten (snapje? ), heeft niet meer z'n juiste vorm. Alsook nog een klein scheurtje ontdekt waar binnenin de tunnel en het schutbord samenkomen. (waarschijnlijk door te richten)
nr 5 van onderstaande afbeelding is ook in z'n geheel los aan het komen van de koets zelf. Met een schroevendraaier kan je zonder veel kracht die draagarmsteunen bewegen...
Ik denk dat ik geluk gehad heb dat er een draagarmbrug onder zat.
Ik hoop dat als we die plaat gaan terugduwen en die gaan oplassen de draagarmen terug op hun plaats gaan staan en hij direct terug recht zal zijn.
Laten we hopen hé
ps, ga binnenkort wel terug foto's nemen
Nu weet ik zeker dat de GTI al eens op een richtbank gestaan heeft, want het plaatwerk van de bodemplaat rond de gaten van de draagarmbouten (snapje? ), heeft niet meer z'n juiste vorm. Alsook nog een klein scheurtje ontdekt waar binnenin de tunnel en het schutbord samenkomen. (waarschijnlijk door te richten)
nr 5 van onderstaande afbeelding is ook in z'n geheel los aan het komen van de koets zelf. Met een schroevendraaier kan je zonder veel kracht die draagarmsteunen bewegen...
Ik denk dat ik geluk gehad heb dat er een draagarmbrug onder zat.
Ik hoop dat als we die plaat gaan terugduwen en die gaan oplassen de draagarmen terug op hun plaats gaan staan en hij direct terug recht zal zijn.
Laten we hopen hé
ps, ga binnenkort wel terug foto's nemen
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
De laatste tijd niet zoveel meer gedaan. Veel te koud daarvoor.
De GTI staat eigenlijk zo goed als klaar om opgelast en gespoten te worden:
Dan heb ik Stuart verplicht om een nieuwe deurklink in de pimp te steken omdat hij de oude had afgebroken
Dankje Stuart (k)
Als alles goed gaat ga ik maandag de pimp binnenrijden in de garage om één en ander te herstellen/vervangen. Het ding heeft wat onderhoud nodig:
- Koppeling is op op op op op.
- Raar rolgeluid soms. Alhoewel het anders dan een wiellager klinkt, lijkt het toch zoiets.
- Remmerij achteraan remt niet meer gelijk.
- Schokdemper vooraan die wat lawaai maakt
- Of de vbak of een aandrijfas is kapot; als ik snel terugschakel heb ik raar geschud zoals ik had bij de GTI.
- achterlicht RA brandt niet meer; Al snel eens het lampje, de bekabeling en het achterlicht zelf ook al vervangen en het hielp niet direct.
- pinker LV kapot
- handrem werkt niet meer goed
-remblokken voor bijna op
Dus wat gaan we volgende week doen
- GT ph1 veerpoten monteren
- GT achteras monteren
- andere koppelingsset monteren
- en de elektrische problemen oplossen
- skirtset monteren (misschien)
En ik weet nog niet zo goed of ik de pimp nu al ga verlagen. Ik heb veertjes maar achteraan zal het sowieso aanlopen met mijn huidige wielen.
Ohja, en ik heb dit gekocht
Lekker pimp hé. Ze voelen iig lekker aan!
De GTI staat eigenlijk zo goed als klaar om opgelast en gespoten te worden:
Dan heb ik Stuart verplicht om een nieuwe deurklink in de pimp te steken omdat hij de oude had afgebroken
Dankje Stuart (k)
Als alles goed gaat ga ik maandag de pimp binnenrijden in de garage om één en ander te herstellen/vervangen. Het ding heeft wat onderhoud nodig:
- Koppeling is op op op op op.
- Raar rolgeluid soms. Alhoewel het anders dan een wiellager klinkt, lijkt het toch zoiets.
- Remmerij achteraan remt niet meer gelijk.
- Schokdemper vooraan die wat lawaai maakt
- Of de vbak of een aandrijfas is kapot; als ik snel terugschakel heb ik raar geschud zoals ik had bij de GTI.
- achterlicht RA brandt niet meer; Al snel eens het lampje, de bekabeling en het achterlicht zelf ook al vervangen en het hielp niet direct.
- pinker LV kapot
- handrem werkt niet meer goed
-remblokken voor bijna op
Dus wat gaan we volgende week doen
- GT ph1 veerpoten monteren
- GT achteras monteren
- andere koppelingsset monteren
- en de elektrische problemen oplossen
- skirtset monteren (misschien)
En ik weet nog niet zo goed of ik de pimp nu al ga verlagen. Ik heb veertjes maar achteraan zal het sowieso aanlopen met mijn huidige wielen.
Ohja, en ik heb dit gekocht
Lekker pimp hé. Ze voelen iig lekker aan!