Stotteren inhouden AX 1.1I 1992
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Zonder kat werkt het wel, maar dan moet je dus een vervangend stuk uitlaat nemen.
ECU in noodloop is een soort standaardprogramma wat ie dan draait, is dus niet goed voor de lange termijn maar om even te testen kan het geen kwaad. Injectiehuis reinigen kan nooit kwaad, kost je een paar euro aan reinigingsmiddel, meer niet. Of het dit probleem oplost weet ik niet, maar als in een later stadium je probleem dan opgelost is heb je iig ook je injectiehuis alweer netjes schoon. Dis-Bobine reinigen kan volgens mij niet trouwens.
Die 25 euro die Folkert er voor vraagt is trouwens geen geld, als het niks is kan je het altijd weer te koop zetten.
Nieuw is zo'n injectiehuis los al een paar honderd euro.
De kat even loshalen is trouwens ook bijna gratis. Grote kans dat de boutjes/veertjes die je loshaalt niet heelblijven, maar nieuwe kosten niet zoveel.
ECU in noodloop is een soort standaardprogramma wat ie dan draait, is dus niet goed voor de lange termijn maar om even te testen kan het geen kwaad. Injectiehuis reinigen kan nooit kwaad, kost je een paar euro aan reinigingsmiddel, meer niet. Of het dit probleem oplost weet ik niet, maar als in een later stadium je probleem dan opgelost is heb je iig ook je injectiehuis alweer netjes schoon. Dis-Bobine reinigen kan volgens mij niet trouwens.
Die 25 euro die Folkert er voor vraagt is trouwens geen geld, als het niks is kan je het altijd weer te koop zetten.
Nieuw is zo'n injectiehuis los al een paar honderd euro.
De kat even loshalen is trouwens ook bijna gratis. Grote kans dat de boutjes/veertjes die je loshaalt niet heelblijven, maar nieuwe kosten niet zoveel.
Ja het is wat
Is de onsteking vrij eenvoudig over te zetten. Van BOSCH naar Magnetti Marrelli ?
En kan je zon 1.1blokje met 2 man tillen ?
Nog andere zaken waarbij ik rekening moet houden ?
Krukaspositiesensor die zit er niet op bij mij... maar moet die wel geplaatst worden bij dit systeem van Magnetti Marelli..
,Stefan

Is de onsteking vrij eenvoudig over te zetten. Van BOSCH naar Magnetti Marrelli ?
En kan je zon 1.1blokje met 2 man tillen ?
Nog andere zaken waarbij ik rekening moet houden ?
Krukaspositiesensor die zit er niet op bij mij... maar moet die wel geplaatst worden bij dit systeem van Magnetti Marelli..
,Stefan
Voor zover ik weet is het grootste probleem de bdp-sensor die bij een verdelerkap niet gebruikt wordt, en bij disbobine wel.
De sensor meet dit signaal van het vliegwiel.... Ik zou zeggen als er bij een blok een vliegwiel zit, is dit probleem opgelost
Naja, en natuurlijk dingen als andere ECU en injectiehuis. Kabelboom? Denk het wel.
De sensor meet dit signaal van het vliegwiel.... Ik zou zeggen als er bij een blok een vliegwiel zit, is dit probleem opgelost

Naja, en natuurlijk dingen als andere ECU en injectiehuis. Kabelboom? Denk het wel.
Even een update
Gister naar Folkert geweest om het blokje op te halen.. Alles zat er bij dus dat was helemaal super. Het was aardig laat toen ik terug was dus ik ga morgen de onderdelen overzetten.
Ik ben heel erg benieuwd of er verbetering optreed.
Ik houd jullie op de hoogte
Met mijn speciale dank aan Folkert die het 1 en ander nog heeft uit kunnen sluiten voor mij ( lambda en Katalysator ) deze onderdelen stellen de brandstof af rijk of arm bij speciale omstandigheden dus dit kan het al niet zijn.
Ik zal morgenavond of anders Donderdag weer even berichten
,Stefan
Gister naar Folkert geweest om het blokje op te halen.. Alles zat er bij dus dat was helemaal super. Het was aardig laat toen ik terug was dus ik ga morgen de onderdelen overzetten.
Ik ben heel erg benieuwd of er verbetering optreed.
Ik houd jullie op de hoogte

Met mijn speciale dank aan Folkert die het 1 en ander nog heeft uit kunnen sluiten voor mij ( lambda en Katalysator ) deze onderdelen stellen de brandstof af rijk of arm bij speciale omstandigheden dus dit kan het al niet zijn.
Ik zal morgenavond of anders Donderdag weer even berichten
,Stefan
Je katalysator zou verstopt kunnen zitten.
Vwb het vliegwiel, volgens mij is dat gelijk, maar als je dat kapje thv de bdp-sensor (zit er niet, maar op het nieuwe blok wel) weghaalt kan je met een beetje mazzel met een zaklampje naar binnen turen en even vergelijken met het vliegwiel op het blokje van Folkert.
Vwb het vliegwiel, volgens mij is dat gelijk, maar als je dat kapje thv de bdp-sensor (zit er niet, maar op het nieuwe blok wel) weghaalt kan je met een beetje mazzel met een zaklampje naar binnen turen en even vergelijken met het vliegwiel op het blokje van Folkert.
Het vliegwiel van een motor met Magneti MArelli ECU heeft een tandring voor de BDP-sensor. Het vliegwiel van een motor met Bosch ECU en verdeelkap hebben geen tandring op het vliegwiel.raoel wrote:Weet niet zeker of vliegwiel misschien hetzelfde is, zodat je die niet hoeft te vervangen.
Als je het vliegwiel moet vervangen: denk aan keerringen. En gezien de hoeveelheid werk is dan een motorswap misschien wel simpeler
Dat wordt dus sowieso vliegwiel overzetten!

Maar kijk dan wel eerst of de mantel van de versnellingsbak het gat heeft voor plaatsen van de BDP-sensor. Anders is strax al je overbouwmoeite voor niets geweest.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Gister ermee bezig geweest...
Tot de conclusie gekomen dat hij geen benzine-toevoer had. Daarbij de brandstofpomp gecontroleerd.. Ik hoorde hem goed zoemen. Dus alle leidingen los gehad. Bleek dat ik het brandstoffilter de verkeerde kan had op staan
Het blijkt namelijk dat de leiding welke van voorkant van het voertuig komt de aanvoer is en niet andersom. Dus nu kwam er behoorlijk wat brandstof uit..
Na veelvuldig starten loopt hij nog steeds niet. Wel als ik rechtstreeks wat brandstof aan de bovenkant van het injectie-huis giet, maar niet bij gewoon de leiding aansluiten op het injectie-huis In dit geval drupt er wel heel voorzichtig wat benzine uit maar die gaat niet gepaard met een dikke straal.
Ontsteking is prima dus..
Is er dan maar 1 mogelijkheid en wel het injectiehuis ???
Ik kan die van Folkert niet zomaar overbouwen omdat daar hele andere type stekkers opzitten..
,Stefan
Er druppelt
Tot de conclusie gekomen dat hij geen benzine-toevoer had. Daarbij de brandstofpomp gecontroleerd.. Ik hoorde hem goed zoemen. Dus alle leidingen los gehad. Bleek dat ik het brandstoffilter de verkeerde kan had op staan


Na veelvuldig starten loopt hij nog steeds niet. Wel als ik rechtstreeks wat brandstof aan de bovenkant van het injectie-huis giet, maar niet bij gewoon de leiding aansluiten op het injectie-huis In dit geval drupt er wel heel voorzichtig wat benzine uit maar die gaat niet gepaard met een dikke straal.
Ontsteking is prima dus..
Is er dan maar 1 mogelijkheid en wel het injectiehuis ???
Ik kan die van Folkert niet zomaar overbouwen omdat daar hele andere type stekkers opzitten..
,Stefan
Er druppelt
veelvuldig starten:
10 min lang ofzo? Toen mijn slangen leeg waren duurde het ook ongeveer zo lang voordat hij weer ging.
1. Trek de aanvoerslang van je injectiehuis los en maak contact (bakje eronder). Gutst het er nu uit? Dan is het goed!
2. Haal de deksel van je injectiehuis eraf en kijk in de gasklep. Laat iemand starten (in z'n vrij!
) en kijk: zie je nu hoe er constant een klein beetje benzine op de gasklep ligt? Dan is dat ook goed!
3. Reset de ECU eens, misschien is hij gewend om maximaal gas bij te geven om stationair te blijven, maar nu de aanvoer hersteld is verzuipt ie zichzelf?
10 min lang ofzo? Toen mijn slangen leeg waren duurde het ook ongeveer zo lang voordat hij weer ging.
1. Trek de aanvoerslang van je injectiehuis los en maak contact (bakje eronder). Gutst het er nu uit? Dan is het goed!
2. Haal de deksel van je injectiehuis eraf en kijk in de gasklep. Laat iemand starten (in z'n vrij!

3. Reset de ECU eens, misschien is hij gewend om maximaal gas bij te geven om stationair te blijven, maar nu de aanvoer hersteld is verzuipt ie zichzelf?