Uitlaat lekt tussen uitlaatklem?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Uitlaat lekt tussen uitlaatklem?
Ik heb een 106 1.1i van 1994.
Ik heb een probleem, ik heb van alles geprobeerd, maar mijn uitlaat lekt tussen einddemper en de uitlaat zelf. Ik heb uitlaatpasta er tussen geprobeerd maar het lekt nog steeds.
Het gaat om een 2ehands Bosal uitlaat, uitlaat is paar weken of maanden oud ziet er ook nieuw uit geen deuken of andere rare fratsen.
Uitlaatklem die erbij zat heb ik erbij gebruikt. Wat doe ik verkeerd? Het lekt gewoon tussen de klem door. Iemand een gouden tip?
Ik ga zo straks naar de Brezan om een originele uitlaatklem te kopen (volgens Bosal nummer) en het weer proberen maar ik vrees dat dat ook niet gaat helpen... Want die klem ziet er qua uiterlijk precies hetzelfde eruit, ik hoop dat er miniscule verschillen zijn adt wel helpt maar ik denkdvan niet. Er is wel een 100% oplossing wat zeker helpt: laten lassen maar ik wil dat als laatste houden.
Ik heb een probleem, ik heb van alles geprobeerd, maar mijn uitlaat lekt tussen einddemper en de uitlaat zelf. Ik heb uitlaatpasta er tussen geprobeerd maar het lekt nog steeds.
Het gaat om een 2ehands Bosal uitlaat, uitlaat is paar weken of maanden oud ziet er ook nieuw uit geen deuken of andere rare fratsen.
Uitlaatklem die erbij zat heb ik erbij gebruikt. Wat doe ik verkeerd? Het lekt gewoon tussen de klem door. Iemand een gouden tip?
Ik ga zo straks naar de Brezan om een originele uitlaatklem te kopen (volgens Bosal nummer) en het weer proberen maar ik vrees dat dat ook niet gaat helpen... Want die klem ziet er qua uiterlijk precies hetzelfde eruit, ik hoop dat er miniscule verschillen zijn adt wel helpt maar ik denkdvan niet. Er is wel een 100% oplossing wat zeker helpt: laten lassen maar ik wil dat als laatste houden.
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994
of gewoon met de slijpschijf eens lichtje over gaan dat de beide delen terug vlak zijn, wil ook wel eens helpen
EDIT: pas op voor je benzinetank
EDIT: pas op voor je benzinetank
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Gaat om deze uitlaat:
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... &year=1994
Ik zie hier niet dat er een ring ofzo tussen moet... Enige hoop wat ik heb is gewoon die klem kopen die hierboven afgebeeld is, met de artikelnummer. Ik weet niet wat die "deelkit" is (boven de einddemper afgebeeld) ga ik ook eens vragen bij de automaterialenshop.
Schuren heb ik al gedaan, misschien eens de klem tussen een bankschroef zodat het nog wat strakker kan.
Als niets lukt laat ik het gewoon aanelkaar lassen.
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... &year=1994
Ik zie hier niet dat er een ring ofzo tussen moet... Enige hoop wat ik heb is gewoon die klem kopen die hierboven afgebeeld is, met de artikelnummer. Ik weet niet wat die "deelkit" is (boven de einddemper afgebeeld) ga ik ook eens vragen bij de automaterialenshop.
Schuren heb ik al gedaan, misschien eens de klem tussen een bankschroef zodat het nog wat strakker kan.
Als niets lukt laat ik het gewoon aanelkaar lassen.
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Zou ik persoonlijk niet zo snel doen... Met een beetje pech gaat over een half jaar je uitlaat verder naar voren door en moet je opnieuw gaan lopen tobben...yup wrote:Als niets lukt laat ik het gewoon aanelkaar lassen.
Denk ook, dat als je huidige klem goed is (wat vanaf hier niet te beoordelen is), dat een Bosalklem geen verschil zal maken...
Post desnoods ff een foto inderdaad.
Heej wat ik grappig dat ik je hier nou tegenkom. Je zag er al tegenop. Zo moeilijk is het toch niet. Zou alle twee weer even helemaal schoonmaken. Zowel de flens van de einddemper als van uiteinde van de kat.
Ik smeer die uitlaatpaste normaal op de dikke flens van de einddemper. Die dikke ronde flens. Gewoon flink wat erop. En dan de kat er strak tegenaan duwen. Klem erop en goed hard aandraaien. Rustig laten drogen. Kan met stationair draaiende motor.
Zowel de kat als einddemper zijn nagenoeg nieuw. Een andere klem is je oplossing niet. Die was ook nieuw. Denk dat je pasta op de verkeerde plek gedaan hebt.
Ik smeer die uitlaatpaste normaal op de dikke flens van de einddemper. Die dikke ronde flens. Gewoon flink wat erop. En dan de kat er strak tegenaan duwen. Klem erop en goed hard aandraaien. Rustig laten drogen. Kan met stationair draaiende motor.
Zowel de kat als einddemper zijn nagenoeg nieuw. Een andere klem is je oplossing niet. Die was ook nieuw. Denk dat je pasta op de verkeerde plek gedaan hebt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Ik zag al op je AX dat je lid was, was alleen vergeten te vermelden dat ik ook op het forum zat
Ik weet ook wel dat ik ergens iets fout doe, ik ga het nog een keer proberen als ik een dagje vrij heb.
Ik heb alleen dan nog een vraag, moeten de twee uitlaatdelen vanzelf tegen elkaar klemmen? Dus zonder die klem erop, moeten ze vanzelf flink tegen elkaar duwen? Is niet zo bij mij, ze hangen zelfs iets uit elkaar. Misschien moet ik ophangpunten iets verbuigen ofzo?
Ik weet ook wel dat ik ergens iets fout doe, ik ga het nog een keer proberen als ik een dagje vrij heb.
Ik heb alleen dan nog een vraag, moeten de twee uitlaatdelen vanzelf tegen elkaar klemmen? Dus zonder die klem erop, moeten ze vanzelf flink tegen elkaar duwen? Is niet zo bij mij, ze hangen zelfs iets uit elkaar. Misschien moet ik ophangpunten iets verbuigen ofzo?
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Zoals geschreven, beide flenzen goed schoonmaken, het holle deel lekker dit in de gungum zetten, dan goed tegen elkaar aandrukken, (kan als je onder de auto ligt met je bovenbeen.) en zorgen dat ze dan niet meer van elkaar afkomen, klem eromheen en die strak vastdraaien. Motor starten en stationair laten draaien (door de warmte kan de gungum uitharden), bij voorkeur geen gas geven, dan blaas je de gungum er zo weer tussenuit...yup wrote:Ik zag al op je AX dat je lid was, was alleen vergeten te vermelden dat ik ook op het forum zat
Ik weet ook wel dat ik ergens iets fout doe, ik ga het nog een keer proberen als ik een dagje vrij heb.
Ik heb alleen dan nog een vraag, moeten de twee uitlaatdelen vanzelf tegen elkaar klemmen? Dus zonder die klem erop, moeten ze vanzelf flink tegen elkaar duwen? Is niet zo bij mij, ze hangen zelfs iets uit elkaar. Misschien moet ik ophangpunten iets verbuigen ofzo?
Stelt echt niet veel voor!
Waar kom je ergens vandaan? Wie weet woont er iemand in de buurt die je kan en wil assisteren?
Dat is normaal dat ze iets uit elkaar hangen.yup wrote:Ik zag al op je AX dat je lid was, was alleen vergeten te vermelden dat ik ook op het forum zat
Ik weet ook wel dat ik ergens iets fout doe, ik ga het nog een keer proberen als ik een dagje vrij heb.
Ik heb alleen dan nog een vraag, moeten de twee uitlaatdelen vanzelf tegen elkaar klemmen? Dus zonder die klem erop, moeten ze vanzelf flink tegen elkaar duwen? Is niet zo bij mij, ze hangen zelfs iets uit elkaar. Misschien moet ik ophangpunten iets verbuigen ofzo?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Eventueel kun je je klem ook nog volsmeren met de gungum, perst zichzelf er vanzelf uit, dat wat er teveel inzit.
Hoeft niet te gek hoor, laat 'm ff lekker warm worden, zet 'm dan weer uit en laat 'm bijv. staan tot de volgende ochtend, als je die mogelijkheid hebt, dan kan 't lekker uitharden.
En als je wegmoet ook geen probleem, dan gewoon ff rekening mee houden en niet doortrekken tot de 6500RPM
Succes!
Hoeft niet te gek hoor, laat 'm ff lekker warm worden, zet 'm dan weer uit en laat 'm bijv. staan tot de volgende ochtend, als je die mogelijkheid hebt, dan kan 't lekker uitharden.
En als je wegmoet ook geen probleem, dan gewoon ff rekening mee houden en niet doortrekken tot de 6500RPM
Succes!
Dat begrijp ik, maar de voorgaande keren waas de uitlaat gelijk lek, je hoorde gelijk een brom alsof je met een lekke einddemper zit... Dus er zit zowiezo iets helemaal niet goed daar...
Zou het kunnen dat de klem verbogen is ofzo? Anders ga ik effe naar de Brezan en effe kijken naar de originele klem (volgens artikelnummer Bosal). Als die anders is neem ik die, anders ga ik de klem die ik heb iets in vorm verbuigen.
Want ik heb dat ding 3-4 keer eraf gehaald en erop gezet, zonder brug. Is heel vermoeiend en vervelend als die steeds lek is.
Zou het kunnen dat de klem verbogen is ofzo? Anders ga ik effe naar de Brezan en effe kijken naar de originele klem (volgens artikelnummer Bosal). Als die anders is neem ik die, anders ga ik de klem die ik heb iets in vorm verbuigen.
Want ik heb dat ding 3-4 keer eraf gehaald en erop gezet, zonder brug. Is heel vermoeiend en vervelend als die steeds lek is.
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994
Ik heb een vraagje aan de kenners hier:
Klinkt een 1.1i iets luider dan een 1.4i omdat die geen middendemper heeft?
Of komt het door de Bosal demper die een piepkleine afwateringsgaatje heeft aan de ingang kant van de demper?
Ik vind dat de auto best wat lawaai maakt, en dat komt vooral bij de einddemper. Zou het kunnen doordat het ding geen middendemper heeft?
Ik heb de klem eraf gehaald, strakker gezet, en weer derop gezet. Kan geen lekkage voelen met mijn hand, alleen bij de afwatering voel je uitlaatgas eruitkomen maar dat hoort ook zo...
Als ik achter mijn auto sta, en vooral bij de einddemper, heb ik het idee dat de auto iets donkerder klinkt dan een gewone auto met benzinemotor. Maar omdat ik nog nooit eerder zo een auto heb gereden heb ik geen vergelijkingsmateriaal.
Klinkt een 1.1i iets luider dan een 1.4i omdat die geen middendemper heeft?
Of komt het door de Bosal demper die een piepkleine afwateringsgaatje heeft aan de ingang kant van de demper?
Ik vind dat de auto best wat lawaai maakt, en dat komt vooral bij de einddemper. Zou het kunnen doordat het ding geen middendemper heeft?
Ik heb de klem eraf gehaald, strakker gezet, en weer derop gezet. Kan geen lekkage voelen met mijn hand, alleen bij de afwatering voel je uitlaatgas eruitkomen maar dat hoort ook zo...
Als ik achter mijn auto sta, en vooral bij de einddemper, heb ik het idee dat de auto iets donkerder klinkt dan een gewone auto met benzinemotor. Maar omdat ik nog nooit eerder zo een auto heb gereden heb ik geen vergelijkingsmateriaal.
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994