nieuwe driehoeken/fusékogelprobleem

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

nieuwe driehoeken/fusékogelprobleem

Post by Netheo »

ik heb dus volledig nieuwe driehoeken gemonteerd op men ax GT. Nu wil het dat ik de fusékogels niet helemaal vast krijg, ik zit nog altijd met een klein beetje speling. Het is een GT carb dus met de kleine maat van fusékogels, toch??? in ieder geval ik trek de bouten aan op koppel zoals het hoord, klein beetje speling. Draai ik iets verder draai ik gewoon de draad van de moer. wat nu???
Last edited by Netheo on SunNov22, 2009 3:01:01 PM, edited 1 time in total.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

speling in je veerpoten zelf lijkt mij.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

denny wrote:speling in je veerpoten zelf lijkt mij.
daar dacht ik dus ook aan, dat het gat waar de stuurkogel in moet te groot is geworden. Is hier een oplossing voor??? smal busje inslage ofzo???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Folkert
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 55
Joined: TueMay09, 2006 11:42:34 AM
Location: sneek
Contact:

Stuurkogel

Post by Folkert »

Als ik het goed begrijp dan heb je speling op de stuurkogel? De moer zit niet vast genoeg (want het draadeind draait mee) en kun je de moer niet vast genoeg krijgen?

Wat je kunt doen is met een grote tang ( waterpomptang) de stuurkogel in de arm van de veerpoot drukken. Waardoor de conische kant weer grip heeft.

Of weer los halen en de conische kant en het stuurarmpje vet vrij maken zodat de kogel ( conische deel met draadeind) beter vastpakt

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Stuurkogel

Post by Netheo »

Folkert wrote:Als ik het goed begrijp dan heb je speling op de stuurkogel? De moer zit niet vast genoeg (want het draadeind draait mee) en kun je de moer niet vast genoeg krijgen?

Wat je kunt doen is met een grote tang ( waterpomptang) de stuurkogel in de arm van de veerpoot drukken. Waardoor de conische kant weer grip heeft.

Of weer los halen en de conische kant en het stuurarmpje vet vrij maken zodat de kogel ( conische deel met draadeind) beter vastpakt
ik denk dat jij het op de stuurkogel hebt die aan je stuurstangen vastzit. Ik heb het over de routulle ( hoe heet dat ding in mooi nederlands???) die op je driehoek zit.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Je bedoelt vast de fuseekogel :P

Ik vrees ook speling op de poot zelf. Juiste fuseebout gebruikt?
AX-kopen is verslavend.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

citrofenwick wrote:Je bedoelt vast de fuseekogel :P

Ik vrees ook speling op de poot zelf. Juiste fuseebout gebruikt?
zijn er dan verschillen in??? oepsie, uitleg pls :D of maten is ook goed, dan ga ik er wel van die maat halen en probeer ik dat eens
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Bij de overgang van type 1 naar type 2 in de zomer van 1991 is het onderstel wat zwaarder uitgevoerd met een dikkere fuseekogel en een dikker fuseeboutje.
Waardoor dus ook de veerpoot een grotere fusee opening kreeg.

Zo uit mijn hoofd heeft een fuseeboutje van een type 1 dop 13 nodig om los te draaien en een fuseeboutje van een type 2 dop 16 en 17.
Misschien kun je het daaraan herkennen?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

het is een type 1 en altijd al 13 dopjes nodig gehad dus daaraan zal eht dan niet kunnen liggen. IK heb al een paar van die bouten los over gedraaid, nu staan ze op koppel aan getrokken zoals het hoort maar toch is het nog altijd niet in orde
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Post Reply