nieuwe driehoeken/fusékogelprobleem
Moderators: denny, vtspower, webmasters
nieuwe driehoeken/fusékogelprobleem
ik heb dus volledig nieuwe driehoeken gemonteerd op men ax GT. Nu wil het dat ik de fusékogels niet helemaal vast krijg, ik zit nog altijd met een klein beetje speling. Het is een GT carb dus met de kleine maat van fusékogels, toch??? in ieder geval ik trek de bouten aan op koppel zoals het hoord, klein beetje speling. Draai ik iets verder draai ik gewoon de draad van de moer. wat nu???
Last edited by Netheo on SunNov22, 2009 3:01:01 PM, edited 1 time in total.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
daar dacht ik dus ook aan, dat het gat waar de stuurkogel in moet te groot is geworden. Is hier een oplossing voor??? smal busje inslage ofzo???denny wrote:speling in je veerpoten zelf lijkt mij.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 55
- Joined: TueMay09, 2006 11:42:34 AM
- Location: sneek
- Contact:
Stuurkogel
Als ik het goed begrijp dan heb je speling op de stuurkogel? De moer zit niet vast genoeg (want het draadeind draait mee) en kun je de moer niet vast genoeg krijgen?
Wat je kunt doen is met een grote tang ( waterpomptang) de stuurkogel in de arm van de veerpoot drukken. Waardoor de conische kant weer grip heeft.
Of weer los halen en de conische kant en het stuurarmpje vet vrij maken zodat de kogel ( conische deel met draadeind) beter vastpakt
Wat je kunt doen is met een grote tang ( waterpomptang) de stuurkogel in de arm van de veerpoot drukken. Waardoor de conische kant weer grip heeft.
Of weer los halen en de conische kant en het stuurarmpje vet vrij maken zodat de kogel ( conische deel met draadeind) beter vastpakt
Re: Stuurkogel
ik denk dat jij het op de stuurkogel hebt die aan je stuurstangen vastzit. Ik heb het over de routulle ( hoe heet dat ding in mooi nederlands???) die op je driehoek zit.Folkert wrote:Als ik het goed begrijp dan heb je speling op de stuurkogel? De moer zit niet vast genoeg (want het draadeind draait mee) en kun je de moer niet vast genoeg krijgen?
Wat je kunt doen is met een grote tang ( waterpomptang) de stuurkogel in de arm van de veerpoot drukken. Waardoor de conische kant weer grip heeft.
Of weer los halen en de conische kant en het stuurarmpje vet vrij maken zodat de kogel ( conische deel met draadeind) beter vastpakt
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
zijn er dan verschillen in??? oepsie, uitleg pls of maten is ook goed, dan ga ik er wel van die maat halen en probeer ik dat eenscitrofenwick wrote:Je bedoelt vast de fuseekogel
Ik vrees ook speling op de poot zelf. Juiste fuseebout gebruikt?
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Bij de overgang van type 1 naar type 2 in de zomer van 1991 is het onderstel wat zwaarder uitgevoerd met een dikkere fuseekogel en een dikker fuseeboutje.
Waardoor dus ook de veerpoot een grotere fusee opening kreeg.
Zo uit mijn hoofd heeft een fuseeboutje van een type 1 dop 13 nodig om los te draaien en een fuseeboutje van een type 2 dop 16 en 17.
Misschien kun je het daaraan herkennen?
Waardoor dus ook de veerpoot een grotere fusee opening kreeg.
Zo uit mijn hoofd heeft een fuseeboutje van een type 1 dop 13 nodig om los te draaien en een fuseeboutje van een type 2 dop 16 en 17.
Misschien kun je het daaraan herkennen?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
het is een type 1 en altijd al 13 dopjes nodig gehad dus daaraan zal eht dan niet kunnen liggen. IK heb al een paar van die bouten los over gedraaid, nu staan ze op koppel aan getrokken zoals het hoort maar toch is het nog altijd niet in orde
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen