Lieve AX vriendjes
Mijn GTje heeft bijna APK maar er is nog een puntje wat ik zelf graag opgelost zie, maar ik kom maar niet achter de oorzaak...
GT carb dus (van orgine een injectie)
Als de motor op temperatuur is begint deze te piepen/fluiten. Dit geluid is toeren-afhankelijk (hoe harder ik rij hoe hoger die fluit) en boven de 100/110 is het helemaal weg.
Wanneer de motor warm is bokt deze ook erg bij constante lage snelheden. Toerentallen maken daarbij niet zoveel uit (geen verschil in bijv 40 in zn 2 of 3) Boven de 60 is dit zoiezo weg, dan kan je prima constant rijden. En als je blijft acceleren en en dan weer afremmen is er ook niets aan de hand.
Alle vaccuum slangen heb ik uiteraard gecontroleerd. Ik zie niets wat niet aansluit/lekt. Bouten van de carb zijn nagedraaid, dit zit nog allemaal goed vast.
Ik begon met het fluiten bijna zorgen te maken over mijn spanrol/waterpomp/driem (die zijn allen een jaar oud), maar het klinkt toch iets meer als bijv een fluitketel dan een piepend lager....
Wat kan het zijn? Kan mijn KVS systeem ergens lucht lekken? Of zal het toch vaccuum zijn?
Of misschien toch die Driem....
Fluit/ piep geluid
Moderators: denny, vtspower, webmasters
ik heb hetzelfde voor gehad en bij mij was het de rubberen O-ring dat in het plastiek deel zit dat op je carb zit. Deze was bij mij zodanig uitgerokken van de benzinedampen dat ie niet meer mooi aansloot. En dan kreeg ik inderdaad ook zo'n piepend geluid. Erg luid en irritant
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Je bedoelt dat ding waar je luchtfilter enzo aan zit?Netheo wrote:ik heb hetzelfde voor gehad en bij mij was het de rubberen O-ring dat in het plastiek deel zit dat op je carb zit. Deze was bij mij zodanig uitgerokken van de benzinedampen dat ie niet meer mooi aansloot. En dan kreeg ik inderdaad ook zo'n piepend geluid. Erg luid en irritant
-
- AX liefhebber
nou ik zou jullie vertellen dat mijn ax dat ook heeft ik vind het wel vet
maar ik het een 1.4GTI met injectie en geen verdelerkap maar dat andere systeem en die heeft het ook..
dus het zal denk ik niet aan jullie carbs liggen..
en een golfje van een vriend van mij had het echt heeeel erg..
dat was niet normaal meer..
het was net of dr een turbo niet lekker mee liep xD
maar als jullie dr uit zijn wat het is hoor ik het graag
MvGr
maar ik het een 1.4GTI met injectie en geen verdelerkap maar dat andere systeem en die heeft het ook..
dus het zal denk ik niet aan jullie carbs liggen..
en een golfje van een vriend van mij had het echt heeeel erg..
dat was niet normaal meer..
het was net of dr een turbo niet lekker mee liep xD
maar als jullie dr uit zijn wat het is hoor ik het graag
MvGr
Is laag !!