Mijn GTje heeft bijna APK maar er is nog een puntje wat ik zelf graag opgelost zie, maar ik kom maar niet achter de oorzaak...

GT carb dus (van orgine een injectie)
Als de motor op temperatuur is begint deze te piepen/fluiten. Dit geluid is toeren-afhankelijk (hoe harder ik rij hoe hoger die fluit) en boven de 100/110 is het helemaal weg.
Wanneer de motor warm is bokt deze ook erg bij constante lage snelheden. Toerentallen maken daarbij niet zoveel uit (geen verschil in bijv 40 in zn 2 of 3) Boven de 60 is dit zoiezo weg, dan kan je prima constant rijden. En als je blijft acceleren en en dan weer afremmen is er ook niets aan de hand.
Alle vaccuum slangen heb ik uiteraard gecontroleerd. Ik zie niets wat niet aansluit/lekt. Bouten van de carb zijn nagedraaid, dit zit nog allemaal goed vast.
Ik begon met het fluiten bijna zorgen te maken over mijn spanrol/waterpomp/driem (die zijn allen een jaar oud), maar het klinkt toch iets meer als bijv een fluitketel dan een piepend lager....
Wat kan het zijn? Kan mijn KVS systeem ergens lucht lekken? Of zal het toch vaccuum zijn?
Of misschien toch die Driem....