Startprobleem na tijdje afkoelen van warm blok GTI
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Startprobleem na tijdje afkoelen van warm blok GTI
Hela mensjes,
Aangezien ik het motorisch klussen weer een beetje heb opgepakt had ik nog even een vraag over het volgende probleem:
's Ochtends start m'n auto altijd onmiddelijk zonder problemen. Maar als m'n motor warm is en ik parkeer hem voor 20 a 30 minuten moet ik bij het starten gas geven.
Klopt er iets niet met een sensor? Heb de sensor voor de kvs temperatuur al vervangen maar dit lost niets op eigenlijk.
Is dit uberhaupt een sensorprobleem? Of moet ik aan iets anders gaan denken?
Aangezien ik het motorisch klussen weer een beetje heb opgepakt had ik nog even een vraag over het volgende probleem:
's Ochtends start m'n auto altijd onmiddelijk zonder problemen. Maar als m'n motor warm is en ik parkeer hem voor 20 a 30 minuten moet ik bij het starten gas geven.
Klopt er iets niet met een sensor? Heb de sensor voor de kvs temperatuur al vervangen maar dit lost niets op eigenlijk.
Is dit uberhaupt een sensorprobleem? Of moet ik aan iets anders gaan denken?
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
choke is in dit geval maar een benaming, de ecu kan bij koude motor natuurlijk ook meer brandstof inspuiten, ofwel het idee van een choke, als ie dat bij warm blok niet doet lijkt het me dat ie wat moeizamer zou kunnen starten.Pgoddijn wrote:Het is een multipoint injection, dus geen choke... Zit alleen maar in Carbs
Denk toch aan een bepaalde sensor, maar de kvs sensor is het in dit geval niet...
Een GTI heeft DIS. Ontsteking wordt door de ECU bepaald. De ECU bevat ook een MAP sensor en kan daarmee de motorbelasting bepalen. Dit gegeven en het toerental (ok en eventueel de temperatuur) zal de ontstekingsvervroeging bepalen.raoel wrote:ontstekingsvervroeging zoek je dan op,
bij een HDY motor geregeld met vacuum, maar andere types???
MAP aka Luchtweger, toch?Bossie wrote:Een GTI heeft DIS. Ontsteking wordt door de ECU bepaald. De ECU bevat ook een MAP sensor en kan daarmee de motorbelasting bepalen. Dit gegeven en het toerental (ok en eventueel de temperatuur) zal de ontstekingsvervroeging bepalen.raoel wrote:ontstekingsvervroeging zoek je dan op,
bij een HDY motor geregeld met vacuum, maar andere types???
MAP sensor klinkt wel logisch als oorzaak... (een van de vele logische verklaringen ).
Niet helemaal, luchtwegers zitten in het inlaattraject, de map sensor meet de absolute druk aan de hand van het vacuum. De map sensor van een GTI zit in de ECU. Onderstaande link geeft wat meer info.raoel wrote:MAP aka Luchtweger, toch?Bossie wrote:Een GTI heeft DIS. Ontsteking wordt door de ECU bepaald. De ECU bevat ook een MAP sensor en kan daarmee de motorbelasting bepalen. Dit gegeven en het toerental (ok en eventueel de temperatuur) zal de ontstekingsvervroeging bepalen.raoel wrote:ontstekingsvervroeging zoek je dan op,
bij een HDY motor geregeld met vacuum, maar andere types???
MAP sensor klinkt wel logisch als oorzaak... (een van de vele logische verklaringen ).
http://www.scantools.nl/info.php?cat=1&iid=37