Domme mensen...

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Domme mensen...

Post by Mastenhose »

Pff....Soms wordt je gek van domme mensen...

In verband met m'n schuuropruiming heb ik wat onderdelen aangeboden, zowel hier op 't forum als o.a. Marktplaats...

De reacties die je zoal op je handel krijgt, ik zal er een aantal quoten... Soms wordt je er echt moe van...

Voorbeeld 1:
Mijn ad: Te koop aangeboden, 2 sets verlagingsveren voor een Saxo of Pug 106.
Reactie:
Passen deze veren ook op een Pug 205?
Teruggestuurd dat dit vermoedelijk niet past, maar ik dat niet zeker weet en dat de betreffende persoon dat zelf even uit moet zoeken...
Weer een reactie terug:
Zou je dat voor me uit kunnen zoeken?
Euhm...Nee, jij wilt 't kopen, zoek jij 't maar uit, want ik heb al aangegeven 't niet te weten...:roll:

Voorbeeld 2:
Je biedt iets aan, voor een vaste prijs van €50,-
Krijg je een email, of je akkoord gaat voor 15 euro incl. verzenden...
Dan krijg ik écht oprecht zin om iemand een paar keer met z'n hoofd tegen een muur aan te slaan, om die persoon op die manier weer terug op deze wereld te krijgen...

EN DAN NU DE TOPPER!!!
Voorbeeld 3:

Te koop aangeboden, verlagingsveren voor een AX, verlagen 50-55mm.

De reactie:
ik heb wel belang bij die verlagings veren,
ik heb hier nog golf 2 verlagings veren liggen
zou die er wel mee willen ruilen ,
verlagen 6 cm ,!
Wat moet ik in godsnaam met een set verlagingsveren voor een Golf 2? Ik heb een AX en een Xsara, beiden verlaagd... Nog nooit een Golf 2 gehad, en als die er ooit zou komen, ga ik voor een goede schroefset voor onder dat ding...

Het is zo jammer dat je zoveel nutteloze reacties krijgt voordat je uiteindelijk iets kunt verkopen...

Gelukkig zijn er dan ook nog altijd de gemakkelijke klanten, die wel begrijpen waar 't allemaal om draait.
Die accepteren probleemloos je vraagprijs, maken 't geld dezelfde dag nog over en zijn blij met de gang van zaken. En ook andersom, je koopt iets, maakt 't over en binnen 2 dagen heb je 't keurig netjes aan huis...

Zo dat is eruit! En nu ga ik nog een lekker drankje inschenken, want ik krijg een droge bakkes van dat getyp...;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

:lol: zo heb ik ook nog wel een aantal voorbeelden van "het marktplaats volk"

maar idd als je iets aanbied voor 400,- vaste prijs (+ vinkje bieden uit) dat ze dan stuk in je mailbox 150 gaan bieden .....

ik geef dan een reactie terug dat ik ze alleen per 4 weg doe ......

krijg je nog een mail terug dat het bod ook voor de 4 is .... en of hij ze zaterdag op kan halen ....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by peter »

Er zit inderdaad een hoop dom volk op marktplaats. Laatst de laptop van m'n ouders verkocht via marktplaats, vraagprijs 250 euro, en dan biedingen krijgen van 50, 51, 52 en dan ineens 1.000.000 euro :roll:

Daarintegen zijn er ook echt wel serieuze lui waar je goed zaken mee kan doen. De aanbieder van de 106 die ik net gekocht heb heeft een bod die 600(!) euro hoger was laten schieten omdat hij met mij een afspraak had.
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

op speurders net zo goed ..

de golf staat op speurders te koop voor 3100 (eerst 3250).. krijg je telefoontjes van iemand die nauwlijks valt te verstaan.. dat ie 1000euro bied.. :roll:

heb ik hem eerst maar even gevraagd of ie de foto's wel goed heeft bekeken en door heeft dat het een golf 4 is ipv een golf 2 oid.. probeer dan nog maar es vriendelijk te blijven :oops:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by peter »

Ik heb de ervaring dat speurders voor geen meter werkt... de 205 heeft er ongeveer een 1/2 jaar opgestaan, nauwelijks reactie, ja biedingen van een paar honderd euro. Op marktplaats had ik na 2 dagen al meer views en was ie ook zo verkocht. Dan kost het maar 15 euro, maar de kans op verkoop is veel groter (ook de kans op onzinnige mailtjes trouwens).
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

klopt, maar ik heb nog niet zo heel erg veel haast met de verkoop :) dus probeer het eerst zo.. over paar weken zal die uit eindelijk wel op marktplaats verschijnen en weggaan voor een scheintje :roll:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

Hahaha, ik herken het inderdaad.
Zo heb ik nog altijd 6 speakers te koop (JBL, 5 surround + center) en heb zo'n 150 euro in gedachte. Krijg ik mailtjes als: "50 euro, kom ik ze morgen ophalen". Mail je terug dat je toch eerder dacht aan het driedubbele, krijg je als antwoord: "70 euro, wil ik ze wel eerst luisteren".

Een goedkope auto verkopen is helemaal een ramp. Soms ook wel vermakelijk. Onderstaande is van de tijd dat ik mn rode GT aan het verkopen was:

hello
nicve to here you:)
I am now in Tilburg:)
I've got a question to you about the car?:)
It's workin Ok?? normally/? w hat is to do on this car??:)
Where have got corossin?? if yes tell me where??:)
beacause I want go take this car to poland so It need to bee in c
good condition:)
Have you got some other thing connected with this car?? i meen ssome
parts waht are usefull for you:)
waiting for response:)
If I offer You 150 Eurto it will be OK??:I like bargain:):)
Regards
Wojtek:)
p.s.
Have you got some more photos??:) from inside, engine:)
Does this car has an accident??)If yes in front or in rear:)??
BYe bye:)

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Weet precies wat je voelt... Ook al paar auto's gestript en in onderdelen verkocht. En je wordt soms echt schijtziek van de onzin biedingen en reacties...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

peter wrote:Er zit inderdaad een hoop dom volk op marktplaats. Laatst de laptop van m'n ouders verkocht via marktplaats, vraagprijs 250 euro, en dan biedingen krijgen van 50, 51, 52 en dan ineens 1.000.000 euro :roll:
Dat is nog niet eens zo heel erg dom, op die manier kan niemand eroverheen bieden... :P

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by fredju »

peter wrote:Er zit inderdaad een hoop dom volk op marktplaats. Laatst de laptop van m'n ouders verkocht via marktplaats, vraagprijs 250 euro, en dan biedingen krijgen van 50, 51, 52 en dan ineens 1.000.000 euro :roll:

Daarintegen zijn er ook echt wel serieuze lui waar je goed zaken mee kan doen. De aanbieder van de 106 die ik net gekocht heb heeft een bod die 600(!) euro hoger was laten schieten omdat hij met mij een afspraak had.
da´s meer een serieuze dief van ze eigen portomonee :D

ik had laatst een grastrimmer te koop op marktplaats 25 euro..kreeg ik een bod van 15, dus ok is goed.. iets later dezelfde dag belt iemand van ik wil hem wel dus ik zo heb je pech want hij is verkocht voor 15.. zegt ie dan bied ik 20! dus ik zo van oke vooruit, dan bel ik die ander wel af, maar dan moet je hem wel vandaag komen ophalen! zegt ie zo van: ja, nee ik kom gelijk na me werk!! dus ik afgebeld... weer iets later belt iemand van ja ik wil hem wel voor 25! dus ik zo: haha, ja is goed , dan bel ik die van 20 wel af.. maarja per ongeluk verkeerd nummer gedraaid en krijg ik opeens telefoontje om half 6 savonds.. ja met michiel! ik ben nu bij de afslag en ben er zo ja! waar woon je precies? ik zo van: oh hee michiel :) euhhh je grastrimmer is vanmiddag opgehaald voor 25 :) michiel: oke bedankt he!! your welcome...

Citrosan
AX Master
AX Master

Post by Citrosan »

fredju wrote:

da´s meer een serieuze dief van ze eigen portomonee :D

ik had laatst een grastrimmer te koop op marktplaats 25 euro..kreeg ik een bod van 15, dus ok is goed.. iets later dezelfde dag belt iemand van ik wil hem wel dus ik zo heb je pech want hij is verkocht voor 15.. zegt ie dan bied ik 20! dus ik zo van oke vooruit, dan bel ik die ander wel af, maar dan moet je hem wel vandaag komen ophalen! zegt ie zo van: ja, nee ik kom gelijk na me werk!! dus ik afgebeld... weer iets later belt iemand van ja ik wil hem wel voor 25! dus ik zo: haha, ja is goed , dan bel ik die van 20 wel af.. maarja per ongeluk verkeerd nummer gedraaid en krijg ik opeens telefoontje om half 6 savonds.. ja met michiel! ik ben nu bij de afslag en ben er zo ja! waar woon je precies? ik zo van: oh hee michiel :) euhhh je grastrimmer is vanmiddag opgehaald voor 25 :) michiel: oke bedankt he!! your welcome...
:wall :dontknow: Ga ik geen zaken doen met jou :wink: jij belt iedereen zo maar af :roll:

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

fredju wrote:ik had laatst een grastrimmer te koop op marktplaats 25 euro..kreeg ik een bod van 15, dus ok is goed.. iets later dezelfde dag belt iemand van ik wil hem wel dus ik zo heb je pech want hij is verkocht voor 15.. zegt ie dan bied ik 20! dus ik zo van oke vooruit, dan bel ik die ander wel af, maar dan moet je hem wel vandaag komen ophalen! zegt ie zo van: ja, nee ik kom gelijk na me werk!! dus ik afgebeld... weer iets later belt iemand van ja ik wil hem wel voor 25! dus ik zo: haha, ja is goed , dan bel ik die van 20 wel af.. maarja per ongeluk verkeerd nummer gedraaid en krijg ik opeens telefoontje om half 6 savonds.. ja met michiel! ik ben nu bij de afslag en ben er zo ja! waar woon je precies? ik zo van: oh hee michiel :) euhhh je grastrimmer is vanmiddag opgehaald voor 25 :) michiel: oke bedankt he!! your welcome...
Je weet dat ook modelinge afspraken bindend zijn toch? ik mag toch hopen dat ik het verkeerd lees ofzo maar wat ik er uit begrijp is toch wel dat je jezelf onder het hoofdstuk "marktplaatsvolk" mag zetten...

Als je iets aan iemand beloofd voor 15 euro en die afspraak staat dat ben je die zelfs verplicht na te komen...

Maar in elk geval bedankt voor de waarschuwing, mocht je wat verkopen weet ik vast met wie ik zaken doe en wat ik kan verwachten als er een afspraak staat...

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

fredju wrote:ik had laatst een grastrimmer te koop op marktplaats 25 euro..kreeg ik een bod van 15, dus ok is goed.. iets later dezelfde dag belt iemand van ik wil hem wel dus ik zo heb je pech want hij is verkocht voor 15.. zegt ie dan bied ik 20! dus ik zo van oke vooruit, dan bel ik die ander wel af, maar dan moet je hem wel vandaag komen ophalen! zegt ie zo van: ja, nee ik kom gelijk na me werk!! dus ik afgebeld... weer iets later belt iemand van ja ik wil hem wel voor 25! dus ik zo: haha, ja is goed , dan bel ik die van 20 wel af.. maarja per ongeluk verkeerd nummer gedraaid en krijg ik opeens telefoontje om half 6 savonds.. ja met michiel! ik ben nu bij de afslag en ben er zo ja! waar woon je precies? ik zo van: oh hee michiel :) euhhh je grastrimmer is vanmiddag opgehaald voor 25 :) michiel: oke bedankt he!! your welcome...
Het soort mensen zoals hierboven beschreven vind ik nog frustrerender dan mensen die belachelijk lage biedingen doen op je spullen...
Afspraak is afspraak, door mensen die handelen zoals jij raken mensen het vertrouwen in anderen kwijt... Zou persoonlijk niet al te trots zijn op je manier van handelen...
Als ik onderweg naar je zou zijn en je zou me vlak voor ´t moment dat ik bij je aankom afbellen, omdat iemand je een hoger bod had gedaan, had ik je toch nog ff komen vereren met een bezoekje! :D :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

Inderdaad, dat is één van de redenen dat ik ALTIJD van te voren bel als ik wegga. :?

Ik wacht trouwens ook nog altijd op een persoon die mijn zwarte AX direct kwam ophalen. (Inmiddels al meer dan 5 jaar)

Heb ik een dag later maar verkocht aan een ander. :wink:
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

zo had ik me xboxen te koop gezet als COMPLETE set, en dan nog mailen ze of ik los controllers verkoop.. zucht.

toen zag ik een spel op marktplaats, ik mailen met 'wat is je vraagprijs ?' ja doe maar een bod... dus ik doe een bod, 'ja ik zie af van de verkoop' .. ja kolere zet het dan ook niet op marktplaats, grr.

en zo heb ik ook wel meer geintjes gehad met marktplaatshandelingen, de ergste was dat ik een maand na betaling me product nog niet had, en ik alles ingescand had, gemaild naar de bank en die persoon, mailtjes uitgeprint, hele poespas, bleek dus dat ik t geld naar zn oude rekening had overgemaakt, dat had ik automatisch terug moeten krijgen, en dan moest ik t naar zn nieuwe rekening overmaken, maar t bleek dus dat het bedrag in de wacht op een tussenrekening stond tot verdere actie, als ik niet gebeld had (ruim 10 keer ) had ik kunnen zwaaien naar me geld, en het product..

ennu fredju, ooit al is een stoeptegel door je raam gehad ? :wink: dan moet je zo doorgaan met je verkoopwijze.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Ik heb hier nog steeds een waterbak staan, voor honden of katten. VWDGEG.

Zou ondertussen al 2x opgehaald worden. Beide keren nagevraagd "kom je nog? ik heb ook andere bieders", "jajaja, ik kom echt echt ECHT".
Ik zou ze nu, een half jaar later, nog eens moeten mailen....

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

MBa@NL wrote:
Je weet dat ook modelinge afspraken bindend zijn toch? ik mag toch hopen dat ik het verkeerd lees ofzo maar wat ik er uit begrijp is toch wel dat je jezelf onder het hoofdstuk "marktplaatsvolk" mag zetten...

Als je iets aan iemand beloofd voor 15 euro en die afspraak staat dat ben je die zelfs verplicht na te komen...

Maar in elk geval bedankt voor de waarschuwing, mocht je wat verkopen weet ik vast met wie ik zaken doe en wat ik kan verwachten als er een afspraak staat...
het is idd duidelijk wat voor vlees we in de kuip hebben.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply