Ik kreeg in het Malmedy topic (geweldig dat dit soort dagen hier georganiseerd worden!) de vraag of ik mij netjes wilde voorstellen, nou, bij deze dan maar

Ik ben Maik, woon in de buurt van Leiden en rij al een aantal jaartjes (bijna 5 alweer) in mijn Calypso rode opel speedster 2.2-16V.
Ik rij de laatste tijd bijna alleen nog maar op het circuit, dagjes of uurtjes georganiseerd door meestal auto-clubs, zoals www.speedsterclub.nl, www.gummen.org, www.driving-fun.com, www.lotus-on-track.com en www.axclub.net hopelijk

Het rode beestje is in de loop der jaren al redelijk aangepakt, waaronder onderstel, velgen, vierpuntsgordels, remmen (tweedelige schijven met Pagid RS-14 remblokken), heel veel specifieke kleine dingetjes waar die engelse prutsers maar wat aangeklooid hebben lijkt het

In totaal heb ik er al een kilo of 50 uit weten te slopen zodat het gewicht nu op ongeveer 800kg moet zitten (zonder peut).
Tegenwoordig ben ik wat meer bezig met de pk's, want de standaard 147pk is natuurlijk geen vetpot

Ik had al een inlaat van een iets grotere ecotec motor gemonteerd, en laatst ook een nieuwe absorptie uitlaat met equal length spruitstuk en 100cells kat.
Vermogen zou nu rond de 180pk moeten zijn, maar na een remap, grotere injectoren, verwijderen balansassen, nieuwe nokkenassen met meer duratie en lift moet dit op 220pk uit moeten komen. Dan is het wel weer even genoeg denk ik.
Dan nog maar wat plaatjes (ook maar gelijk van de laatste mod van de uitlaat, geeft een leuk beeld van de speedster onderhuids):

En nog wat pics van spullen die ik uit het motorruim gesloopt heb: