Maik (Opel Speedster 2.2-16V)
Moderator: webmasters
Maik (Opel Speedster 2.2-16V)
Hallo allemaal.
Ik kreeg in het Malmedy topic (geweldig dat dit soort dagen hier georganiseerd worden!) de vraag of ik mij netjes wilde voorstellen, nou, bij deze dan maar
Ik ben Maik, woon in de buurt van Leiden en rij al een aantal jaartjes (bijna 5 alweer) in mijn Calypso rode opel speedster 2.2-16V.
Ik rij de laatste tijd bijna alleen nog maar op het circuit, dagjes of uurtjes georganiseerd door meestal auto-clubs, zoals www.speedsterclub.nl, www.gummen.org, www.driving-fun.com, www.lotus-on-track.com en www.axclub.net hopelijk .
Het rode beestje is in de loop der jaren al redelijk aangepakt, waaronder onderstel, velgen, vierpuntsgordels, remmen (tweedelige schijven met Pagid RS-14 remblokken), heel veel specifieke kleine dingetjes waar die engelse prutsers maar wat aangeklooid hebben lijkt het .
In totaal heb ik er al een kilo of 50 uit weten te slopen zodat het gewicht nu op ongeveer 800kg moet zitten (zonder peut).
Tegenwoordig ben ik wat meer bezig met de pk's, want de standaard 147pk is natuurlijk geen vetpot
Ik had al een inlaat van een iets grotere ecotec motor gemonteerd, en laatst ook een nieuwe absorptie uitlaat met equal length spruitstuk en 100cells kat.
Vermogen zou nu rond de 180pk moeten zijn, maar na een remap, grotere injectoren, verwijderen balansassen, nieuwe nokkenassen met meer duratie en lift moet dit op 220pk uit moeten komen. Dan is het wel weer even genoeg denk ik.
Dan nog maar wat plaatjes (ook maar gelijk van de laatste mod van de uitlaat, geeft een leuk beeld van de speedster onderhuids):
En nog wat pics van spullen die ik uit het motorruim gesloopt heb:
Ik kreeg in het Malmedy topic (geweldig dat dit soort dagen hier georganiseerd worden!) de vraag of ik mij netjes wilde voorstellen, nou, bij deze dan maar
Ik ben Maik, woon in de buurt van Leiden en rij al een aantal jaartjes (bijna 5 alweer) in mijn Calypso rode opel speedster 2.2-16V.
Ik rij de laatste tijd bijna alleen nog maar op het circuit, dagjes of uurtjes georganiseerd door meestal auto-clubs, zoals www.speedsterclub.nl, www.gummen.org, www.driving-fun.com, www.lotus-on-track.com en www.axclub.net hopelijk .
Het rode beestje is in de loop der jaren al redelijk aangepakt, waaronder onderstel, velgen, vierpuntsgordels, remmen (tweedelige schijven met Pagid RS-14 remblokken), heel veel specifieke kleine dingetjes waar die engelse prutsers maar wat aangeklooid hebben lijkt het .
In totaal heb ik er al een kilo of 50 uit weten te slopen zodat het gewicht nu op ongeveer 800kg moet zitten (zonder peut).
Tegenwoordig ben ik wat meer bezig met de pk's, want de standaard 147pk is natuurlijk geen vetpot
Ik had al een inlaat van een iets grotere ecotec motor gemonteerd, en laatst ook een nieuwe absorptie uitlaat met equal length spruitstuk en 100cells kat.
Vermogen zou nu rond de 180pk moeten zijn, maar na een remap, grotere injectoren, verwijderen balansassen, nieuwe nokkenassen met meer duratie en lift moet dit op 220pk uit moeten komen. Dan is het wel weer even genoeg denk ik.
Dan nog maar wat plaatjes (ook maar gelijk van de laatste mod van de uitlaat, geeft een leuk beeld van de speedster onderhuids):
En nog wat pics van spullen die ik uit het motorruim gesloopt heb:
-
- AX Starter
- Posts: 12
- Joined: TueJun09, 2009 2:04:50 PM
- Location: Ossendrecht
- Contact:
Welkom Maik (van een ook-niet-AX rijder hier), hele mooie speedster! Rood/zwart vind ik nog altijd een erg mooie combi!
Tot 19 september op Malmedy
Tot 19 september op Malmedy
Peugeot 205 1.6 Rallye (1988) (WIP)
Citroën C4 Coupé HDI (110pk) (2007) (v/d zaak)
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Niet iedereen die uit Leiden komt is een student he (dat is alweer heel wat jaartjes geleden voor mij...).
Bedankt voor alle complimenten.
En een speedster is zeker wel al dagelijks vervoer bruikbaar, het is alleen geen mercedes qua comfort natuurlijk... Genoeg mensen die ik ken die hem dagelijks gebruiken.
En nog even een opmerking over Malmedy, ik heb er zin in, maar mijn deelname is nog onzeker, ik sta op de reservelijst
Bedankt voor alle complimenten.
En een speedster is zeker wel al dagelijks vervoer bruikbaar, het is alleen geen mercedes qua comfort natuurlijk... Genoeg mensen die ik ken die hem dagelijks gebruiken.
En nog even een opmerking over Malmedy, ik heb er zin in, maar mijn deelname is nog onzeker, ik sta op de reservelijst
Zo, moooie auto zeg!!! Kleuren combi is
Gaaf dat je met inlaat en uitlaat al zoveel PK's meer moet krijgen, is zon blok dan niet eigenlijk ontzettend teruggeschroefd?
Nu is 220 meer dan genoeg lol gok ik zo in 800 kilo, dan moet op t circuit toch helemaal goed komen
Gaaf dat je met inlaat en uitlaat al zoveel PK's meer moet krijgen, is zon blok dan niet eigenlijk ontzettend teruggeschroefd?
Nu is 220 meer dan genoeg lol gok ik zo in 800 kilo, dan moet op t circuit toch helemaal goed komen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
dat je nummerborden een keer gejat zijn en dat dit de eerste verdubbeling is. Dan weet je zeker dat je met je nieuwe platen niet aangehouden wordt voor overtredingen die nog op de oude kentekenplaat staat en dan hoef je ook geen nieuw kenteken.denny wrote:wat is dat nu voor "vrouwen" "1tje" op je nummerbord
wacht op opmerkingen over mijn eigen 1-tje
Er zijn ook varianten met een 2 en een 3. 4 heb ik nog niet gezien, maar dan lijkt mij dat er toch een onderzoek gestart moet worden, naar de verdwijning van zoveel platen....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.