Snel remmanoevre van veel naar 0 waarbij telkens snel afkomend in versnellingen. Plots aandrijfas in 2 gebroken toen ik em in z'n 2e zette bij een stuk of 70-80.
Een niet zo duidelijke foto, maar daar is die (1j oude SKF) opengebroken:

Ik demonteer alles en ga ermee naar de garagist en zijn leverancier vertelde hem dat die aandrijfassen met tussenlager wel vaker breken en ik beter een zou steken zonder. Gezien het prijsverschil kon ik het proberen. (85€ vs 185€) Ik ken wel het merk nu niet.
nieuw vs oud:

de nieuwe heeft een langer tussenstuk dat zorgt dat de hoeken tussen de koppelingen minder groot zijn, en dus minder belast worden.
Alles gemonteerd, de GTI doet het terug prima! Oef!, want sommigen waarschuwden dat ik schade aan mijn vbak kon hebben ook.
Vanavond door wat binnebaantjes aan het rijden op een gematigd-redelijk tempo. Plots lichte trillingen van rechtsvoor (denk ik, absoluut niet zeker) bij het terugschakelen van versnelling voor een bocht.
2 min later opnieuw maar veel erger! Het is precies alsof de ganse motor schudt. Toen ik terugschakelde naar 3e trilde het boeltje zodanig erg dat 'denk ik' het rubber van de achterste motorsteun weg is. Ik heb wat brokjes vanonder de ax zien vliegen die op rubber leken en het voelt iig alsof de achterste motorsteun nu kapot is.
Dan maar voorzichtig naar huis gereden...
Ik denk: vbak???
Ik ga morgen eens op brugjes rijden om te kijken maar ik vrees dat ik weinig zal zien

iemand?