waterpomp past niet?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
waterpomp past niet?
heel gek,
Vandaag nieuwe waterpomp erop gezet.. KVS erin.. dat ding lekt! Er zaten 2 rubbertjes bij: een o-ring en een platte..
Na veel proberen met verschillende opstellingen (eerst o-ring, dan platte, of eerst platte dan o-ring, etc) bleef hij maar lekken...
Zijn er verschillende waterpompen??
Enneh, als iemand ooit zijn waterpomp wil vervangen.. ik ben de expert, ik heb dat ding er zo vaak in- en uit gehaald, ik doe het nu binnen 1 minuut inclusief vastschroeven Met de motor er nog in
Vandaag nieuwe waterpomp erop gezet.. KVS erin.. dat ding lekt! Er zaten 2 rubbertjes bij: een o-ring en een platte..
Na veel proberen met verschillende opstellingen (eerst o-ring, dan platte, of eerst platte dan o-ring, etc) bleef hij maar lekken...
Enneh, als iemand ooit zijn waterpomp wil vervangen.. ik ben de expert, ik heb dat ding er zo vaak in- en uit gehaald, ik doe het nu binnen 1 minuut inclusief vastschroeven Met de motor er nog in
Re: waterpomp past niet?
Nee; HBase geeft voor alle AX (1.1's) type I,II & III dezelfde waterpomp.raoel wrote:
Da's de WP4865.
Jij had er eentje van QH, misschien zit er iets maatafwijking in waardoor er teveel speling tussen pomphuis en carter ontstaan is.
Dan doet een O-ring (of zelfs meerdere) ook niets meer.
Je oude was nog goed (geen lekkage nog lagerlawaai) dus die maar gemonteerd.
De kans bestaat dat, nu je een nieuwe riem hebt gemonteerd, dit toch teveel wordt voor het waterpomplagertje.
Dat zal de toekomst uit moeten wijzen....
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
hmm, dan snap ik het toch niet helemaal,
die waterpomp die ik gekocht heb.. als hij op mijn AX niet werkt, en alle AXen zijn hetzelfde, dan werkt hij dus op geen enkele AX?
Of bedoel je dat de speling tussen pomphuis en carter door de oude waterpomp veroorzaakt is? Want dan kan het nog wel eens lastig worden als ik ooit die waterpomp zou moeten vervangen..
die waterpomp die ik gekocht heb.. als hij op mijn AX niet werkt, en alle AXen zijn hetzelfde, dan werkt hij dus op geen enkele AX?
Of bedoel je dat de speling tussen pomphuis en carter door de oude waterpomp veroorzaakt is? Want dan kan het nog wel eens lastig worden als ik ooit die waterpomp zou moeten vervangen..
Gut...ik durf het bijna niet niet te vragenraoel wrote:Enneh, als iemand ooit zijn waterpomp wil vervangen.. ik ben de expert, ik heb dat ding er zo vaak in- en uit gehaald, ik doe het nu binnen 1 minuut inclusief vastschroeven Met de motor er nog in
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).
gietijzeren blok schijnt nog wat lastiger te zijn.. maar anders.. sja, je woont ver weg dus een keer op een meeting waar geklust kan wordenokke wrote:Gut...ik durf het bijna niet niet te vragenraoel wrote:Enneh, als iemand ooit zijn waterpomp wil vervangen.. ik ben de expert, ik heb dat ding er zo vaak in- en uit gehaald, ik doe het nu binnen 1 minuut inclusief vastschroeven Met de motor er nog in
Ae afdekkapjes zijn gepruts, en als je alles goed blokkeert moet het allemaal wel goed gaan... Was voor mij ook de eerste keer, en ik vond het goed te doen!okke wrote:Haha...tsjah. Ik moet mij er namelijk in gaan verdiepen. De TGS is vreselijk toe aan een nieuwe riem/rol/waterpomp. Dit zal voor mij het grootste klusje ooit worden. Eerst vrijdag maar eens door de apk!
Brezan, zitten er hier 2 in de buurtokke wrote:Da's mooi. Ik ben op zich niet geheel onhandig
Waar heb jij eigenlijk de spullen vandaan?
Gekocht:
- spanrol
- waterpomp
- distributieriem
kijk meteen ff naar je v-snaar (die kun je gewoon zien, hoef je niks voor te demonteren, achter je rechtervoorwiel (bijrijderszijde vooraan dus) zie je ook een riempje), kan nooit kwaad om die meteen ook te doen (en kost niet zo veel)
Naja, er staat ook een howto ergens
Voor niet passen adviseer ik dit:
En anders moet je even de 2 waterpompen naast elkaar houden en goed kijken of je verschillen ziet. Ben je niet ergens een o-ring vergeten?
Ow trouwens wat ik me meen te herinneren dat het lastig was om de waterpomp goed recht in het huis te krijgen. Weet je zeker dat ie er goed in zit?
En anders moet je even de 2 waterpompen naast elkaar houden en goed kijken of je verschillen ziet. Ben je niet ergens een o-ring vergeten?
Ow trouwens wat ik me meen te herinneren dat het lastig was om de waterpomp goed recht in het huis te krijgen. Weet je zeker dat ie er goed in zit?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Diverse configuraties van o-ringen geprobeerd (zaten er 2 bij). Met 1, met 2, de ene voor, de ander voor, etc. En maar lekken.Sander wrote:Voor niet passen adviseer ik dit:
Hij zat echt op zijn plek, er zit een kleine uitsparing in het blok. De vorm van de oude en nieuwe was hetzelfde, dus hij past in de uitsparing. De schroefjes kunnen maar op 1 manier (er is een groot schroefgat en 1 kleine, met bijbehorende schroeven, grote gat moet boven).
Er was een minimaal optisch verschil.. ik zal vanavond eens kijken of ik er nog een foto van heb gemaakt...
zie je, zo op 't oog de goeie waterpomp.. maar passen ho maar...
als ik ooit nog eens de waterpomp moet vervangen moet ik maar eentje opeisen die precies hetzelfde is, en niet weggaan voordat een precies gelijke in mijn handen ligt... ik bedoel, wat anders?
ik blijf het een vage kwestie vinden... alle waterpompen zijn hetzelfde, maar een nieuwe past er niet in..