trillen bij remmen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 68
- Joined: WedMar28, 2007 5:57:50 PM
- Location: Amsterdam
trillen bij remmen
trillend stuur bij remmen en een beetje trillingen in stuur rond de 105 km/p/u
Fuseekogels ok
remschijven ok niet krom nagemeten met meetklok
wielen en banden ok
remklauwen ok
ophang rubbers ok
Twijfel over aandrijf assen:
homokineten zijn goed maar als de auto opgekrikt staat en 't wiel ronddraai
dan zie ik dat de aandrijf as niet precies om z'n as draait maar een beetje een OVAAL maakt., maar dan wel over de gehele lengte van de as, dus ze zijn niet krom.
Weet iemand of dit normaal is? (DRAAIEN DE AANDRIJFASSEN PAS PRECIES OM HUN EIGEN AS OP HOGERE SNELHEID?)
Fuseekogels ok
remschijven ok niet krom nagemeten met meetklok
wielen en banden ok
remklauwen ok
ophang rubbers ok
Twijfel over aandrijf assen:
homokineten zijn goed maar als de auto opgekrikt staat en 't wiel ronddraai
dan zie ik dat de aandrijf as niet precies om z'n as draait maar een beetje een OVAAL maakt., maar dan wel over de gehele lengte van de as, dus ze zijn niet krom.
Weet iemand of dit normaal is? (DRAAIEN DE AANDRIJFASSEN PAS PRECIES OM HUN EIGEN AS OP HOGERE SNELHEID?)
Last edited by hectometer on SunJul19, 2009 2:03:03 PM, edited 1 time in total.
AX 1.1i 1995 Als je doet wat je leuk vind hoef je nooit meer te werken
het kan ook zijn dat de remschijven neit krom zijn maar uit balans door bijv een roestige buitenrand. Of gewoon een keer een tik gehad hebben een hapje missen oid
Maar als je zegt dat het ook op de snelweg trilt... Al eens goed uit laten lijnen?
Maar als je zegt dat het ook op de snelweg trilt... Al eens goed uit laten lijnen?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 68
- Joined: WedMar28, 2007 5:57:50 PM
- Location: Amsterdam
trillen remmen
Helaas, Remschjven zijn oke (opgemeten met klokmeter) en gaatje verdraaien helpt ook niks.
AX 1.1i 1995 Als je doet wat je leuk vind hoef je nooit meer te werken
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 68
- Joined: WedMar28, 2007 5:57:50 PM
- Location: Amsterdam
trillen bij remmen
Ondertussen ook rechte lichtmetalen velgen eronder gezet. Hielp ook niks.
En nu rechter veerpoot eronderuit ivm lekke schokdemper. Vervang nu ook gelijk veerschotel en veerpoot lager. Hij was niet goed uit te lijnen omdat hij rechts voor een beetje uitgezakt was.
En nu rechter veerpoot eronderuit ivm lekke schokdemper. Vervang nu ook gelijk veerschotel en veerpoot lager. Hij was niet goed uit te lijnen omdat hij rechts voor een beetje uitgezakt was.
AX 1.1i 1995 Als je doet wat je leuk vind hoef je nooit meer te werken
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 68
- Joined: WedMar28, 2007 5:57:50 PM
- Location: Amsterdam
trillen bij remmen
Nooit meer naar kwikfit!!
Heb afgelopen zaterdag m'n ax daar achtergelaten met een nieuwe schokdemper en veerpootlager.
"s middags telefoon van kwikfit: Sorry we krijgen de schokdemper er niet uit.
De moer waarmee hij vastzit op de veerpoot zou kapot zijn.
Gister Zondag met geluk via leroy AX club lid een andere veerpoot geregeld.
Maandag (vandaag) de veerpoot ingeleverd. 1200 telefoon van kwikfit. Ja sorry, deze schokdemper krijgen we er ook niet uit.
WAT BLEEK!! Ze gebruikten verkeerd gereedschap. Ze probeerden met grote waterpomptangen en een brander de schroefdop los te krijgen.
Dus nu zit de veerpoot van leroy eronder met de oude schokdemper. (gelukkig is deze beter dan m'n oude) en een nieuw veerpootlager.
(hierdoor staat hij weer rechter op z,n poten waardoor de uitlijning wat beter is)
MAAR TOEN IK WEGREED BIJ KWIKFIT waren ze vergeten m'n remklauw vast te zetten. Onderweg terug naar kwikfit een rotgeluid in de auto.
En later thuis ontdekt dat ze de moer van de stuurkogel dol hadden gedraaid. najaaa. Ik zou ze een rekening moeten sturen.
IK heb uiteindelijk niks hoeven te betalen en een jerrycan ruitenwisser vloeistof kado. Daar moet ik 't mee doen.
Ze hebben dus m'n oude veerpoot ('t schroefdraad waarmee de dop vastzit op de veerpoot)naar de malle moeren geholpen en mij een andere veerpoot laten regelen die ze vandaag bijna ook naar de malle moeren geholpen hebben.
Heb afgelopen zaterdag m'n ax daar achtergelaten met een nieuwe schokdemper en veerpootlager.
"s middags telefoon van kwikfit: Sorry we krijgen de schokdemper er niet uit.
De moer waarmee hij vastzit op de veerpoot zou kapot zijn.
Gister Zondag met geluk via leroy AX club lid een andere veerpoot geregeld.
Maandag (vandaag) de veerpoot ingeleverd. 1200 telefoon van kwikfit. Ja sorry, deze schokdemper krijgen we er ook niet uit.
WAT BLEEK!! Ze gebruikten verkeerd gereedschap. Ze probeerden met grote waterpomptangen en een brander de schroefdop los te krijgen.
Dus nu zit de veerpoot van leroy eronder met de oude schokdemper. (gelukkig is deze beter dan m'n oude) en een nieuw veerpootlager.
(hierdoor staat hij weer rechter op z,n poten waardoor de uitlijning wat beter is)
MAAR TOEN IK WEGREED BIJ KWIKFIT waren ze vergeten m'n remklauw vast te zetten. Onderweg terug naar kwikfit een rotgeluid in de auto.
En later thuis ontdekt dat ze de moer van de stuurkogel dol hadden gedraaid. najaaa. Ik zou ze een rekening moeten sturen.
IK heb uiteindelijk niks hoeven te betalen en een jerrycan ruitenwisser vloeistof kado. Daar moet ik 't mee doen.
Ze hebben dus m'n oude veerpoot ('t schroefdraad waarmee de dop vastzit op de veerpoot)naar de malle moeren geholpen en mij een andere veerpoot laten regelen die ze vandaag bijna ook naar de malle moeren geholpen hebben.
Last edited by hectometer on ThuAug13, 2009 3:22:34 PM, edited 1 time in total.
AX 1.1i 1995 Als je doet wat je leuk vind hoef je nooit meer te werken
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Hmm....Heb soortgelijke ervaringen met de Kwikflut...
Bij ´t wegrijden moeten concluderen dat m´n velgen niet aangedraaid waren... Levensgevaarlijk!
Gelukkig rijdt je AX weer, maar de manier waarop is niet al te prettig en al helemaal niet zoals je het zou willen...
Zouden ze bij jou maar aan 1 kant een nieuwe schokdemper plaatsen?
Bij ´t wegrijden moeten concluderen dat m´n velgen niet aangedraaid waren... Levensgevaarlijk!
Gelukkig rijdt je AX weer, maar de manier waarop is niet al te prettig en al helemaal niet zoals je het zou willen...
Zouden ze bij jou maar aan 1 kant een nieuwe schokdemper plaatsen?
Ik haal die schokdemper moeren altijd los met een grote tang (moordenaar).... Hoe kan je de veerpoot daarmee ruk krijgen? Zoveel kracht kan je niet zetten, alhoewel het mij altijd op die manier gelukt is.
Maar goed, Kwikfit moet je idd ook NOOIT heen gaan
Maar goed, Kwikfit moet je idd ook NOOIT heen gaan
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
kuch je moet een soort dop sleutel hebben met pinnen voor de 3? gaten en daarmee de dop losdraaien.Drake wrote:Die prusters snappen niet dat je de dop op de rand moet vastpakken met een moordenaar. Zodra je dit niet doet knijp je dop alleen maar fijn en krijg je hem helemaal niet meer los.
.
wij doen het moet de moordenaar op de beun methode!
let maar eens op hoeveel krassen er op een orginele dop zitten.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Volgens mij heb je gelijk, Joost.
Ik denk dat 't zo'n haak is, in de vorm van een halve circel, met aan het ene uiteinde een (naar binnen gericht) nokje en aan de andere kant een handvat.
Heb ze laatst zien liggen @ CitroMobile.
Ik denk dat 't zo'n haak is, in de vorm van een halve circel, met aan het ene uiteinde een (naar binnen gericht) nokje en aan de andere kant een handvat.
Heb ze laatst zien liggen @ CitroMobile.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 68
- Joined: WedMar28, 2007 5:57:50 PM
- Location: Amsterdam
trillen bij remmen
Hallo,
Ik heb ondertussen ook een schokdemper linksvoor zelf vervangen, maar 't viel mij op dat de schokbreker zo ruim in de veerpoot past.
Ik bedoel de buis op de veerpoot waar de schokbreker in schuift. Rondom de schokbreker zit wel 2mm of meer ruimte. Is dit normaal?
Ik heb ondertussen ook een schokdemper linksvoor zelf vervangen, maar 't viel mij op dat de schokbreker zo ruim in de veerpoot past.
Ik bedoel de buis op de veerpoot waar de schokbreker in schuift. Rondom de schokbreker zit wel 2mm of meer ruimte. Is dit normaal?
AX 1.1i 1995 Als je doet wat je leuk vind hoef je nooit meer te werken
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: trillen bij remmen
Ja dat is normaal, je klemt ´m vast met de dop waarmee je ´m vastzet bovenop.hectometer wrote:Hallo,
Ik heb ondertussen ook een schokdemper linksvoor zelf vervangen, maar 't viel mij op dat de schokbreker zo ruim in de veerpoot past.
Ik bedoel de buis op de veerpoot waar de schokbreker in schuift. Rondom de schokbreker zit wel 2mm of meer ruimte. Is dit normaal?
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 68
- Joined: WedMar28, 2007 5:57:50 PM
- Location: Amsterdam
trillen bij remmen
Oké dankjwel, ben ik weer gerustgesteld.
En inderdaag, terugkomend op de ellende bij de kwikfit, had ik de kwikflut overgehaald om maar 1 schokdemper te vervangen.
Ze drongen er wel op aan om ze alletwee tegelijk te vervangen.
(De directie van de kwikfit was laatst in 't nieuws, ze zouden geld verduisterd hebben)
En inderdaag, terugkomend op de ellende bij de kwikfit, had ik de kwikflut overgehaald om maar 1 schokdemper te vervangen.
Ze drongen er wel op aan om ze alletwee tegelijk te vervangen.
(De directie van de kwikfit was laatst in 't nieuws, ze zouden geld verduisterd hebben)
AX 1.1i 1995 Als je doet wat je leuk vind hoef je nooit meer te werken
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 68
- Joined: WedMar28, 2007 5:57:50 PM
- Location: Amsterdam
trillen bij remmen
Gister tweede schokdemper vervangen.
Trillen is een stuk minder geworden. mede door tevens monteren twee goede strutmounts denk ik.
Stand van wielen valt weer binnen de toleranties (wielvlucht, camber)
Bij loshalen veerpoot bleek die KWIKFLUT ook nog een totaal oude versleten fusee bout gemonteerd te hebben. Ik heb helaas geen bon, anders had ik ze aangeklaagd.
Bij aankoop tewede schokdemper kon Citroën dealer mij geen normaal antwoord geven hoe en wat over kleinere diameter schokdemper in veerpoot.
Bij aankoop nieuwe schokdempers voor ax krijg je nu een saxo variant die dunner is dan de orginele ax schokdempers.
Trillen is een stuk minder geworden. mede door tevens monteren twee goede strutmounts denk ik.
Stand van wielen valt weer binnen de toleranties (wielvlucht, camber)
Bij loshalen veerpoot bleek die KWIKFLUT ook nog een totaal oude versleten fusee bout gemonteerd te hebben. Ik heb helaas geen bon, anders had ik ze aangeklaagd.
Bij aankoop tewede schokdemper kon Citroën dealer mij geen normaal antwoord geven hoe en wat over kleinere diameter schokdemper in veerpoot.
Bij aankoop nieuwe schokdempers voor ax krijg je nu een saxo variant die dunner is dan de orginele ax schokdempers.
AX 1.1i 1995 Als je doet wat je leuk vind hoef je nooit meer te werken
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 68
- Joined: WedMar28, 2007 5:57:50 PM
- Location: Amsterdam
trillen bij remmen
Eindelijk!!
Gister als laatste de achterste draagarm rubbers vervangen.
Trillen is weg )
Weet iemand of je LOCTITE moet gebruiken in dit achterste rubber van de draagarm.
Ik heb nu de bus in 't rubber geperst en gewoon in de draagarm gedraait (geschroeft) 't lijkt allemaal goed, maar hoelang??
Gister als laatste de achterste draagarm rubbers vervangen.
Trillen is weg )
Weet iemand of je LOCTITE moet gebruiken in dit achterste rubber van de draagarm.
Ik heb nu de bus in 't rubber geperst en gewoon in de draagarm gedraait (geschroeft) 't lijkt allemaal goed, maar hoelang??
AX 1.1i 1995 Als je doet wat je leuk vind hoef je nooit meer te werken