Sjoerd aka AXcellent (ax 1.1i first '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Goedezaak om de ax zo een nieuw leven in te blazen inplaats van naar de sloop te brengen.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Mastenhose wrote:Diameter van de cilinders geeft in ieder geval aan dat het een 1100 is.
De code die je opgeeft zegt me niets...
Het is een 1.4 ;) (zie inlaatspruitstuk) verder is de slag bij een 1.4 groter en niet zozeer de boring.

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

Mastenhose wrote:Diameter van de cilinders geeft in ieder geval aan dat het een 1100 is.
De code die je opgeeft zegt me niets...
PON, is ´t een VW/Audi/Seat-blok? :lol:
Diameter zegt niks, diameter van 1.1 alu en 1.4 alu zijn gelijk, alleen de slag is langer.Ik kwam hier achter toen ik mijn koppakking van mijn 1.1 blok kon gebruiken voor mijn 1.4.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

boring 1.1 is 72mm (slag 69mm) van de 1.4 is deze 75 mm (slag 77mm). Scheelt dus wel degelijk ;)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

denny wrote:boring 1.1 is 72mm (slag 69mm) van de 1.4 is deze 75 mm (slag 77mm). Scheelt dus wel degelijk ;)
<

Dat is dezelfde informatie die ik had...:oops:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AXcellent
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by AXcellent »

De motor hangt in de ax. Alles is aangsloten. Maar er is 1 probleem. Hij lekt water Bij het waterpomphuis. Morgen ga ik op de sloop een nieuw zwart kapje halen waar de dunne slang aan bevestigt moet worden. Hierop lekt hij omdat er een scheur in zat (nu inmiddels doormidden gebroken)

Maar ik heb nog wel een ander probleem met de sensoren. Het blokje komt origineel uit een 106'je denken we omdat er een motorsteun op zat geschroeft die helemaal niet in een ax past 8)

Ik heb de oude sensoren in het nieuwe blok gedraaid, maar we hebben een probleem met de thermostaat sensor of hoe zo'n ding ook heet. Als We hem aansluiten gaat mijn motor met veel gas lopen.. :roll:

kleine kl*te probleempjes :evil:
Image

AXcellent
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by AXcellent »

Oh ja en het belangrijkste, er komt niet veel rook meer uit de uitlaat door de nieuwe klepseals en ingeschuurde kleppen!
Image

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Johannus »

Zo te zien doet ie het in ieder geval weer prima :D

Je bent zaterdag rond 12:00 uur gespot in het centrum van eindhoven, vlak bij het station :D
Image Image

AXcellent
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by AXcellent »

Haha, dat klopt ik heb nog geen tijd gehad om te vertellen hoe het nu met mijn ax is.

maar uh toen reed ik achter de vrachtwagen van mijn stage. Reed jij daar ook in de auto johan?
Image

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Johannus »

Je reed inderdaad achter een vrachtwagen :D

Ik reed met de fiets op het fietspad aan de overkant, toen zag ik een rode AX, en merkte de ruitenwisser op in het midden, toen keek ik wat beter en zag ik dat jij het was :D
Image Image

Post Reply