Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Afgelopen week de "schade" maar eens aangepakt van de 306:
-Strip gespoten en gemonteerd
-Deuk bij het zijscherm verminderd (te erg om geheel weg te halen)
-Voorbumper vastgezet (alle bouten zat niet meer vast)
-deuk bij de dorpel gespoten (idem aan de het zijscherm, de deuk kan er niet uit maar er ontbrak eerst een groot deel van de lak).
-De rand van de moterkap weer rechtgemaakt (bijna perfect gelukt).
Paar foto's:
Wat nog te doen:
-Rand van de moterkap verder bijwerken (zit nu een dun laagje zwart, maar dan moet bijgespoten worden).
-Voorbumper schuren bijwerken en spuiten.
-Mistlamp regelen.
-Hele auto eens een goede polijstbeurd geven.
Technisch gezien heb ik er afgelopen 1.5 maand niks aan veranderd en dat hoeft (op de dis riem na dan een keer) gelukkig voorlopig ook niet.
Verbruik ligt nu op de 1 op 12.5 (mits je niet teveel gek gaat doen).
Helaas wat onzekerheid over mijn huidige functie op mijn werk, niet iets waar ik op detail zal ingaan maar ik zit momenteel niet lekker in mijn vel. 16v project zal iets langer gaan duren (maar wees gerust ik maak dat echt wel af ).
-Strip gespoten en gemonteerd
-Deuk bij het zijscherm verminderd (te erg om geheel weg te halen)
-Voorbumper vastgezet (alle bouten zat niet meer vast)
-deuk bij de dorpel gespoten (idem aan de het zijscherm, de deuk kan er niet uit maar er ontbrak eerst een groot deel van de lak).
-De rand van de moterkap weer rechtgemaakt (bijna perfect gelukt).
Paar foto's:
Wat nog te doen:
-Rand van de moterkap verder bijwerken (zit nu een dun laagje zwart, maar dan moet bijgespoten worden).
-Voorbumper schuren bijwerken en spuiten.
-Mistlamp regelen.
-Hele auto eens een goede polijstbeurd geven.
Technisch gezien heb ik er afgelopen 1.5 maand niks aan veranderd en dat hoeft (op de dis riem na dan een keer) gelukkig voorlopig ook niet.
Verbruik ligt nu op de 1 op 12.5 (mits je niet teveel gek gaat doen).
Helaas wat onzekerheid over mijn huidige functie op mijn werk, niet iets waar ik op detail zal ingaan maar ik zit momenteel niet lekker in mijn vel. 16v project zal iets langer gaan duren (maar wees gerust ik maak dat echt wel af ).
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Nee, de rand is verbogen en zodoende is het bijna niet te doen, een makkelijke oplossing is het monteren van een set orginele skirts. Overigens heb ik die al liggen maar ik stoor mij niet echt aan het deukje en heb er ook niet echt tijd voor.Pgoddijn wrote:En het deukje bij de dorpel, misschien kan die er op een andere manier uit? Recht trekken bijvoorbeeld?
Misschien weet Romy dat wel, of ze iets met tijdelijk vastlijmen doen en dan sjorren.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Drake wrote: 16v project zal iets langer gaan duren (maar wees gerust ik maak dat echt wel af ).
Drake wrote:Omdat er enorm veel "doe" mensen zijn, die doen eerst wat en denken er later pas over na wanneer het al te laat is.Rooney wrote: Kortom snap ik niet waarom er vaak zo moeilijk over gedaan word!
Ik snap de heiseo ook niet, een kabelboom omzetten kan lastig zijn maar als je gewoon genoeg technische kennis hebt (met name van elektrotechniek) dan is het zoals je zelf hebt gezien prima te doen.
Het is dat ik momenteel tevreden ben met het 1.4 MPI blokje, anders lag er al een 16v in.
schiet eens op Chris
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Strippen voor gevorderden: front afgehakt:
Ook het achterscherm is weggehakt, d.i.y half-life buggy:
Waarom het ding gesloopt werd:
Ding was zo rot als een kroket, aan de voorkant was het net zo erg, op het oog zag het ding er geinig uit tot je verder ging kijken. Hij is net naar zijn laatste rustplaats gebracht waar hij fijn bij het oud ijzer kan.
Ook het achterscherm is weggehakt, d.i.y half-life buggy:
Waarom het ding gesloopt werd:
Ding was zo rot als een kroket, aan de voorkant was het net zo erg, op het oog zag het ding er geinig uit tot je verder ging kijken. Hij is net naar zijn laatste rustplaats gebracht waar hij fijn bij het oud ijzer kan.
Eergisten even wat meetwerk verricht om te kijken of stalen 106 Rallye velgen zouden gaan passen.
Met 165 brede bandenop de huidige velgen (ET 14) hou ik met de rand weggeslepen bij de AX 17mm over.
Met 175 breden banden is dat per kant 7mm meer ofwel dan hou ik nog 10mm over.
Echter word er een as met schijven gemonteerd en is deze per kant 10mm breder!!, De ruimte die ik dan zou overhouden is 0mm.106 rallye wielen hebben et16 en daardoor zou het weer 2mm naar binnen komen maar dat is dan nog steeds te weinig.
Ofwel ik kan stalen 106 rallye wielen niet gaan gebruiken. Ik zal op zoek moeten gaan naar standaard 306/saxo 14" stalen velgen gezien die een ET waarde van 20 hebben
(wat de huidige 4 gaats 13" velgjes nu ook hebben, die zouden echter met een trommelas achter b.v niet passen gezien deze dan aanlopen tegen het binnenscherm).
Met 165 brede bandenop de huidige velgen (ET 14) hou ik met de rand weggeslepen bij de AX 17mm over.
Met 175 breden banden is dat per kant 7mm meer ofwel dan hou ik nog 10mm over.
Echter word er een as met schijven gemonteerd en is deze per kant 10mm breder!!, De ruimte die ik dan zou overhouden is 0mm.106 rallye wielen hebben et16 en daardoor zou het weer 2mm naar binnen komen maar dat is dan nog steeds te weinig.
Ofwel ik kan stalen 106 rallye wielen niet gaan gebruiken. Ik zal op zoek moeten gaan naar standaard 306/saxo 14" stalen velgen gezien die een ET waarde van 20 hebben
(wat de huidige 4 gaats 13" velgjes nu ook hebben, die zouden echter met een trommelas achter b.v niet passen gezien deze dan aanlopen tegen het binnenscherm).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Jammer dat er geen foto is van mij als bijrijder. Hier allemaal serieuze koppen terwijl ik er ongeveer gillend opsta
Maar, het ritje was het zeker waard! Volgende keer ga ik met alle liefde nog een keer mee! Het was SUPER!!!!
Oh, en ik ga dan ook proberen vanaf het begin te tellen wat je inhaalt, niet pas halverwege. Ik ben alleen benieuwd of ik dan weer z'n twee moet vasthouden in de bocht
Maar, het ritje was het zeker waard! Volgende keer ga ik met alle liefde nog een keer mee! Het was SUPER!!!!
Oh, en ik ga dan ook proberen vanaf het begin te tellen wat je inhaalt, niet pas halverwege. Ik ben alleen benieuwd of ik dan weer z'n twee moet vasthouden in de bocht