Sinds kort een aantal vervelende geluiden opgemerkt aan de AX:
- als ik het rempedaal licht intrap, vooral bij lage snelheden met de koppeling plat, beginnen de remmen afschuwelijk te piepen.
- als ik het rempedaal flink intrap, zoals bij plotseling remmen, is er zelfs weleens gekraak te horen bij de remmen
- ik hoor een soort "huilend" geluid bij gas los of licht aanraken van het gaspedaal (voor mijn gevoel komt het geluid rechtsvoor vandaan, maar dat weet ik niet zeker)
- tenslotte is er bij hoge toeren in de lage versnellingen (1 en 2) een geluid te horen dat ik het beste kan omschrijven als een snel opeenvolgend "tsjj-tsjj-tsjj-tsjj-tsjj...". Als ik vervolgens opschakel hoor ik een korte sis...
Wat me opvalt is dat alle geluiden slechts te horen zijn wanneer de motor warm is
Al met al een apart zaakje; in combinatie met het lawaai dat ik hoor wanneer de auto is z'n vrij staat met koppeling los, en dat verdwijnt wanneer ik de koppeling intrap, vrees ik dat sowieso de koppeling binnen niet al te lange tijd aan vervanging toe is, maar dat met de remmen vind ik ook maar vreemd...
Hoop dat iemand me kan vertellen wat dit alles te betekenen heeft.
allerlei geluiden...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
ff snelle reactie
remblokken versleten, of niet soepel meer.. --> velg er afhalen, bloken controleren en of vervangen of alles weer gangbaar maken
dat andere geluid lijkt wel op een wiellager, staat op t forum wel hoe je dit kan testen.
geluid van de koppeling is het druklager, kan een ax heel oud mee worden zou ik me dus niet echt druk over maken of de koppeling moet heel laat opkomen en beginnen te slippen
remblokken versleten, of niet soepel meer.. --> velg er afhalen, bloken controleren en of vervangen of alles weer gangbaar maken
dat andere geluid lijkt wel op een wiellager, staat op t forum wel hoe je dit kan testen.
geluid van de koppeling is het druklager, kan een ax heel oud mee worden zou ik me dus niet echt druk over maken of de koppeling moet heel laat opkomen en beginnen te slippen
-
- profiel verwijderd
Bedankt voor de reacties.
Distributieriem is in oktober 2007 vervangen, hoeveel km dit geleden is heb ik geen idee van, want ik heb nogal een tellerafwijking momenteel...
Meer dan 20.000 kan het iig niet zijn
Maar dan zal ik eerst de remblokken en de wiellagers gaan bekijken (en evt. vervangen) en zien of dat helpt.
Distributieriem is in oktober 2007 vervangen, hoeveel km dit geleden is heb ik geen idee van, want ik heb nogal een tellerafwijking momenteel...
Meer dan 20.000 kan het iig niet zijn
Maar dan zal ik eerst de remblokken en de wiellagers gaan bekijken (en evt. vervangen) en zien of dat helpt.