Je hebt een losse voltmeter in je auto zitten?
Misschien een idee om die eens aan te sluiten op de voedingsdraad van de bobine. Kun je zien of de spanning daar echt weg valt.
[Motorisch] ontstekingsmodule prob GT carb?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
hoe test ik de condensator?
Ik zal die voltmeter eens op de bobine zetten. Moet ik wel ff uitvogelen welke draadjes eerst.
Maar hoe kan je anders verklaren dat de toerenteller niets meer doet? Volgens mij was dat vorige keer niet het geval..... Die krijgt zn signaal toch van de bobine?
Maar hoe kan de motor gewoon netjes blijven draaien als de bobine geen stroom krijgt?
Ik zal die voltmeter eens op de bobine zetten. Moet ik wel ff uitvogelen welke draadjes eerst.
Maar hoe kan je anders verklaren dat de toerenteller niets meer doet? Volgens mij was dat vorige keer niet het geval..... Die krijgt zn signaal toch van de bobine?
Maar hoe kan de motor gewoon netjes blijven draaien als de bobine geen stroom krijgt?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Als ik het zo aanhoor blijf ik toch echt aan je module denken. Die regelt nl de spanning naar je bobine. Het lijkt een beetje op mijn probleem wat ik had. Snelweg naar huis. motor loopt terug in toeren en valt uiteindelijk uit als je remt (vervroeging krijgt een klap en je module regelt het niet meer bij).
Dan na tijdje start ie gewoon net alsof er niks aan de hand is en na een paar km zelfde probleem. kunt gasgeven wat je wil maar hij blijft zakken in toeren. Je module is trouwens heel erg goed in staat je bobine te slopen. Is ook verstandig om bij zulke problemen liever je module nieuw te kopen dan nog 2 bobine's op te blazen. .
Je bobine krijgt ook zijn stroom van de module dus wordt ook de toerenteller aangestuurt door de module omdat die signaal krijgt van de pickupspoel in het ontstekingshuis. Heb je dat al eens doorgemeten trouwens? De weerstand van de pickupspoel?
Dan na tijdje start ie gewoon net alsof er niks aan de hand is en na een paar km zelfde probleem. kunt gasgeven wat je wil maar hij blijft zakken in toeren. Je module is trouwens heel erg goed in staat je bobine te slopen. Is ook verstandig om bij zulke problemen liever je module nieuw te kopen dan nog 2 bobine's op te blazen. .
Je bobine krijgt ook zijn stroom van de module dus wordt ook de toerenteller aangestuurt door de module omdat die signaal krijgt van de pickupspoel in het ontstekingshuis. Heb je dat al eens doorgemeten trouwens? De weerstand van de pickupspoel?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Nop denny, hoe doe ik dat?
Ik had vorige keer wel de weerstand van de bobine doorgemeten, dat was prima/ goed genoeg.
Ik had vorige keer wel de weerstand van de bobine doorgemeten, dat was prima/ goed genoeg.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).