[Motorisch] ontstekingsmodule prob GT carb?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Je hebt een losse voltmeter in je auto zitten?
Misschien een idee om die eens aan te sluiten op de voedingsdraad van de bobine. Kun je zien of de spanning daar echt weg valt.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

en zorgen dat de condensator goed is.. dat scheelt een stuk voor de levensduur!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

hoe test ik de condensator?

Ik zal die voltmeter eens op de bobine zetten. Moet ik wel ff uitvogelen welke draadjes eerst.

Maar hoe kan je anders verklaren dat de toerenteller niets meer doet? Volgens mij was dat vorige keer niet het geval..... Die krijgt zn signaal toch van de bobine?

Maar hoe kan de motor gewoon netjes blijven draaien als de bobine geen stroom krijgt?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Als ik het zo aanhoor blijf ik toch echt aan je module denken. Die regelt nl de spanning naar je bobine. Het lijkt een beetje op mijn probleem wat ik had. Snelweg naar huis. motor loopt terug in toeren en valt uiteindelijk uit als je remt (vervroeging krijgt een klap en je module regelt het niet meer bij).

Dan na tijdje start ie gewoon net alsof er niks aan de hand is en na een paar km zelfde probleem. kunt gasgeven wat je wil maar hij blijft zakken in toeren. Je module is trouwens heel erg goed in staat je bobine te slopen. Is ook verstandig om bij zulke problemen liever je module nieuw te kopen dan nog 2 bobine's op te blazen. ;).

Je bobine krijgt ook zijn stroom van de module dus wordt ook de toerenteller aangestuurt door de module omdat die signaal krijgt van de pickupspoel in het ontstekingshuis. Heb je dat al eens doorgemeten trouwens? De weerstand van de pickupspoel?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Nop denny, hoe doe ik dat?

Ik had vorige keer wel de weerstand van de bobine doorgemeten, dat was prima/ goed genoeg.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

in een oude vraagbaak (voor de eerste types) staat dat volgens mij uitgelegd :)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Post Reply