Dit is dus mijn krikpunt achter. Ik heb een stukje geprobeerd, maar het kraakt en breekt en ik heb niet de indruk dat hij bruikbaar is.
Zijn er 2 ideeen:
- Laten lassen. Iemand enig idee of dit betrouwbaar te lassen is? Het zit natuurlijk wel vast aan een dragend deel.
- Ander krikpunt gaan gebruiken. (Is er aan de achterkant volgens mij niet?)
Beste manier is je krik onder de achteras bevestiging te zetten (bout met grote ronde ring waar de krik precies oppast) en vooraan op de draagarm bevestiging
Er is maar één pijnlijk antwoord mogelijk Raoul: je dorpel is te krokant om het gewicht van de auto te dragen wanneer deze op het krikpunt wordt opgekrikt...
Dat betekent slijpen en lassen....
Gewoon dorpelkokertje lassen.
En netjes: niet zomaar een plaat eroverheen kwakken, maar zoals het hoort; ralle stukken eruit, plaatmateriaal inlassen zodat nadien er niets van te zien is.
Kost je niet veel, slecht tijd en inzet
Mooi, ik ga eens naar de Duckservice, die kunnen wel lassen en weten ook het verschil tussen "ik wil lassen om door de apk te komen" en "ik wil lassen zodat het echt goed is". Denk ik
Die standaard krikpunten moet je zoiezo niet gebruiken Raoel
Zelfs al is je AX niet echt krokant, dan kan je er alsnog doorheen krikken
Aan de achterkant kan je het beste idd die bout van de achteras pakken (wel ff opletten dat jehandremkabel er niet tussen zit)
En aan de voorkant krik ik altijd met een dikke plank onder de draagbalk of de draagarm bevestiging.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Als ik de achterkant echt hoog wilde hebben zette ik de krik onder de achteras. (die dikke pijp).
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Die stabistang ding kan je namelijk eigenlijk niet bij met een krik (kan je de beweging niet meer maken)
Idd, dat stuk rubber, van de draagarm, dat is eigenlijk de beste plek om te krikken bij een AX.
Of, wat je ook kan doen, stukje stevig hout (plankje) en die dat onder de draagbalken (verdikking in de bodem achter de dorpels) en dat krikken. Het plankje zorgt ervoor dat je geen punt belasting krijgt maar de krachten verdeelt worden over een stukje draagbalk en dan kunnen ze het prima hebben.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik denk dat dat punt toch al gauw 8 krikpunten waard is...
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Johannus wrote:Wat is het beste krimping aan de voorkant om te gebruiken als ik een draagarmbrug wil monteren?
Als je met krimping krikpunt bedoeld:
Ik heb m'n AX bij de montage destijds opgekrikt bij het krikpunt van de dorpel, en er toen twee velgjes met bandjes onder de dorpel gelegd (zo ver mogelijk naar voren) en de auto daarop laten zakken, en dat uiteraard aan beide zijden... De auto lag lekker stabiel en ik had alle ruimte om te werken...
Ik moest ook m'n draagarmen demonteren, dus daar een assteun onderzetten was geen optie...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Mastenhose wrote:Johannus wrote: Wat is het beste krimping aan de voorkant om te gebruiken als ik een draagarmbrug wil monteren?
Als je met krimping krikpunt bedoeld:
Ik heb m'n AX bij de montage destijds opgekrikt bij het krikpunt van de dorpel, en er toen twee velgjes met bandjes onder de dorpel gelegd (zo ver mogelijk naar voren) en de auto daarop laten zakken, en dat uiteraard aan beide zijden... De auto lag lekker stabiel en ik had alle ruimte om te werken...
Ik moest ook m'n draagarmen demonteren, dus daar een assteun onderzetten was geen optie...
Ja ik bedoel krikpunt, gelukkig heeft de iPhone autocorrect ;)
Maar voor alleen de draagarmbrug kan ik dus ook gewoon assteunen onder de draagarmen zetten begrijp ik?
Persoonlijk zou ik dat niet doen, met name omdat je assteunen dan midden in je 'werkgebied' staan, waardoor ze je bewegingsvrijheid etc. nogal belemmeren...
En wat Jan ook al zei, vastdraaien met de auto op z'n wielen... (Zoek alvast een stoepje waar je de auto op kunt rijden (tenzij je oprijbokken hebt natuurlijk...), maakt het een stuk gemakkelijker!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Helaas heb ik geen extra setje wielen liggen, is er dan een andere handige en veilige locatie om de assteunen te plaatsen? Of kan ik dan beter iets anders onder de dorpel plaatsen zoals bierkratjes bijv.? Of zouden die het gewicht van de ax niet houden?