Lekt benzine bij tanken
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Lekt benzine bij tanken
Hallo allemaal,
Mijn AX lekt bezine wanneer ik hem volgooi, het stroomt er dan echt onderuit, maar ook alleen wanneer ik hem echt vol gooi. Wanneer ik stil sta is er geen probleem, iemand enig idee waar ik dit probleem moet zoeken en hoe ik het (zelf) kan oplossen? Of moet ik hiermee naar de garage?
Mijn AX lekt bezine wanneer ik hem volgooi, het stroomt er dan echt onderuit, maar ook alleen wanneer ik hem echt vol gooi. Wanneer ik stil sta is er geen probleem, iemand enig idee waar ik dit probleem moet zoeken en hoe ik het (zelf) kan oplossen? Of moet ik hiermee naar de garage?
dampretour slang!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Wacht, zal iets uitgebreider antwoorden
De dampretourslang gaat van bovenop je tank terug naar je vulbuis (laag op de vulbuis) Deze slang zorgt er voor dat je je tank vol kan tanken en de lucht terug gedrukt word je vulbuis in. Er staat dus geen benzine in, en daarom is ie vooral aan de bovenkant van de tank erg gevoelig voor 'totale vergaanheid'
als je voltankt staat er benzine in je vulbuis en dat loopt er dan uit bij verbrijzelde slang.
tank eronder vandaan, nieuwe slang regelen (diameter en lengte staat in de howto, wildkamp levert die slangen goedkoper dan dealer), eropzetten, tank terug
De dampretourslang gaat van bovenop je tank terug naar je vulbuis (laag op de vulbuis) Deze slang zorgt er voor dat je je tank vol kan tanken en de lucht terug gedrukt word je vulbuis in. Er staat dus geen benzine in, en daarom is ie vooral aan de bovenkant van de tank erg gevoelig voor 'totale vergaanheid'
als je voltankt staat er benzine in je vulbuis en dat loopt er dan uit bij verbrijzelde slang.
tank eronder vandaan, nieuwe slang regelen (diameter en lengte staat in de howto, wildkamp levert die slangen goedkoper dan dealer), eropzetten, tank terug
dampretouer is binnendiameter 16 mm en 115cm lang
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik had helemaal nooit gezien dat ze ook kunststof slangen hadden haha, maar goed, die hebben ze niet in de goede maat. De eerste getal is de binnendiameter. Je moet bij de rubberslangen kijken
Dat was bij mij toendertijd ook een probleem omdat de lokale autoonderdelen man dus niet zulke dikke benzine slangen kon leveren, vandaar dat ik toen bij wildkamp ben uitgekomen.
En dan is het volgens mij de 16 x 25,nogwat, die 25,nogwat is de buitendiameter. Die is eigenlijk te dik qua buitenmaat, maar met een beetje hard terug drukken lukt dat (zo zit t bij mij ook) vergeet ook niet een setje slangenklemmen te regelen
Dat was bij mij toendertijd ook een probleem omdat de lokale autoonderdelen man dus niet zulke dikke benzine slangen kon leveren, vandaar dat ik toen bij wildkamp ben uitgekomen.
En dan is het volgens mij de 16 x 25,nogwat, die 25,nogwat is de buitendiameter. Die is eigenlijk te dik qua buitenmaat, maar met een beetje hard terug drukken lukt dat (zo zit t bij mij ook) vergeet ook niet een setje slangenklemmen te regelen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
how to?Rooney wrote:Ehm waar staat die how to dan? Of kijk ik niet goed
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
grietje wrote: tank eronder vandaan, nieuwe slang regelen (diameter en lengte staat in de howto, wildkamp levert die slangen goedkoper dan dealer), eropzetten, tank terug
dampretouer is binnendiameter 16 mm en 115cm lang
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
owh k bedoelde de FAQRooney wrote:grietje wrote: tank eronder vandaan, nieuwe slang regelen (diameter en lengte staat in de howto, wildkamp levert die slangen goedkoper dan dealer), eropzetten, tank terug
dampretouer is binnendiameter 16 mm en 115cm lang
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Yep dat is hem.
Onder de achterbank zitten twee grote zwarte doppen. Als het goed is kun je onder een van die doppen bij het andere uiteinde, maar volgens sommigen is het nodig om eerst je hele tank (half) te demonteren, aangezien je er erg slecht bijkomt.
Overigens wel grappig da je AX precies dezelfde problemen heeft als mijn AX...
Ik heb hem toen in Enschede gekocht, jij ook? Misschien dat het daaraan ligt
Onder de achterbank zitten twee grote zwarte doppen. Als het goed is kun je onder een van die doppen bij het andere uiteinde, maar volgens sommigen is het nodig om eerst je hele tank (half) te demonteren, aangezien je er erg slecht bijkomt.
Overigens wel grappig da je AX precies dezelfde problemen heeft als mijn AX...
Ik heb hem toen in Enschede gekocht, jij ook? Misschien dat het daaraan ligt
Nee, mijne komt uit Deventer. Maar staat nu wel in EnschedeMathijs wrote:Yep dat is hem.
Onder de achterbank zitten twee grote zwarte doppen. Als het goed is kun je onder een van die doppen bij het andere uiteinde, maar volgens sommigen is het nodig om eerst je hele tank (half) te demonteren, aangezien je er erg slecht bijkomt.
Overigens wel grappig da je AX precies dezelfde problemen heeft als mijn AX...
Ik heb hem toen in Enschede gekocht, jij ook? Misschien dat het daaraan ligt
Balen dat ik nu een volle tank heb, met bijna lege tank lijkt het me veel makkelijker
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Heb je een goede reden om eens een lekker lang stuk te gaan cruisen met je nieuwe ride! Als je tank dan leeg is, kun je gaan klussen!raoel wrote:Nee, mijne komt uit Deventer. Maar staat nu wel in EnschedeMathijs wrote:Yep dat is hem.
Onder de achterbank zitten twee grote zwarte doppen. Als het goed is kun je onder een van die doppen bij het andere uiteinde, maar volgens sommigen is het nodig om eerst je hele tank (half) te demonteren, aangezien je er erg slecht bijkomt.
Overigens wel grappig da je AX precies dezelfde problemen heeft als mijn AX...
Ik heb hem toen in Enschede gekocht, jij ook? Misschien dat het daaraan ligt
Balen dat ik nu een volle tank heb, met bijna lege tank lijkt het me veel makkelijker