Lekt benzine bij tanken

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:

Lekt benzine bij tanken

Post by mesang »

Hallo allemaal,

Mijn AX lekt bezine wanneer ik hem volgooi, het stroomt er dan echt onderuit, maar ook alleen wanneer ik hem echt vol gooi. Wanneer ik stil sta is er geen probleem, iemand enig idee waar ik dit probleem moet zoeken en hoe ik het (zelf) kan oplossen? Of moet ik hiermee naar de garage?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

dampretour slang!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Wacht, zal iets uitgebreider antwoorden

De dampretourslang gaat van bovenop je tank terug naar je vulbuis (laag op de vulbuis) Deze slang zorgt er voor dat je je tank vol kan tanken en de lucht terug gedrukt word je vulbuis in. Er staat dus geen benzine in, en daarom is ie vooral aan de bovenkant van de tank erg gevoelig voor 'totale vergaanheid'

als je voltankt staat er benzine in je vulbuis en dat loopt er dan uit bij verbrijzelde slang.

tank eronder vandaan, nieuwe slang regelen (diameter en lengte staat in de howto, wildkamp levert die slangen goedkoper dan dealer), eropzetten, tank terug :)
dampretouer is binnendiameter 16 mm en 115cm lang
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:

Post by mesang »

Ben redelijk nieuw hier én met auto's. Eerste auto, dus weet er nog niet donders veel van, maar ben vastberaden het zelf te gaan doen! :)

Nu vraag ik me dus af, wat is 'wildkamp'. Online shop? of bedoel je sloperijen?

Erg bedankt voor de uitleg, dit forum blijkt een bron van goede informatie!

mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:

Post by mesang »

Laat maar, heb het al door, webshop! :)

mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:

Post by mesang »

Moet ik nu de 10x16mm hebben?

En dan brandstofslang of Tricofeul olie/benzineslang?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik had helemaal nooit gezien dat ze ook kunststof slangen hadden haha, maar goed, die hebben ze niet in de goede maat. De eerste getal is de binnendiameter. Je moet bij de rubberslangen kijken :)

Dat was bij mij toendertijd ook een probleem omdat de lokale autoonderdelen man dus niet zulke dikke benzine slangen kon leveren, vandaar dat ik toen bij wildkamp ben uitgekomen.

En dan is het volgens mij de 16 x 25,nogwat, die 25,nogwat is de buitendiameter. Die is eigenlijk te dik qua buitenmaat, maar met een beetje hard terug drukken lukt dat (zo zit t bij mij ook) vergeet ook niet een setje slangenklemmen te regelen ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:

Post by mesang »

Super! Meteen bestelt die zooi, maar wat is die site van die knakkers traaaaaaaaag.........

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Ehm waar staat die how to dan? Of kijk ik niet goed :roll:
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rooney wrote:Ehm waar staat die how to dan? Of kijk ik niet goed :roll:
how to?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

grietje wrote: tank eronder vandaan, nieuwe slang regelen (diameter en lengte staat in de howto, wildkamp levert die slangen goedkoper dan dealer), eropzetten, tank terug :)
dampretouer is binnendiameter 16 mm en 115cm lang
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rooney wrote:
grietje wrote: tank eronder vandaan, nieuwe slang regelen (diameter en lengte staat in de howto, wildkamp levert die slangen goedkoper dan dealer), eropzetten, tank terug :)
dampretouer is binnendiameter 16 mm en 115cm lang
owh k bedoelde de FAQ :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Image

Is dit nou de dampretourslang?

Vanaf het achterwiel zit hij aan de voorste kan van de wielkas, in de zijkant gedrukt.
Hij lekt :)

Mathijs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: SunApr12, 2009 2:49:10 PM
Location: Groningen

Post by Mathijs »

Yep dat is hem.

Onder de achterbank zitten twee grote zwarte doppen. Als het goed is kun je onder een van die doppen bij het andere uiteinde, maar volgens sommigen is het nodig om eerst je hele tank (half) te demonteren, aangezien je er erg slecht bijkomt.

Overigens wel grappig da je AX precies dezelfde problemen heeft als mijn AX...

Ik heb hem toen in Enschede gekocht, jij ook? Misschien dat het daaraan ligt :P

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Mathijs wrote:Yep dat is hem.

Onder de achterbank zitten twee grote zwarte doppen. Als het goed is kun je onder een van die doppen bij het andere uiteinde, maar volgens sommigen is het nodig om eerst je hele tank (half) te demonteren, aangezien je er erg slecht bijkomt.

Overigens wel grappig da je AX precies dezelfde problemen heeft als mijn AX...

Ik heb hem toen in Enschede gekocht, jij ook? Misschien dat het daaraan ligt :P
Nee, mijne komt uit Deventer. Maar staat nu wel in Enschede :)

Balen dat ik nu een volle tank heb, met bijna lege tank lijkt het me veel makkelijker :D

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

raoel wrote:Balen dat ik nu een volle tank heb, met bijna lege tank lijkt het me veel makkelijker :D
Klopt. Scheelt zo'n 40kg! ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

raoel wrote:
Mathijs wrote:Yep dat is hem.

Onder de achterbank zitten twee grote zwarte doppen. Als het goed is kun je onder een van die doppen bij het andere uiteinde, maar volgens sommigen is het nodig om eerst je hele tank (half) te demonteren, aangezien je er erg slecht bijkomt.

Overigens wel grappig da je AX precies dezelfde problemen heeft als mijn AX...

Ik heb hem toen in Enschede gekocht, jij ook? Misschien dat het daaraan ligt :P
Nee, mijne komt uit Deventer. Maar staat nu wel in Enschede :)

Balen dat ik nu een volle tank heb, met bijna lege tank lijkt het me veel makkelijker :D
Heb je een goede reden om eens een lekker lang stuk te gaan cruisen met je nieuwe ride! Als je tank dan leeg is, kun je gaan klussen! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply