David a.k.a. Habo - AX Allure 1.1i '95

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Happytree wrote:En hij gaat natuurlijk aanzienlijk langer mee bij een Gti aangezien je met een Gti toch nooit richting aangeeft :lol:
Ah, ben jij er zo een? :evil:

Denk dat ik zelf trouwens niet al te lang doe met m'n knipper, knipper me rot ;-)
Image

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Ik geef altijd richting aan, maar hij deed al zo toen ik hem kocht :D

Er schoot me net weer wat te binnen :D :

- Mistachterlicht werkt niet

Wanneer ik normaal het licht aan heb staan, geeft het knopje van het mistachterlicht een beetje licht (net zoals het knopje van de achterruitverwarming) Wanneer ik deze indruk gaat het lampje uit (terwijl deze bij de achterruitverwarming juist feller gaat branden, en het dan betekent dat de achterruitverwarming aan staat) Kan iemand mij zeggen wat hier de oorzaak van is? Is dit een soort van indicatie dat de lamp kapot is, of het relais o.i.d.? (denk en hoop dat iedereen weet wat ik bedoel :wink: )
To do:

Ooit een AX GTI kopen :D

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Volgens mij is dat een soort van dubbel lampje. Doet je mislicht het zelf wel? De mijne was namelijk ook gewoon kapot.

Geef even door, dan kan ik nog even zo'n lampje halen, het is namelijk niet eenzelfde lampje als van je dashboardverlichting (ik geloof dat ze er genoeg hebben besteld toen). Of heeft er iemand anders van de club gewoon zo'n lampje op voorraad?
Image

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Het mistlicht doet het ook niet. Denk dat het het schakelaartje is of de mistlamp zelf die kapot is. Weet nu hoe je de schakelaar uit het dashboard moet halen (niet echt moeilijk als je het Haynes handboek hebt :wink: :P ) maar welke contacten moet ik verbinden om het mistlicht te laten branden? Dan kan ik deze doorverbinden (om te kijken of de mistlamp zelf kapot is) en anders de schakelaar even doormeten (dan weet ik toch welke contacten het zijn :wink:)
To do:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Volgens mij is dat een relais...

En volgens het grote relais-topic in de technische faq's ook ;-)

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=13662
Image

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Effe tussendoor: Neem zelf was mee, tenzij je een blauwe auto hebt, of een auto wil met een blauwe glans eroverheen :wink: :P (Heb namelijk alleen blauwe was :D :P )
To do:

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

UPDATE!!!

Goed nieuws: Mistachterlicht werkt, als je natuurlijk ook de dimlichten erbij aanzet :oops:

M.a.w.: Mistachterlicht was helemaal niet kapot, meneer hier is alleen niet zo snugger geweest om de verlichting erbij aan te zetten... :oops:

Hoedenplankje gemaakt van MDF, 2 x 3-wegsysteem erin gezet. Rechtstreeks aangesloten op de radio (versterker komt volgende maand pas, en dan hoogstwaarschijnlijk ook nog een woofer(tje) (25cm) in t midden van de hoedenplank (waar ik dan vervolgens ook nog een versterker voor moet gaan halen) :wink: :D ) Maar klinkt nu in ieder geval ook al behoorlijk lekker 8) :lol:

Heb nu dan 2x 2-weg luidsprekers achter de voorstoelen en 2x 3-weg luidsprekers in de hoedenplank

O ja, en heb in 1 maand slechts 5 ...(ahum)... duizend kilometer gereden. Zit nu alweer bijna aan de 6000km :oops: :lol:

Heb m ook al getest op de Deutsche autobahn, rijdt echt geweldig. Snelste was 185km/u op de teller... Wat een adrenalinestoot met die snelheid in een AX :lol: (je waant je zowat in de matrix haha :P ) Maar met een verbruik onder de 1 op 15 is dat (helaas) niet iets om elke dag te doen :(

Maar ben daarna ook wat zuiniger gaan rijden, heb vandaag 1 op 19.55 gehaald (zit nog steeds in een stijgende lijn, dus ben benieuwd of ik nog boven de 1 op 20 kom)

Zo, het TO DO lijstje wordt steeds korter :wink: :D
To do:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

als je een plank MDF in je achterbak gaat leggen zal je verbruik niet dalen , gna gna :P:P

maar goed om te horen dat je zo blij bent:D:D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

grietje wrote:als je een plank MDF in je achterbak gaat leggen zal je verbruik niet dalen , gna gna :P:P
Nou, die 1 op 19.55 was al met de hoedenplank erin :wink:
To do:

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Mocht je een woofer(tje) in je MDF-hoedenplank willen maken, hou er dan rekening mee dat er behoorlijk wat gewicht op je hoedenplanksteunen komt te liggen. Misschien moet je hier even een andere steun voor fabriceren, scheelt een hoop gekraak, en dus ook weer frustratie...;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

1:19.55! Netjes!

Denk dat er veel mensen hier jaloers op kunnen zijn, waaronder ik dus...

Moet er wel bijzeggen dat ik dat hooguit haal als mijn remmerij vervangen is dan :-P. Geloof dat het een en ander nog aanloopt en dat ik op de autobahn vrolijk verongeluk als ik moet remmen...
Image

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Nog maar een update dan, een minder leuke wel te verstaan.... :(

Ik wou vanavond wegrijden met mn waggeltje, blijkt één van de achterwielen vast te zitten (rechtsachter). Waarschijnlijk komt dit door de handrem, heb al tegen de rem aan getikt, en dit werkte niet. Vervolgens iemand van de garage erbij laten komen, en die krijgt het ook niet voor elkaar. Hij zegt dat de remvoering kapot is o.i.d. Dus nu wordt ie weggesleept naar de garage, waar ze m weer gaan repareren :(

Zit nu een paar dagen zonder waggel :(

Gebeurt dit vaker? En kan ik m dan beter in de versnelling parkeren i.p.v. met de handrem?
To do:

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Het wil idd wel eens voorkomen dat de remvoering los laat van de remschoen en dan tussen de andere remschoen en trommel slaat.
En dan zit de boel idd VAST. :(
Super-irritant dat het is gebeurd, maar zeker geen onoverkomelijk probleem. :)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

En vraag 2: Ja, zoveel mogelijk in de versnelling en zo min mogelijk op de handrem. Op een helling kan je de handrem als tweede safety gebruiken.

Heb een vriendin die zo een lease-auto naar de knoppen heeft geparkeerd :-P. Helling, alleen handrem en handremkabel gesprongen :-P

En in de winter kan de handremkabel ook nog vast vriezen, dat heb je ook niet met je versnelling ;-)

-EDIT-

P.S.: Succes met je Waggel, heb het ook een keer gehad met m'n Clio, maar dat was zonder dat de handrem was gebruikt, maar dat was alleen voor een wegsleep poging :-P
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Habo wrote:
Gebeurt dit vaker? En kan ik m dan beter in de versnelling parkeren i.p.v. met de handrem?
oude autos moet je eigenlijk nooit op de handrem zetten. Met nieuwe remvoeringen en afgedraaide trommel gaat het lang goed maar uiteindelijk plakken ook die vast. Vooral als je ze met warme remmen wegzet en dan de handrem erop trekt.
Op een helling dat je dan handrem en versnelling doet is logisch, maar als ze toch vlak staan, is versnelling meer dan genoeg.

Wel irritant dat sommige mensen zichzelf datniet aanleren en dus geen koppeling intrappen als ze starten. Ja dan schiet die auto voorruit ja! Hebben die geen rijles gehad:P Was het eerste wat ik leerde, rem en koppelen als je start. En daarbij moderne auto's starten niet eens als je je koppeling niet ingetrapt hebt :P (scenic bijv :P)

Maaruhm, je kan hem er meestal wel gewoon doorheen rijden hoor. Hoeven ze niet te slepen. Gewoon lekker gasgeven. Moet je er daarna alsnog niet mee gaan rijden, maar meteen ff je trommel eraf halen en remvoeringen vervangen. Maar dan kan je hem teminste draaien als je de trommel eraf moet tikken ;)

edit: en waarom moet je er dan niet mee rijden, nou:
je hebt een kans dat je de voering van de schoen aftrekt en dat deze op de trommel blijft plakken, als je rem dan uitzet kan die daar achter klem komen en blokkeert er ineens 1 achterwiel. Dan ga je rond, hoe dan ook.

Dus nooit doorrijden als zoiets gebeurd, altijd trommel open en kijken of alles nog goed zit en daarna niet meer op de handrem voor langere tijd ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

grietje wrote:Maaruhm, je kan hem er meestal wel gewoon doorheen rijden hoor. Hoeven ze niet te slepen. Gewoon lekker gasgeven.
Dacht ik ook al aan, maar hij stond op t grind, dus er doorheen rijden was geen optie (tenzij ik eerst door 300 meter grind en zand rijd om hem vervolgens op de dichtstbijzijnde verharde weg er doorheen te rijden.... Ja, was bij de paarden :wink: )
To do:

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Hij staat nog steeds bij de garage, en ik wacht maar op het (hopelijk verlossende) telefoontje :D
To do:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Nog steeds? Dan doen ze daar wel heel erg lang over. Volgens mij kan ik rustig zeggen dat ieder clublid hier die wel eens een wiel verwisseld heeft er nog niet zo lang over doet...

Ik ben nog steeds aan het onderhandelen over een ruimte bij Breda om met een grote groep in een soort boerderijstal te klussen. Leer je een hoop van (ik in ieder geval wel ;-) ).

Anders even bellen straks? Zo'n groot probleem kan het niet zijn...
Image

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Ja weet t. Ik had het liever zelf gedaan, maar ik moest m even weggesleept hebben :? Toen ik ze gisteren belde werd mij verteld dat ze het heel erg druk hadden (i.v.m. vakantietijd). Maar als het nog wat langer duurt, dan ga ik naar de garage en doe ik het zelf wel :lol: Bel ze dadelijk weer even :wink:

Lijkt mij iig ook wel nuttig en leerzaam om eens met zn allen te gaan klussen. Kan iedereen van elkaar leren :wink: Ik stem vóór! :D :wink: Kan nog wel wat leren over verbrandingsmotoren (ken het principe wel, maar niet alle onderdelen ;))

Strak plan! :wink: (y)
To do:

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Trouwens; ik moet mijn rechterbuitenspiegel elke dag opnieuw afstellen. Volgens mij zit deze te los. (Hoe) kan ik m strakker vastzetten?
To do:

Post Reply