GREEN IN DE TON
dit is primair bedoel voor first timers en twijfelaars (1.1i 1.4i)
stap 1 : besluit het te doen, het filter gaat langer mee, en je rijdt zuiniger, je gaat ook wat harder, en het klinkt beter.
zorg meteen voor 1.9i xantia of ZX aanzuigbuizen voor betere doorvoer.
het verschil in doorvoer capaciteit tov standaard :
stap 2 :aan de slag:
stap 3 : maak meteen die rare ton effe schoon, en je inlaatklep huis.
stap 4 : plaats het luchtfilter in de ton
stap 5 : sluit het filterhuis weer zoals geopend, een pak pringles is moeilijker.
stap 6 : plaats de onderdelen rustig terug
vergeet dit rare slangetje niet, en controleer al die kleine slangetjes op breuksporen,en vervang waar nodig.
een ax rijdt beter en zuiniger en harder met verse slangetjes
zoek voor de grotere aanzuigbuizen een lekker plekkie niet te koud niet te warm, je kunt je oude aanzuigbuis die op de ton zat met gaatjes; bijvoorbeeld achter je koplamp kwijt, dat trompeteert lekker, en is een goede plaats.
controleer met stationaire motor en een natte hand of er nergens valse lucht is
echte slimmerikken trekken hun pluspool van de accu en sluiten de pool even kort op massa,
het motormanagement zal zich instellen op de nieuwe situatie.
dit alles kost je een kwartier,
en scheelt je iedere beurt een luchtfilter,
de green / open is afwasbaar, het kost je op termijn dus eigenlijk niets.
echt resultaat is pas merkbaar na +/- 1500km, nadat alle tabellen van je motormanagement weer ingelezen zijn.
kosten +/- 50 euro filter van automat
www.automat.nl
zx/xantia buis op de ton 2 euro op de sloop let op de diameter.
