Klopt, en niet om je aan te vallen hoor, maar jij doet dat (naar mijn bescheiden mening) óók!Happytree wrote:Smaken verschillen, ben van mening dat een 1.1 vaak onderschat wordt...
Een 1.4 (TGS) doet het gewoon niet beter dan 1:15 (uitzonderingen daargelaten, maar die zijn er slechts ter bevestiging van mijn stelling!), terwijl je met een 1.1 met gemak de 1:17 haalt!
En dat lage toerental op de snelweg, da's dus exclusief voor de TGS!
Moet je dus NIET gaan vergelijken met andere 1.4's.
En waarom zou je een complete kop-revisie doen als alleen de klepseals verdroogd/lek zijn? 'tuurlijk, als je de boel toch uit mekaar hebt, is het een goed plan om het meteen te doen. Maar nodig is het niet. Scheelt dus weer in de kosten! En 't is op zich ook best zelf te doen. 't Enige specifieke gereedschap dat je moet hebben is een klepveer-spanner, een momentsleutel en een gradenschijf. Aan nieuw te plaatsen materiaal: koppakking, klepseals en rekbouten. Kan aan mij liggen, maar als je dat bij mekaar optelt aan kosten, kom je niet eens een béétje in de buurt van het door jou voorgestelde 'alternatief': een andere AX First Class.
Nogmaals: 't is niet zo dat ik je persoonlijk wil aanvallen op je uitspraken hoor! 'k Geef alleen mijn mening.