Extreem hoog olieverbruik (1 op 750)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Extreem hoog olieverbruik (1 op 750)
Ik moet regelmatig mijn olie bij vullen om hem op pijl te houden. Nu dacht ik bij mezelf, ik zal eens even uitrekenen hoeveel olie hij nu verbruikt heeft.
calculatie
4 liter techno-olie
1 liter olie uit een kan van mijn pa
1,5 liter olie de eerste keer bij de garage bij laten vullen
1 liter olie die er al in zat toen ik hem kocht
dit komt op 7,5 liter olie..
Ik heb met mijn auto 5500 km gereden. Dit komt dus neer op ongeveer 1:750
Ik dacht wat nu....
Is mijn blokje gewoon op?
Wat is er aan te doen, wat kost het?
Moet ik me niet zo druk maken en gewoon olie bij blijven vullen?
De auto loopt verder goed! het is een 1.1i uit '92. Uit de koppakking komt de olie niet.
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
calculatie
4 liter techno-olie
1 liter olie uit een kan van mijn pa
1,5 liter olie de eerste keer bij de garage bij laten vullen
1 liter olie die er al in zat toen ik hem kocht
dit komt op 7,5 liter olie..
Ik heb met mijn auto 5500 km gereden. Dit komt dus neer op ongeveer 1:750
Ik dacht wat nu....
Is mijn blokje gewoon op?
Wat is er aan te doen, wat kost het?
Moet ik me niet zo druk maken en gewoon olie bij blijven vullen?
De auto loopt verder goed! het is een 1.1i uit '92. Uit de koppakking komt de olie niet.
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
klepseals, zuigerveren, krukaskeeringen, e.d....
Hoe zwart is de onderkant van je motor/auto?
Als ie dat allemaal verliest n zn verbranding is t niet echt best gesteld
Nu lekte mijn GT eerst ook veel olie, haha, zegmaar binnen 5 dagen alles leeg
Maargoed, dat kwam omdat ik mn oliefilter niet goed kon plaatsen, dat heeft ie zonder die ring niet dan verbruikt ie niets.
Hoe zwart is de onderkant van je motor/auto?
Als ie dat allemaal verliest n zn verbranding is t niet echt best gesteld
Nu lekte mijn GT eerst ook veel olie, haha, zegmaar binnen 5 dagen alles leeg
Maargoed, dat kwam omdat ik mn oliefilter niet goed kon plaatsen, dat heeft ie zonder die ring niet dan verbruikt ie niets.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Tja hoe zwart hoe zwart..... er zit gewoon wat zwarte smeer onderop ja, maar niet dat de garage zei dat hij zwart was of olie lekt toen hij op de brug stond een paar weken terug (niet voor dit verbruik probleem hoor).grietje wrote:
Hoe zwart is de onderkant van je motor/auto?
Als ie dat allemaal verliest n zn verbranding is t niet echt best gesteld
Hij lekt niet op de grond..
Ja ik weet het ook niet meer
Hij rookt wel goed.. echt veel blauwe rook....
Zal ik hem laten flushen of heeft dat ook geen zin?
Klepseals zijn de rubbertjes die zorgen dat de olie die de kleppen smeert niet de verbrandingskamer inkomt en als die versleten zijn komt er dus olie langs die rubers zo je verbrandingskamer in (vooral koude start)
Hoeveel Kmer heeft ie gelopen? kan me btw niet voorstellen dat de koppaking pas vervangen is met toen al zo'n giga hoog olieverbruik.
Hoeveel Kmer heeft ie gelopen? kan me btw niet voorstellen dat de koppaking pas vervangen is met toen al zo'n giga hoog olieverbruik.
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
je kan ook inwendige olie lekkage hebben bij je kop/koppaking
dan moet je even een cillinder lek test doen kun je kijken of hij via de cillinders lekt of dat het probleem zich ergen anders vor doet..
maar hoe dan ook de olie komt in je verbrandings kamer/kamers..
maar om dat idee uit te sluiten zul je toch even een lek test moeten ondergaan...
dan moet je even een cillinder lek test doen kun je kijken of hij via de cillinders lekt of dat het probleem zich ergen anders vor doet..
maar hoe dan ook de olie komt in je verbrandings kamer/kamers..
maar om dat idee uit te sluiten zul je toch even een lek test moeten ondergaan...
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!
Wie niet Snell is,
Is laag !!
als je koppaking in het olie kanaal lekt verliest ie niet zoveel
Lijkt eerder zuigerveren / klepseals.
Lijkt eerder zuigerveren / klepseals.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Opzich kan het niet heel veel kwaat maar, je motorblok word er van binnen niet schoner van, bougies worden eerder slecht, en op een gegevomoment word het zo erg dat je wat je nu al moet doen eerder olie bij moet vullen als benzine.
Verder het laten doen is niet aan te raden voor een 1.1(heeeeeel duur) je koopt voor relatief weinig een 1.4 die er redenlijk makenlijk inpast dat is goedkoper en leuker.
Verder het laten doen is niet aan te raden voor een 1.1(heeeeeel duur) je koopt voor relatief weinig een 1.4 die er redenlijk makenlijk inpast dat is goedkoper en leuker.
Als je zo begint, kun je net zo goed zeggen dat 'ie beter ff kan afwachten tot er weer eens een gratisch 1.1i blokje op 't forum wordt aangeboden.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Het lijkt me handig om eerst te achterhalen wat de oorzaak is. Zijn het de klepseals, dan zou ik die gaan vervangen, zijn het de zuigerveren, dan kom je toch op een behoorlijke revisie. Wellicht dat het dan handiger wordt om een ander 1.1 blok te gaan zoeken. Die kosten ook niet veel.
Maar eerst oorzaak achterhalen, dan pas beslissen hoe je het op gaat lossen.
Maar eerst oorzaak achterhalen, dan pas beslissen hoe je het op gaat lossen.
Hoezo zinloos? Wat is er mis met een lekker zuinig en toch lekker vlot 1.1 blok?Happytree wrote:1.1 1.4 1.6 wat maakt het uit wil er alleen mee zeggen, dat een totale revisie(zuigerveren enzo) beetje zinloos is voor een 1.1.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Smaken verschillen, ben van mening dat een 1.1 vaak onderschat word, maar als je kijkt naar het verbuik van de 1.4 TGS van 1 op 15 met lekker rijden, op de snelweg dat stukje rust door dat lagere toerental, en dat koppel wat onderin goed aanwezig is, is mijn keuze snel gemaakt.
En dan de aaschafprijs van een 2e hands first class aflegt tegen een complete revisie dan zou ik het niet doen.
En dan de aaschafprijs van een 2e hands first class aflegt tegen een complete revisie dan zou ik het niet doen.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)